ریچتراک چیست؟ هر آنچه لازم است بدانید

ریچتراک چیست

ریچتراک چیست : ریچتراک ها وسایل نقلیه رایج و مفید در انبارها هستند. اگر چالش‌ های فضایی دارید، ریچ تراک ها دسترسی راهی عالی برای افزایش فضای ذخیره‌ سازی شما بدون افزایش فضای کلی شما هستند. اگر به فکر خرید یک ریچتراک دستی هستید، ممکن است سؤالاتی در مورد نحوه کار آنها و اینکه چگونه یک ریچتراک دستی می تواند به عملکرد شما کمک کند، داشته باشید. در اینجا با پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک همراه باشید تا برخی از حقایق و اطلاعات در مورد مزایای خرید ریچتراک وجود دارد تا به شما در تصمیم گیری کمک کند.

ریچتراک برقی چیست؟

ریچتراک نوعی لیفتراک برقی است که برای جمع آوری و کنار گذاشتن موجودی طراحی شده است. در فضاهایی با راهروهای باریک که به شعاع چرخش کوچکی نیاز دارند مانند انبارها به خوبی کار می کند.

ریچتراک ها دارای یک مجموعه چرخ در عقب هستند که در زیر صندلی راننده قرار دارند و دو پایه بیرونی که به توزیع بار کمک می‌ کنند. یکی از ویژگی‌ های منحصر به‌ فرد این است که راننده هنگام کار با ریچتراک به پهلو می‌ نشیند. به دلیل طراحی پایه ها، ریچ تراک ها برای متعادل کردن بار نیازی به وزنه تعادل ندارند.

آنها برای نگهداری و بازیابی پالت ها در قفسه ها بهترین هستند و اغلب می توانند پالت ها را در یک یا دو عمق قفسه بندی کنند. آنها همچنین قادر به رسیدن به بالاتر از لیفتراک های سنتی هستند. این بدان معناست که با استفاده از یک ریچتراک، می توانید محصول را در بالاترین سطح ذخیره کنید و به پالت ها در عمق بیشتری نسبت به لیفتراک دسترسی داشته باشید. در ادامه با پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک تویوتا همراه باشید تا هر با تمامی نکات مربوط به لیفتراک آشنا شوید.

ریچتراک کجا استفاده می شود؟

ریچتراک ها به طور ویژه برای کار در راهروهای باریک در انبارها و تأسیسات ذخیره سازی طراحی شده اند. آنها به شما این امکان را می دهند که محصولات را در ارتفاع بیشتری قرار دهید و استفاده از فضای ذخیره سازی خود را به حداکثر برسانید.

ریچتراک ها به شما این امکان را می دهند که از فضای کمتری برای راهروها و بیشتر برای ذخیره سازی استفاده کنید.

فضای ذخیره سازی همیشه یکی از دغدغه های صاحبان مشاغل است. با خرید آنلاین و تمایل مصرف کنندگان به دسترسی فوری به کالاها، تقاضای فزاینده ای برای مکان هایی برای ذخیره همه این محصولات وجود دارد. انبارها باید فضای ذخیره سازی موجود خود را به طور موثر به حداکثر برسانند تا رقابتی باقی بمانند و با تقاضا مطابقت داشته باشند. یکی از راه‌ های کمک به مدیریت و به حداکثر رساندن فضای ذخیره‌ سازی، استفاده از ریچتراک است.

اغلب اگر بخواهید مقدار بیشتری را در یک انبار جمع کنید، مشکلات به وجود می آید زیرا دسترسی به محصولات دشوارتر می شود. اگر بتوانید در زمان نیاز به محصول خود برسید یا مجبور باشید محصولات دیگر را برای دسترسی به کالای مورد نیاز جابجا کنید، کمکی نمی کند. با یک ریچتراک  می توانید فضای خود را به حداکثر برسانید و همچنان به راحتی در صورت نیاز به موجودی خود برسید. به دلیل ردپای کوچکتر و شعاع چرخش کمتر، فضای بیشتری برای قفسه ها به جای راهروها خواهید داشت و می توانید محصول بیشتری را در همان قسمت قرار دهید.

