راهنمای خرید باتری لیفتراک

راهنمای خرید باتری لیفتراک

باتری های لیفتراک مناسب از مهمترین قطعات لیفتراک برقی می توانند به شما در افزایش زمان کار، بهره وری و بازگشت سرمایه کمک کنند. با این حال، باتری نادرست (یا برنامه تعمیر و نگهداری) ممکن است منجر به کاهش عملکرد یا خرابی در بدترین حالت شود. هنگامی که باتری های لیفتراک شما خراب می شود، کار متوقف می شود. حتی یک دوره کوتاه وقفه – کاهش بهره وری، اختلالات و پیامدهای قرارداد – ممکن است به راحتی از هزینه باتری بیشتر باشد. بنابراین، چگونه می توانید زمان کار را بهینه کنید و هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهید؟ بنابراین، استراتژی بهینه، انتخاب های باتری را با بهترین شیوه های دیگر ترکیب می کند تا بالاترین قابلیت اطمینان، ایمنی و اثربخشی باتری را ارائه دهد. راهنمای خرید باتری لیفتراک به شما کمک می کند تا بتوانید تصمیم آگاهانه ای بگیرید.

راهنمای خرید باطری لیفتراک

باتری های لیفتراک یک سرمایه گذاری ضروری برای تجارت هستند. با انتخاب باتری های مناسب برای کار خود شروع کنید و قبل از خرید یا اجاره باتری لیفتراک جدید، سؤالات زیر را در نظر بگیرید:

  • ولتاژ خودرو چقدر است؟
  • حجم محفظه چقدر است؟
  • آیا به پوشش نیاز دارم؟

هنگامی که باتری ها بهتر طراحی می شوند، با مشخصات دقیق ساخته می شوند، و با یک قطعه با کیفیت بالاتر ترکیب می شوند، دوام بیشتری دارند، نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و منابع مکرر خرابی را به حداقل می رسانند. پائر پارت فروشگاه قطعات لیفتراک کوماتسو باتری های لیفتراک با کیفیت بالا را به شما ارائه می دهد که جزو بهترین باتری های مهندسی شده در بازار هستند.

در اینجا به چند نکته در هنگام خرید باتری لیفتراک برقی توجه کنید. با پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک کوماتسو همراه باشید.

1. نوع باتری

باتری‌ های لیفتراک در شکل‌ ها و اندازه‌ های مختلف و همچنین دارای ولتاژ متفاوتی هستند. در حال حاضر دو نوع باتری در بازار موجود است، از جمله:

  • باتری های سرب اسیدی
  • باتری های لیتیوم یون

باتری های سرب اسید، رایج ترین نوع، پر از مایع هستند و دارای یک صفحه قابل جدا شدن هستند. هنگامی که یک فرآیند شیمیایی بین صفحات سربی و اسید سولفوریک اتفاق می افتد، انرژی تولید می کنند. با این حال، باتری‌های لیتیوم یون فناوری جدیدتر از این دو هستند.

باتری‌ های لیتیوم یونی در حال حاضر به طور گسترده در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، آنها به طور فزاینده ای در پشتیبانی زمینی فرودگاه و تجهیزات انبارداری مانند لیفتراک ها رایج می شوند.

2. عمر باتری

شما در حال انجام تعهد مالی قابل توجهی هستید و می خواهید بیشترین ارزش را برای پول خود داشته باشید. بنابراین، مهم است که عمر کامل باتری خود را در نظر بگیرید. نوع باتری استفاده شده توسط کسب و کارها بر تعداد دفعاتی که اپراتورها باید آن را تغییر دهند تأثیر می گذارد – یک مورد ضروری هنگام محاسبه کل هزینه نگهداری باتری لیفتراک. طول عمر باتری های سرب اسید و لیتیوم یون بسیار متفاوت است. هرکدام میانگین عمر مفیدی دارند:

  • حدود 1000 و 1500 چرخه برای سرب اسید
  • حدود 2000 تا 3000 سیکل

چرا این چرخه های زندگی مهم هستند؟ چرخه عمر باتری تعیین می کند که هر چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد. علاوه بر این، این جنبه مهمی است که باید هنگام برنامه ریزی بودجه تعمیر و نگهداری باتری در نظر گرفت.

