راهنمای خرید لیفتراک دست دوم

راهنمای خرید لیفتراک دست دوم

هنگامی که قصد خرید لیفتراک دارید، دو گزینه اصلی برای انتخاب وجود دارد:خرید یک لیفتراک نو یا یک مدل دست دوم. هر دو گزینه برای کسب و کار شما مزایایی دارند، اما خرید یک لیفتراک دست دوم ممکن است بهترین گزینه در زمان کمبود بودجه باشد. در راهنمای خرید لیفتراک دست دوم برخی از مزایای خرید یک لیفتراک دست دوم برای کسب و کار شما و مواردی که هنگام خرید آن باید به آن توجه کنید، آورده شده است. با پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک همراه باشید.

چرا یک لیفتراک کارکرده بخریم؟

خرید لیفتراک دست دوم مزایای زیادی دارد. این شامل:

1- کاهش هزینه های اولیه. یکی از بزرگترین مزیت های خرید لیفتراک دست دوم این است که هزینه های اولیه اغلب به شدت کاهش می یابد. در برخی موارد می توانید تا 50 درصد در هزینه یک لیفتراک جدید صرفه جویی کنید. این اغلب می تواند به این معنی باشد که شما می توانید دو لیفتراک دست دوم را با قیمت یک لیفتراک جدید خریداری کنید. بنابراین، اگر به دنبال افزایش قابل توجهی در ظرفیت ناوگان خود هستید، این گزینه خوبی است.

2- زمان‌ تحویل کوتاه تر. گاهی اوقات، هنگام خرید یک لیفتراک جدید، باید منتظر تحویل آن بمانید – درست مانند زمانی که یک ماشین جدید می‌ خرید. اگر نیاز فوری به افزایش ناوگان خود دارید، اتلاف وقت می تواند ناامید کننده باشد. هنگام خرید لیفتراک دست دوم، زمان انتظار بسیار کمی وجود دارد. شما می توانید به معنای واقعی پس از خرید از آن استفاده کنید.

3- انتخاب گسترده تر. وقتی صحبت از انتخاب مدل های موجود برای لیفتراک می شود، احتمالاً در مورد لیفتراک های دست دوم گزینه های بیشتری خواهید یافت. هرچه انتخاب بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که وسیله نقلیه ای را پیدا کنید که با نیازهای شما مطابقت بیشتری داشته باشد.

4- کارکرد آسان‌ تر. مدل‌ های جدید اغلب به مدتی زمان نیاز دارند تا اپراتورها بتوانند با عملکردهای آن آشنا شوند. این می تواند بهره وری اپراتورها را در هنگام استفاده از مدل جدید کاهش دهد. همچنین، مدل‌ های قدیمی‌ تر، مانند نمونه‌ های لیفتراک دست دوم، مدل‌ هایی هستند که اپراتورها به رانندگی یا حتی آموزش روی آن‌ ها عادت دارند. بنابراین، زمان لازم برای بهره وری کامل دارایی جدید را کاهش می دهد.

5- خدمات ساده تر. با توجه به زمان موجود در بازار و رواج مدل های در حال استفاده، قطعات یدکی و پرسنل خدمات مجرب فراوان هستند. به همین دلیل سرویس و تعمیر لیفتراک مستعمل را در صورت بروز مشکل برای شما آسان تر می کند. علاوه بر این، کسانی که لیفتراک دست دوم را می فروشند احتمالاً تضمینی برای خرید شما ارائه می دهند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که به محض خرید آن خراب نمی شود.

هنگام قصد خرید لیفتراک دست دوم باید چه مواردی را در نظر گرفت؟

با این حال، هنگام خرید یک لیفتراک باید اطمینان حاصل کنید که مدل خریداری شده برای نیازهای شما مناسب است و از وضعیت خوبی برخوردار است. بنابراین، در اینجا برخی از فرآیندهایی است که باید دنبال کنید تا مطمئن شوید که بهترین لیفتراک را برای کسب و کار خود دریافت می کنید.