انواع ریچتراک

در حالی که تمام ریچتراک ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند کالاها را در ارتفاع زیاد بالا ببرند و مانور دهند، انواع مختلفی از ریچتراک ها وجود دارد که آنها را برای سناریوهای مختلف انبار مناسب می کند.

ریچتراک های ایستاده

ریچتراکهای ایستاده محبوب‌ترین انواع ریچتراکهای دسترسی هستند و معمولاً در جایی استفاده می‌ شوند که تنها یک بار در هر جایگاه وجود دارد. آنها دارای دو چنگال در جلو هستند که در زیر پالت ها حرکت می کنند تا آنها را بلند کرده و به جای دیگری منتقل کنند.

ریچتراک های دوبل یا عمیق

در حالی که شبیه ریچتراک های ایستاده است، ریچتراک های دو عمق دارای شاخک های طولانی تری هستند تا به آنها اجازه می دهد در مکان هایی که بارها را در چندین پالت در هر قسمت ذخیره می کنند، با موفقیت کار کنند، زیرا می توانند به اندازه کافی به پشت خلیج برسند.

ریچتراک های سرنشین

انواع ریچ تراکها همچنین دارای دوشاخه های بلند هستند که آنها را قادر می سازد زیر بار سر بخورند، بعلاوه به گونه ای ساخته شده اند که بتوانند لبه های بار را برای پایداری بیشتر و سهولت بیشتر در دست بگیرند. این ریچتراکها برای مناطقی با بارهای متعدد در یک خلیج که می‌ توانید از زوایای مختلف به آنها دسترسی داشته باشید، عالی هستند، زیرا این ریچتراکهای استرادل می‌توانند بارها را در عقب‌تر بنشینند.

ویژگی های ریچتراک چیست؟

لیفتراک های تعادلی استاندارد معمولاً بین 4 تا 7 فوت عرض و 8 تا 10 فوت طول دارند و برای حرکت و جابجایی ایمن پالت ها به حدود 13 فوت فضای بین قفسه ها نیاز دارند. از سوی دیگر، لیفتراک های راهروی باریک، مانند لودرهای جانبی و واکی استکرها، می توانند کمتر از 5 فوت عرض داشته باشند و به راهروهای باریک تری برای مانور و جابجایی اقلام نیاز دارند.

این ریچتراک ها که برای قرار گرفتن در فضاهای بسیار کوچک‌ تر نسبت به لیفتراک‌ های تعادل استاندارد طراحی شده‌ اند، شکل بسیار فشرده‌ تری دارند. در حالی که پایه باریک و دسترسی طولانی ممکن است باعث شود تا ریچتراک های دسترسی نامتعادل به نظر برسند، آنها با دقت طراحی و ساخته شده‌ اند به گونه‌ ای که باری را که حمل می‌ کنند متعادل کند، با دو پایه و مجموعه‌ای از یک یا دو چرخ کوچک روی پایه‌ های عقب، در زیر جایی که اپراتور می‌ نشیند یا می‌ ایستد، که خودرو را ثابت نگه می‌ دارد.

با این بدنه باریک، ریچتراک ها در هنگام چرخش شعاع بسیار فشرده ای دارند که به آنها اجازه می دهد تا در فضاهای کوچک مانور داده شوند و در عین حال به حداکثر ارتفاع دست یابند. هنگامی که اپراتور آماده جابجایی بار است، به سمت عقب حرکت می‌کند تا در فاصله بین دو محور قرار گیرد و اطمینان حاصل شود که بار خارج نمی‌شود. این اپراتور را قادر می سازد تا ریچتراک را بدون ضربه زدن به سایر قفسه های اطراف آن حرکت دهد.

ریچتراک با چرخش در یک زاویه راست نسبت به قفسه‌ ها حرکت می‌ کند تا نزدیک شود و سپس از مکانیزم قیچی به نام پانتوگراف استفاده می‌کند تا به شاخک ها و بار اجازه دهد تا به جلو و عقب حرکت کنند و به قفسه‌ ها برسند و وسایل را بردارند.

گزینه های فرمان

بسیاری از ریچتراک های دستی سیستم فرمان 360 درجه و 180 درجه را ارائه می‌ کنند و به راننده اجازه می‌ دهند شرایط کاری بهینه خود را انتخاب کنند. هر نوع فرمان مزایای خود را دارد – فرمان 360 درجه فشار کمتری به مچ دست، بازوها و شانه ها وارد می کند و در عین حال به اپراتور توانایی تغییر جهت بدون کاهش سرعت را می دهد که مانور بسیار خوبی را در فضاهای کوچک تضمین می کند.

گزینه های دید

با توجه به اینکه بسیاری از کالاهای مختلف از جایی که اپراتور در آن قرار گرفته است بسیار بالا برداشته شده است، دیدن دقیقاً آنچه در حال وقوع است می تواند از زمین مشکل ساز باشد، بنابراین ریچتراک های دسترسی با تعدادی گزینه مختلف برای بهبود دید در هنگام کار ارائه می شوند. بیشتر آنها طوری طراحی شده اند که دید خوبی از دوشاخه ها به سمت بالا داشته باشند، به علاوه یک محافظ بالای سر و محافظ دید رو به جلو که هر دو به بهبود دید کمک می کنند.

برخی از آنها دارای سقف شیشه ای هستند تا دید بهتری داشته باشند. پیشرفته‌ترین آن‌ها دارای یک سیستم دوربین هستند، با یک دوربین متصل به کالسکه چنگال، که سیگنال‌ها را به صفحه نمایشی که در دید اپراتور قرار دارد، رله می‌کند.

این کمک می کند مطمئن شوید که آنها دقیقاً کالای مناسب را انتخاب می کنند.

کنترل های هیدرولیک

کامیون‌های ریچ که با کنترل هیدرولیک همزمان عرضه می‌شوند، دامنه کاملی از حرکات را به اپراتور می‌دهند و به او اجازه می‌دهد بارها را بلند کند، به آن‌ها برسد و همه را به‌طور همزمان جابجا کند، کارایی را افزایش داده و با کاهش زمان مورد نیاز برای هر کار، بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

مزایای خرید ریچتراک

در حالی که بخش‌ های تولید، کشاورزی و بخش‌ های واردکننده و صادرکننده همواره به فضای ذخیره‌ سازی انبوه انبار نیاز داشته‌ اند، افزایش پیوسته خرید آنلاین باعث افزایش تقاضا برای فضاهای ذخیره‌سازی بزرگ سال به سال می‌شود.

علیرغم تقاضای رو به رشد واضح بسیاری از شرکت ها برای متراژ بیشتر برای نگهداری کالاها، این امر می تواند دشوار باشد زیرا گسترش زمین می تواند به سطوح بالایی از سرمایه گذاری نیاز داشته باشد و برخی از مشاغل برای افزایش فضا برای محصولات خود نیاز به جابجایی دارند.

صنعت ریچتراک با توسعه انواع مختلف کامیون‌های تجاری پیشرفته که به اپراتورها امکان می‌دهد به اقلامی که در قفسه‌ های چند متری در هوا نشسته‌ اند دسترسی پیدا کنند، به سرعت به این روند رسیدگی کرده است.

می توانند به مکان های بلند برسند

با نام مناسب، کامیون‌های دسترسی می‌توانند کالسکه چنگال را بسیار فراتر از بدنه تثبیت‌کننده‌شان، تا 9 متر بکشند و از آن‌ها برای رسیدن به قفسه‌های بلند یا قفسه‌ها برای جمع‌آوری وسایل استفاده شوند.

می توانند در فضاهای کوچک کار کنند

معمولاً انبارها تا زمانی که پر شوند بسته بندی می شوند تا از فضا تا حد امکان بهینه استفاده شود. با این حال، اگر موارد نیاز به بازیابی سریع از مکان‌های صعب العبور داشته باشند، می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند. ریچتراک ها می‌توانند حتی در فضاهای بسیار تنگ یا در ارتفاعات بسیار بالاتر از آنچه که انواع دیگر لیفتراک‌ ها می‌ توانند مدیریت کنند، با کمی سر و صدا به این اقلام بسته‌ بندی شده برسند.

اجازه ذخیره سازی بیشتر را می دهند

استفاده از ریچتراک های دسترسی در یک انبار، فضای موجود برای ذخیره‌سازی را بدون نیاز به افزایش متراژ واقعی، تا حد زیادی گسترش می‌دهد. چیدن اقلام به سمت بالا با استفاده از ذخیره‌سازی قفسه به این معنی است که می‌توانید تعداد بیشتری را در کامیون‌ها قرار دهید و مطمئن شوید که می‌توانید سریع به آن اقلام دسترسی پیدا کنید، و ارزش بسیار بهتری را برای فضایتان به ارمغان می‌آورد.

بدون نیاز به وزنه های تعادلی

ریچتراک به درستی طراحی شده‌اند، بنابراین پایه‌های تثبیت‌کننده آن‌ها همه کار متعادل‌سازی را انجام می‌دهند و وزنه تعادل اضافی لازم نیست.

راندمان را افزایش می دهند

ریچتراک ها کاملاً برای کار در مناطق ذخیره‌سازی با تراکم بالا طراحی شده‌اند که نیاز به جمع‌آوری و حمل سریع کالا وجود دارد، که آنها را برای افزایش کارایی در انبار ایده‌آل می‌کند.

برای اجرا ارزان هستند

ریچتراک ها بسیار کارآمد هستند زیرا برای کارکردن به سوخت زیادی نیاز ندارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هزینه‌های عملیاتی پایینی با حداقل تعمیر و نگهداری دارند. این بدان معناست که پس از هزینه اولیه شما در کامیون، هزینه ها کاهش می یابد.

کار با آنها آسان است

موقعیت صندلی کناری به اپراتور دید واضح تری از دوشاخه ها نسبت به آنچه در غیر این صورت به دست می آمد، می دهد. برخی از لیفتراک‌های دستی دارای مکانیزم کابین کج‌شده هستند که دید را آسان‌تر می‌کند و برخی دیگر به عنوان راه‌حل دارای محافظ‌های سقفی باز هستند.

ساکت هستند

انبارها می توانند مکان های بسیار پر سر و صدایی باشند و سر و صدای محل کار می تواند جریان کار را مختل کند و به تجهیزات خاصی برای محافظت از کارگران نیاز داشته باشد. کامیون‌های ریچ برقی هستند که آنها را نسبتاً بی‌صدا می‌سازد و بسیاری از آن‌ها از فناوری دکل برای کاهش بیشتر صدای کار استفاده می‌کنند و اختلال را به حداقل می‌رسانند.

نکات ایمنی برای اپراتورهای ریچتراک

ریچتراک ها وسایل نقلیه ایمن در نظر گرفته می شوند، اما مانند هر ماشین صنعتی، آموزش خاصی برای کار با آنها مورد نیاز است. سازندگان ریچتراک آموزش های ویژه ای را برای اپراتورهای ریچتراک های دسترسی توصیه می کنند. همچنین ملاحظات ویژه ای با ریچتراک های دسترسی وجود دارد که درک آنها مهم است.

آموزش تخصصی – صرفاً به این دلیل که یک فرد برای کار با یک نوع از ریچتراک های دستی آموزش دیده است، به این معنی نیست که مهارت‌های لازم برای کار با هر دسته از ریچتراک های دستی را دارد. ریچتراک های ریچ در دسته‌های ریچتراکهای مختلفی قرار می‌گیرند، که هر کدام برای ریچتراک دسترسی خاص خود به آموزش نیاز دارند.

