حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

22747450912

با ما در تماس باشـید

توربین لیفتراک

فیلـتر

نمایش دادن همه 9 نتیجه

ما در پاور پارت مجموعه گسترده ای از توربین لیفتراک را برای همه مدل های لیفتراک با سریع ترین زمان حمل و نقل و مقرون به صرفه ترین قیمت ارائه می دهیم.

خرید توربین لیفتراک

توربین لیفتراک در سیستم های انتقال یافت می شود. این قسمت مکانیکی قدرت چرخشی تولید شده توسط موتور را به گیربکس منتقل می کند. این مجموعه ای از قطعات به نام کوپلینگ سیال را تشکیل می دهد که برای تسهیل حرکت به سیال هیدرولیک بستگی دارد. در کاربردهای خودرویی، این بخش مکانیکی در گیربکس‌ های اتوماتیک نصب می‌ شود و بار کاری کلاچ در گیربکس دستی را بر عهده می‌ گیرد که اجازه می‌ دهد نیروی تولید شده به چرخ‌ های خودرو منتقل شود.

توربین نمونه ای از کوپلینگ سیال است که به موتور اجازه می دهد کم و بیش مستقل از گیربکس بچرخد. این را می توان زمانی تجربه کرد که یک بالابر گیربکس اتوماتیک در نزدیکی یک مانع متوقف شود، توربین گشتاور بسیار کمتری به موتور ارائه می دهد. محفظه توربین با کمک پیچ و مهره به فلایویل موتور متصل می شود و به آن اجازه می دهد با سرعتی مشابه سرعت موتور بچرخد.

جزء مهم موجود در توربین

سه جزء مهم را می توان در مبدل گشتاور یافت که شامل توربین، پمپ و استاتور است. توربین بخشی است که با سرعتی مشابه چرخش موتور می چرخد، اما حرکت را در جهت مخالف انجام می دهد. به دلیل چرخش ناشی از توربین، حرکت چرخشی به چرخش چرخ های بالابر کمک می کند.

پمپ یک پمپ گریز از مرکز است که در داخل مبدل گشتاور یافت می شود. با چرخش مبدل، پمپ مایع را مانند ماشین لباسشویی به بیرون هل می دهد. هنگامی که سیال به بیرون رانده می شود، خلاء ایجاد می کند که سیال بیشتری را به مرکز می کشد.

استاتور توربین

لیفتراک در مرکز قرار دارد. نقش آن معکوس کردن حرکت سیال هیدرولیک از توربین، قبل از برخورد مجدد به پمپ است. اگر سیال متوقف نشود و اجازه داده شود به پمپ برخورد کند، موتور کند می شود و قدرت به هدر می رود. این باعث می شود بازده مبدل گشتاور بهتر شود. استاتور دارای تیغه هایی است که دور کلاچ یک طرفه می چرخند که شفت ثابت موجود در جعبه دنده را به استاتور متصل می کند. به دلیل این آرایش، استاتور برخلاف جریان سیال می‌چرخد و آن را مجبور می‌کند در جهت مخالف بچرخد.

استاتور دارای یک کلاچ در داخل آن است که فقط به آن اجازه می دهد یک طرفه بچرخد، یعنی در جهت مخالف جریان سیال. در طول حرکت، سیال انتقال توسط فشار پمپ به داخل استاتور، از طریق توربین وارد می شود. وقتی بالابر متحرک نباشد، توربین کند می شود زیرا سیال کمتری وارد می شود. سپس، استاتور تا زمانی که سرعت توربین لیفتراک برگردد قفل می شود. سنسورهای کامپیوتری سرعت بالابر، بار موتور و موقعیت پدال را برای انجام فرآیند تعویض دنده کنترل می کنند.

انواع دیگری از کوپلینگ وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد، اما توربین لیفتراک به دلیل عملکرد بهتر خود شناخته شده است زیرا این قطعه به راحتی می تواند بسته به قدرت موتور گشتاور را افزایش دهد. اما، مشکلی نیز در مورد این قطعه مکانیکی وجود دارد زیرا این احتمال وجود دارد که برق در طول مسیر از بین برود. این زمانی اتفاق می افتد که استاتور و توربین با سرعت یکسانی نچرخند.

تست توربین

توربین لیفتراک بسیار شبیه مبدل ماشین است. یک توربین برای کلاچ داخلی خود به روغن مناسب و دقیق ساخته شده نیاز دارد. این موضوع تنوع سوخت گیربکس اتوماتیک موجود در بازار را توضیح می دهد. بدون افزودنی های خاص در مایعات روانکاری، کلاچ داخلی ممکن است پس از درگیر شدن به هم بخورد. این پچ پچ یک علامت جدی است که شایسته توجه فوری است. در صورت عدم مراقبت، می تواند به کل سیستم انتقال آسیب برساند.

عوامل موثر بر فرسودگی سیال شامل مدت زمان استفاده، گرما و مسافت پیموده شده که باعث تخلیه مواد افزودنی می شود. افزودنی های تخلیه شده به نوبه خود بر راندمان سیال تأثیر منفی می گذارند و می توانند باعث جمع شدن واشر و آب بندی و در نهایت نشت شوند.

معمول ترین نشانه توربین معیوب، لرزیدن یا احساس لرزش مختصر در حالی است که لیفتراک با سرعت نسبتاً بالاتری رانده می شود. این به دلیل قفل شدن کلاچ ها در داخل مبدل گشتاور اتفاق می افتد. برای اطمینان از اینکه لرزش ناشی از عملکرد نادرست مبدل گشتاور است، پدال ترمز به همراه افزایش گاز فشار داده می شود. توقف در لرزش به دلیل این امر، خرابی مبدل گشتاور را تأیید می کند.

مشکلات مربوط به توربین لیفتراک

هنگامی که توربین مشکلی دارد، ممکن است آن را با مشکل انتقال اشتباه بگیرید، زیرا علائم مشابه هستند. در زیر یک تست سریع سرعت توقف وجود دارد تا بفهمید آیا توربین لیفتراک مشکل دارد یا خیر:

  • قبل از شروع آزمایش مطمئن شوید که همه مایعات در شرایط خوبی هستند.
  • ترمز دستی را تنظیم کنید و لاستیک ها را چک کنید.
  • هنگامی که موتور کار می کند، در حالی که پای شما پدال ترمز را فشار می دهد، گیربکس را به حرکت درآورید.
  • در حالی که پدال ترمز را پایین نگه داشته اید، گاز را تا آخر فشار دهید. هنگام تماشای دور در دقیقه، پدال گاز را بیش از پنج ثانیه نگه دارید و به جایی که دور در دقیقه به حداکثر می رسد توجه داشته باشید.
  • حداکثر دور در دقیقه را با مشخصات سازنده مقایسه کنید. اگر RPM ذکر شده کمتر از مشخصات باشد، توربین از کار افتاده است. برعکس، اگر RPM ذکر شده بالاتر از مشخصات باشد، ممکن است انتقال مشکل داشته باشد و نیاز به بررسی داشته باشد.

پس از پیروی از دستورالعمل های بالا، اگر نتایج نشان می دهد که توربین لیفتراک معیوب است، باید بلافاصله تعمیر یا تعویض شود. پاور پارت تمام اجزای مبدل گشتاور را با هزینه های ارزان برای همه مدل های لیفتراک فراهم می کند. همین امروز با متخصص قطعات لیفتراک ما تماس بگیرید!

اطلاعات بیشتر ...
فیلتر
Phone icon
تماس با کارشناس فروش
برو به چت واتس اپ
1
نیاز به کمک دارید؟
Scan the code
سلام👋
جهت سوالات خود با چت واتس اپ با کارشناسان ما در ارتباط باشید