3. زمان صرف شده برای تعمیر و نگهداری

همانطور که قبلاً گفته شد، اگر باتری به درستی نگهداری نشود، ممکن است عمر آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد. علاوه بر این، زمان نگهداری می تواند گران باشد. بنابراین، برای افزایش عمر مفید باتری سرب اسید و لیتیوم یون باید اقدامات احتیاطی خاصی انجام شود. از طرف دیگر باتری های سرب اسیدی توجه بیشتری را می طلبند.

در ادامه با پاور پاورت فروشگاه قطعات لیفتراک تویوتا همراه باشید تا به متداول ترین پرسش ها؛ پاسخ دهیم.

ولتاژ باتری مورد نیاز چقدر است؟

اگرچه برخی از بالابرها می توانند باتری های 36 ولتی یا 48 ولتی را بدون پیکربندی مجدد زیاد کار کنند، مطمئن شوید که حقایق مربوط به ولتاژی که لیفتراک برای تحمل آن طراحی شده است را می دانید. به یاد داشته باشید، یک راه جایگزین برای تعیین ولتاژ باتری، تعداد سلول ها است. هر سلول در یک باتری سرب اسیدی اسمی 2 ولت است، بنابراین بحث در مورد “باتری 18 سلولی” به باتری 36 ولتی اشاره دارد.

ابعاد محفظه چقدر است؟

به جای ابعاد باتری قدیمی، تامین کننده باید حداکثر فضای موجود در محفظه باتری را بداند. اگر به دنبال باتری کارکرده هستید، تنها باتری موجود در حال حاضر (با قیمت مناسب) ممکن است بزرگتر از باتری مرده قدیمی کامیون باشد. قانون سرانگشتی در اینجا: اگر در کامیون جا می‌شود، اندازه مناسبی دارد – مگر اینکه برای وزن تعادل آن خیلی کوچک باشد. شما همچنین باید این مشخصات وزنه تعادل را بدانید.

حداقل وزن باتری مورد نیاز سازنده لیفتراک چقدر است؟

این اطلاعات عملیاتی و ایمنی مهمی است که در صفحه اطلاعات کامیون قابل مشاهده است. چیزی که این مشخصات ممکن است در نظر نگیرد وزن اضافی است که بعداً با بلند کردن ضمائم مانند گیره ها، قوچ های فرش یا سایر لوازم جانبی به جلو به چرخ های جلو اضافه می شود. قرار دادن باتری در محفظه کامیون سبک تر از حداقل وزن باتری مورد نیاز سازنده، دعوت به فاجعه است. باتری در یک لیفتراک برقی بخش عمده وزن تعادل کلی را تشکیل می دهد. حتی مشتریانی که معمولاً پالت های چیپس سیب زمینی را حمل می کنند ممکن است گهگاه از کامیون بالابر خود برای جابجایی یک قطعه سنگین از تجهیزات استفاده کنند. باتری کم وزن نصب نکنید!

آیا باتری نیاز به پوشش دارد؟

قسمت بالای باتری باید پوشانده شود. اگر بدنه کامیون پوششی روی محفظه باتری ایجاد نمی کند، باتری باید مجهز به پوشش مخصوص به خود باشد.

کانکتور، طول کابل و موقعیت کابل چیست؟

انتخاب‌ های کانکتور باتری امروزی به چند سبک محبوب ساده شده‌ اند، اما آماده باشید که توضیحی درباره کانکتور از جمله رنگ به تامین‌کننده باتری خود ارائه دهید (زیرا کانکتورهای «سبک SB» با رنگ‌های مختلف به هم متصل نمی‌شوند).