ارتفاع – از آنجایی که ریچتراکهای بلند می‌توانند بسیار بالاتر از لیفتراک‌های سنتی بلند شوند، خطر بیشتری دارند. اپراتورها باید از خطرات و مهارت های ویژه مورد نیاز برای کار ایمن در ارتفاع آگاه باشند.

شیب – شیب می تواند خطر بزرگی برای اپراتورهای ریچتراک های دسترسی داشته باشد. هر کسی که از یک ریچتراک دستی استفاده می کند باید بداند که چگونه یک شیب را ایمن مذاکره کند.

پایداری – ریچتراک ها مرکز ثقل متفاوتی نسبت به لیفتراک دارند. اپراتورها باید بدانند که چگونه ظرفیت بار را مدیریت کنند و چگونه با تعادل ماشین در هنگام کار در ارتفاع یا مانور در انبار ارتباط دارد.

ریچتراک ها برای چه صنایع، انبارها و سایت هایی مناسب هستند؟

ریچ تراک ها معمولاً بهترین گزینه برای محیط های کاری داخلی هستند که در آن تراکم بالای ذخیره سازی و بازیابی سریع اقلام اولویت اصلی است. این به دلیل شاسی باریک آنها است، به این معنی که آنها برای عملکرد در راهروهای باریک عالی هستند، به علاوه دکل متحرک آنها به طور ویژه برای ذخیره سازی پالت طراحی شده است.

انبارهایی که از قفسه بندی پالت انتخابی برای ذخیره سازی استفاده می کنند، که عمق آن یک پالت است و حداکثر دو قفسه پشت هم قرار می گیرد و رایج ترین سیستم قفسه بندی انبار است، برای دسترسی به قفسه های بالاتر نیاز به کامیون های دسترسی دارند. کاهش عرض راهرو می تواند ظرفیت ذخیره سازی را در هنگام استفاده از قفسه بندی انتخابی به شدت افزایش دهد، که با انتخاب مناسب لیفتراک می تواند به 35٪ یا تا 75٪ برسد.

مشابه قفسه بندی انتخابی، قفسه بندی عمیق دوبل در عوض پالت ها را به جای یک ردیف در عمق دو ردیف ذخیره می کند. کامیون های دسترسی لیفتراک می توانند برای این نوع تجهیزات قفسه بندی ایده آل باشند و به همین دلیل معمولاً برای سیستم های ذخیره سازی انبار مانند این انتخاب می شوند.

آیا می توان از ریچتراک در خارج انبار استفاده کرد؟

ریچ تراک ها عمدتاً برای مصارف انباری ساخته می شوند و برای کار در فضای باز مناسب نیستند. آنها کم ساخته شده اند، با فاصله کمی از زیر کالسکه، که اگر روی سطوح ناهموار اغلب در خارج از خانه استفاده شود، می تواند مشکلاتی ایجاد کند. یک سطح ناهموار همچنین می‌تواند باعث ضربه‌ هایی به ماشین‌ ها شود که اگر مکرر اتفاق بیفتد، می‌تواند به سیستم‌ های الکتریکی داخل آسیب برساند و منجر به تعمیرات گران‌ قیمت شود، که دلیل دیگری برای نگهداری آنها برای استفاده در داخل انبار است.

اگر به دنبال به حداکثر رساندن فضای انبار خود هستید و به دنبال وسیله نقلیه‌ا ی هستید که در فضاهای کوچک به خوبی مانور دهد، بتواند در ارتفاع کار کند و ظرفیت بلند کردن بارهای سنگین را داشته باشد، ممکن است یک ریچتراک دستی تنها قطعه‌ ای از تجهیزات باشد که به دنبال آن هستید. امیدواریم این نکات مربوط به ریچتراک به پاسخگویی به برخی از سوالات شما کمک کرده باشد.