1. ظرفیت لیفتراک را بررسی کنید

همه لیفتراک ها باید دارای ظرفیت مشخص باشند. این یک ویژگی حیاتی است که به شما می گوید که وسیله نقلیه چقدر می تواند با خیال راحت بلند کند. این نه تنها برای ایمنی محل کار شما، بلکه برای دانستن اینکه آیا کامیون برای نیازهای شما مناسب است یا خیر، بسیار مهم است.

ظرفیت کامیون مستعمل باید بیشتر از بیشترین حجم کاری باشد که برای استفاده از کامیون نیاز دارید. این تضمین می کند که هیچ درگیری بالقوه یا نگرانی ایمنی وجود ندارد.

2. آیا لیفتراک مناسب کار شماست؟

تفاوت بین انواع لیفتراک ها ممکن است کوچک به نظر برسد، اما تغییرات بزرگی وجود دارد که برخی از مدل ها را برای کاربردهای خاص مناسب تر می کند، حتی اگر توسط یک شرکت ساخته شده باشند. بنابراین، شما باید نیازهای خود را در برابر توانایی وسیله نقلیه بررسی کنید.

برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید بپرسید عبارتند از:

  • آیا لیفتراک به طور منظم مورد استفاده قرار می گیرد یا فقط هر چند وقت یکبار که تقاضای زیادی وجود دارد؟
  • آیا لیفتراک در داخل، خارج از محیط یا هر دو استفاده خواهد شد؟
  • بارهایی که لیفتراک باید حمل کند چقدر خواهد بود؟
  • آیا بارها متعادل خواهند بود؟
  • محدودیت های فضایی منطقه عملیاتی چیست؟
  • آیا اندازه دکل برای رسیدن به بلندترین قسمت فضای ذخیره سازی شما مناسب است و در عین حال به اندازه کافی کوچک است که در زیر درها و سقف های پایین محل شما قرار گیرد؟

این سوالات بسیار مهم است. اگر نمی توانید لیفتراک را با نیازهای خود مطابقت دهید، نباید آن را بخرید. یک لیفتراک باید مناسب نیازتان باشد، نه اینکه پس از خرید اصلاح شود تا مطابق با نیازهای شما شود. این هزینه بیشتر است و تطبیق ممکن است امکان پذیر نباشد.

3. لیفتراک را حضوری چک کنید

اگرچه خرید آنلاین ممکن است راحت باشد، اما همیشه مطمئن ترین راه برای خرید یک لیفتراک دست دوم نیست. بنابراین توصیه می شود همیشه به صورت حضوری به وسیله ای که قصد خرید آن را دارید مراجعه کنید. به این ترتیب می توانید به صورت بصری به دنبال علائم فرسودگی باشید که ممکن است ارزش یک لیفتراک را کاهش دهد یا حتی آن را برای تجارت شما نامناسب کند.

برخی از علائم هشدار دهنده ای که به دنبال آن هستید عبارتند از: زنگ زدگی، آسیب، ترک، تعمیرات قبلی یا نشتی. برخی از اینها به این معنی نیست که لیفتراک ارزش خرید ندارد. کار تعمیر بسته به سن خودرو می تواند بسیار معقول باشد، اما ابتدا باید از آسیب آن مطلع شوید. اگر فروشنده هیچ تعمیری را نشان نداده است، باید از او در مورد آن سوال کنید.

4. لیفتراک را آزمایش کنید

درست مانند خرید یک ماشین جدید، باید به دنبال تست رانندگی لیفتراک مستعمل باشید. با این حال، ریسک با یک لیفتراک می تواند بسیار بیشتر باشد. کسانی که از لیفتراک استفاده می کنند به شما اعتماد می کنند. بنابراین شما باید مطمئن شوید که یک لیفتراک ایمن و قابل اطمینان خریداری می کنید. اگر نه، ممکن است سلامتی آنها را به خطر بیندازید.

هنگام تست لیفتراک، مطمئن شوید که این کار را روی یک کف تمیز انجام می دهید. به این ترتیب می‌توانید کف را برای چکه‌ هایی که ممکن است در اثر نشتی از گیربکس یا هیدرولیک ایجاد شود، بررسی کنید. همچنین باید رنگ دود اگزوز را بررسی کنید.

5. اطمینان حاصل کنید که گارانتی درست است

ضمانت نامه مهم ترین سندی است که هنگام خرید لیفتراک دست دوم دارید. باید اطمینان حاصل کنید که هنوز گارانتی دارد و بررسی کنید که چه مواردی را پوشش می دهد و چه مواردی را مستثنی می کند.

اگر لیفتراک همچنان دارای گارانتی سازنده است، مطمئن شوید که شرکت مایل است گارانتی را به شما منتقل کند. برخی از ضمانت‌ها قابل انتقال نیستند، بنابراین مراقب آن‌ ها باشید.

6. از برند معتبر خریداری کنید

تعداد لیفتراک های نامعتبر که وارد بازار لیفتراک های دست دوم شده اند، افزایش یافته است. شما باید از این موارد اجتناب کنید زیرا ممکن است استانداردهای ایمنی مشخص شده را نداشته باشند. بعلاوه، پیدا کردن قطعات یدکی و افراد آگاه که می توانند آنها را رانندگی کنند، ممکن است چالش برانگیزتر باشد.

7. گواهی معاینه کامل را بررسی کنید

یک بازرسی کامل نشان می دهد که لیفتراک مورد نظر با تمام مقررات مطابقت دارد. بدون این، شما نمی توانید مطمئن باشید که وسیله نقلیه در حال کار است. با این حال، این گواهی همه چیز را بررسی نمی کند، بنابراین به این تکیه نکنید.

همچنین باید از معتبر بودن این سند اطمینان حاصل کنید زیرا داشتن یک لیفتراک الزامی قانونی است. اگر در مورد سلامت آن نگران هستید، می توانید درخواست بازرسی مستقل انجام دهید.

8. باتری را بررسی کنید

بررسی باتری و در کل قطعات الکتریکی لیفتراک خریداران لیفتراک برقی نکته مهمی است. تا 40 درصد از ارزش یک لیفتراک برقی می تواند بر اساس باتری باشد. بنابراین، می‌خواهید مطمئن شوید که باتری در حال کار است.

برای بررسی عمر بالقوه باتری، باید زمان کارکرد آن را بدانید. باتری متوسط حدود 1200 شارژ خواهد داشت. این شارژها تقریباً 5 ساعت از زمان عملیاتی دوام خواهند داشت. بنابراین، اگر ساعات کار لیفتراک را بر 5 تقسیم کنید، می توانید تخمین بزنید که چقدر شارژ در خودرو باقی مانده است.

9. مسافت پیموده شده لیفتراک را بررسی کنید

ساعات کار یک لیفتراک معادل مسافت پیموده شده یک ماشین است. برای هر یک ساعت کارکرد، لیفتراک معادل 48 کیلومتر را طی می کند. بنابراین، یک لیفتراک باید حدود 3000 ساعت کار کند تا زمانی که یک وسیله نقلیه قدیمی در نظر گرفته شود، معادل 100000 ساعت را انجام دهد.

تاریخچه خدمات لیفتراک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچکدام دستکاری نشده اند. برخی افراد در تلاش برای افزایش ارزش وسیله نقلیه، این را دستکاری می کنند.

جمع بندی

خرید یک لیفتراک دست دوم یک راه عالی برای افزایش ظرفیت باربری کسب و کار شما با قیمت مناسب است. از چک لیست بالا برای ارزیابی اینکه آیا مدل های ارائه شده برای کسب و کار شما مناسب هستند یا خیر استفاده کنید. این شما را از سرمایه گذاری بد در کسب و کارتان باز می دارد و به شما و کارکنانتان کمک می کند تا با لیفتراک جدیدتان ایمن بمانید.