فروشنده باتری باید موقعیت کابل را بداند (محل اتصال باتری به کامیون بالابر – برای مثال “در سمت چپ راننده نشسته”). همچنین، طول کابل باتری مورد نیاز باید ارائه شود (به عبارت دیگر، کابل‌ها تا چه اندازه باید از لبه جعبه باتری امتداد داشته باشند تا به راحتی به کانکتور کامیون برسند؟)

مشخصات شارژر چیست؟

اگر شارژر دارید، اطلاعات پلاک نام را دریافت کنید و آن را با تامین کننده باتری خود بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای باتری درست است (همه شارژرهای باتری 36 ولتی همه باتری های 36 ولتی را شارژ نمی کنند – رتبه خروجی جریان متفاوت است). اکثر شارژرها برای شارژ یک ولتاژ باتری خاص طراحی شده اند و نمی توان آنها را به دیگری تبدیل کرد. با این حال، اکثر آنها را می توان از یک ولتاژ ورودی AC به ولتاژ ورودی دیگر تغییر داد – با احتیاط (تغییر برخی از آنها راحت تر از دیگران است). و به یاد داشته باشید، اگر مشتری شما فقط برق متناوب تک فاز در دسترس است، شارژر 3 فاز این کار را نمی کند.

همچنین مهم است که شارژر به درستی مطابق با مشخصات کارخانه اصلی کالیبره شود. شارژ نامناسب می تواند هم برای باتری ناخوشایند باشد و هم به باتری آسیب برساند. و به خاطر داشته باشید که باتری‌های مهر و موم شده جدید “بدون نیاز به تعمیر و نگهداری” نباید با یک شارژر معمولی شارژ شوند (مگر اینکه شارژر یکی از معدود موارد با این گزینه تنظیم باشد – و به طور ماهرانه ای کالیبره شده باشد).

جمع بندی

بنابراین قبل از سرمایه گذاری یا خرید باتری لیفتراک برقی، بهتر است تمام ملاحظات خود را بسنجید و سپس تصمیم بگیرید.

  • در لیفتراک برقی یکی از مهمترین و حساس ترین قطعات باتری لیفتراک است.
  • باتری لیفتراک یکی از گران ترین قطعات است.
  • هنگام خرید لیفتراک، می توانید باتری نو یا دست دوم را در آن قرار دهید یا باتری لیفتراک خود را تعمیر کنید.
  • هر لیفتراک با باتری های مختلفی کار می کند.
  • باتری می تواند 12،24،36،48،72 یا 80 ولت باشد و همه قابل شارژ هستند. همچنین در هر لیفتراک باتری باید بیشتر از حداقل وزن یا کمتر از حداکثر وزن باشد، زیرا باتری در بالابر برقی لیفتراک برای ایمنی و در صورت استفاده کمتر از حداقل یا بیشتر از حداکثر وزنی که شرکت قرار داده است مهم است. در صفحه خاص ظرفیت بار تغییر می کند و می تواند بسیار خطرناک باشد.
  • شما باید از شارژر مناسب برای باتری خود استفاده کنید. هر شارژر 24 ولتی می تواند باتری 24 ولتی شما را شارژ کند، اما اگر شارژر آمپر برای باتری شما در آن زمان درست نباشد، باتری شما آسیب می بیند.
  • همچنین زمانی که می خواهید باتری خود را شارژ کنید سطح مایع هر سلول را بررسی کنید و اگر یکی از آنها از بین رفته است باید آن را با آب پر کنید اما پر کردن سلول ها با آب زیاد خوب نیست زیرا باتری باتری را شارژ می کند و اسید از سلول ها خارج می شود و به سیستم سیم کشی لیفتراک و بدنه آسیب می رساند.
  • گاهی اوقات باتری شما آسیب می بیند اما فقط 1 یا 2 سلول نیاز به تعویض دارد و شما باتری را بازسازی خواهید کرد و می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.
  • اما نگهداری از باتری خود را فراموش نکنید و لیفتراک برای داشتن یک لیفتراک خوب برای مدت طولانی بسیار مهم است.
  • با پاور پارت در زمان و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *