تله هندلر چیست؟ معرفی انواع تله هندلر

تله هندلر چیست

دستگاه تله هندلر چیست؟ تله هندلرها که گاهی اوقات به عنوان هندلرهای تلسکوپی شناخته می شوند، لیفتراک های بسیار همه کاره ای هستند که اغلب در صنعت ساخت و ساز استفاده می شوند. تله هندلرها دارای بازوهای تلسکوپی هستند که قادر به بلند کردن بارها و جمع شدن یا گسترش برای تنظیم حداکثر ارتفاع بلند کردن و دسترسی وسیله نقلیه هستند. کاربرد اصلی آنها برای بلند کردن پالت هاست، اما همچنین می توانند بارهای سنگین را جابجا کنند و آنها را به مناطق مرتفعی ببرند که دسترسی به آنها با هر وسیله دیگری دشوار است. برای نگاهی دقیق به این راه حل های جابجایی مواد قوی و قابل اعتماد، با پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک همراه باشید.

کاربرد تلی هندلر

در بیشتر موارد، لیفتراک‌ های تله هندلر مدرن دارای قابلیت‌ های مختلفی هستند که کارایی آن‌ ها را در تعدادی از مشاغل مختلف افزایش می‌ دهند. اکثر آنها دارای بوم تلسکوپی هستند که می تواند انواع اتصالات و تجهیزات بالابر را متناسب با مشاغل مناسب در خود جای دهد. آنها همچنین دارای ویژگی هایی هستند که آنها را برای طیف متنوعی از زمین ها و محیط ها مناسب می کند، تطبیق پذیری آنها را تقویت و به کارگران در بسیاری از صنایع کمک می کند تا فرآیندهای در محل را به سرعت، ایمن و کارآمد انجام دهند.

بیشتر ماشین ها می توانند عملکرد لیفتراک ها، جرثقیل ها و سکوهای کار مرتفع (با اتصال یک پلت فرم به بوم تله هندر) را تکرار کنند. این امر توسط یک عنصر طراحی به نام “مصالح سریع” امکان پذیر می شود، که اساساً اپراتور را قادر می سازد تا از یک پیوست به ضمیمه بعدی به روشی سریع و ایمن جابجا شود. این امر زمان و تلاش مرتبط با حمل بارهای سنگین را به حداقل می‌ رساند و زمان لازم برای انجام کارهای بزرگ را که در غیر این صورت به چندین ماشین نیاز دارند، کاهش می‌ دهد.

قطعات و اجزای تله هندلر

طیف گسترده‌ای از اتصالات برای استفاده در لیفتراک‌ های تله هندلر وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی طراحی شده‌اند. بسیاری از این پیوست‌ ها مربوط به صنعت هستند. با چنین گستره وسیعی از انتخاب‌های موجود، می‌توان فهمید که ممکن است همیشه مشخص نباشد که کدام پیوست برای کار مورد نظر مناسب‌تر است.

متداول ترین لوازم یدکی لیفتراک تله هندلر، کالسکه چنگال است که اساساً دستگاه را به یک اسب کاری چند منظوره تبدیل می کند که می تواند طیف گسترده ای از بارها را بلند کند، مانند:

  • بلوک های بتنی
  • پالت
  • میله های فولادی
  • الوار
  • لوله های صنعتی
  • کالاهای بسته بندی شده

پیوست‌ های موجود در طیف گسترده‌ ای از اشکال و اندازه‌ها وجود دارند، بنابراین مهم است که یک ارزیابی جامع در مورد نیازهای پروژه‌ تان و همچنین اینکه چگونه یک پیوست متناسب با تلفن همراه شماست، انجام دهید. یک نمایندگی خوب باید بتواند در این مورد به شما مشاوره دهد، بنابراین تا جایی که می توانید از تخصص آنها استفاده کنید.

اتصالات بازوی جرثقیل

بازوی جرثقیل یکی دیگر از محبوب ترین اتصالات برای لیفتراک تله هندلر است. این دستگاه شما را به نوعی جرثقیل برای برداشتن و حمل، بلند کردن بارهای بسیار سنگین و جابجایی آنها در مکانی که لیفتراک های معمولی یا مجاز نیستند یا به سادگی انجام نمی دهند، تبدیل می کند. استفاده از تله هندلر نسبت به استخدام جرثقیل بزرگ در محل می تواند کارآمدتر و موثرتر باشد، اما شما باید این را به صورت سایت به سایت ارزیابی کنید.

اگر هدف شما بلند کردن و جابجایی مواد سست مانند ماسه، آب یا هر چیز دیگری است که در معرض سقوط است، احتمالاً بهترین کار استفاده از تله هندلر است. اینها را می توان با استفاده از اتصال بازوی جرثقیل روی لیفتراک تله هندلر محکم و بلند کرد و به کاهش هرگونه ریزش در هنگام بلند کردن این نوع بارهای سنگین کمک می کند.

تله هندلر جمع و جور

مدل های جمع و جور، همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، کوچکتر و همه کاره تر هستند. می توان از آنها برای بلند کردن و جابجایی بارهای سنگین در اطراف سایت استفاده کرد. آنها عملکرد یک لیفتراک معمولی را با قدرت و دسترسی اضافی یک تله هندلر ترکیب می کنند. مدل‌ های مختلفی از تله‌ هندلر جمع‌وجور موجود است که هر کدام برای محیط‌ های مختلف طراحی شده‌ اند و دارای نقاط قوت و ضعف متفاوت و همچنین طیف وسیعی از پیوست‌ ها هستند. مجدداً، توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه با کدام دستگاه تله هندلری جمع و جور بروید، تحقیق کنید.

دستگاه تله هندلر چیست

چقدر می توان با تله هندلر بلند کرد؟

تله هندلرهای مختلف به طور متفاوتی ساخته می شوند، به این معنی که هر تله هندلر برای بلند کردن بار مناسب با اندازه آن ساخته شده است. بنابراین، به‌ طور کلی، می‌ توان گفت که هرچه یک تله هندیلر بزرگ‌تر باشد، بارهای سنگین‌ تری را می‌ تواند بلند کند، و مدل‌ های دیگری برای سنگین‌ ترین بارها در دسترس هستند. با این حال، برخی از حداکثر ظرفیت بالابر معمولی مرتبط با مدل‌ های استاندارد وجود دارد که از 4400 پوند (2000 کیلوگرم) تا 12000 پوند (5445 کیلوگرم) متغیر است.

به خاطر داشته باشید که نمی‌ توانید باری را که حداکثر ظرفیت بالابری تله هندلر است تا حداکثر ارتفاع/دسترسی بلند کنید. این احتمالاً فشار زیادی به دستگاه وارد می کند که خطر تصادف و آسیب را افزایش می دهد. هر تله هندلری دستورالعمل های خاص خود را در مورد بلند کردن بارهای مختلف دارد، بنابراین حتماً دستورالعمل های مربوط به این قسمت را دنبال کنید. این دستورالعمل ها از طریق آزمایش ایجاد می شوند، بنابراین به دلایلی وجود دارند و هرگز نباید صحت آنها را زیر سوال ببرید.

اصطلاحات  مربوز به تله هندلرها

در اینجا برخی از اصطلاحات رایجی که در ارتباط با لیفتراک تله هندلر شما با آنها مواجه خواهید شد آورده شده است:

دسترسی رو به جلو – بیشتر تله هندلرهای کوچکتر حداکثر امتداد رو به جلو در حدود 3 متردارند. از سوی دیگر، مدل‌ های بزرگتر در برخی موارد می‌ توانند به طول 14 متر هم برسند، که می‌ تواند در شرایط خاص واقعاً مفید باشد.

اندازه موتور – اکثر دستگاه های تله هندلر موجود برای اجاره موتورهای دیزلی دارند. اندازه کنترلر شما معمولاً اندازه موتور آن را تعیین می کند. ماشین های بزرگتر به قدرت بیشتری نیاز دارند، بنابراین موتورهای بزرگتری دارند. شما می توانید با مشاهده مشخصات و یا سوال از فروشنده به اندازه موتور مدل های مختلف پی ببرید.

ارتفاع بالابر – از نظر مسافتی که می توانید بلند کنید، بین مدل های مختلف تفاوت وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، بیشتر تله هندلرهای 1995 گیلوگرمی به احتمال زیاد بیش از 6 متر گسترش نمی‌یابند، در حالی که یک مدل 4535 کیلوگرمی ممکن است ارتفاعی به اندازه 12 تا 18 متر داشته باشد.

شعاع چرخش – این همه مربوط به چابکی تله هندلر است. مدل های جمع و جور معمولاً به دلیل اندازه آنها مانور ساده تر دارند. شعاع چرخش فاکتور مهمی برای در نظر گرفتن اینکه کدام ماشین برای محیط کار شما بهترین است.

حالت‌ های فرمان – معمولاً 3 مدل فرمان برای تله‌ هندلرها وجود دارد:

  • استاندارد/چرخ جلو
  • چهار چرخ / چهار چرخ
  • چرخ خرچنگ

فرمان استاندارد برای کار در مکان هایی که سطوح هموار و حداقل به هم ریختگی دارند بهترین است. از طرف دیگر، تله‌ هندلرهای 4 چرخ می‌ توانند در فضاهای تنگ‌ تر برای مکان‌هایی که فضا در آنها بالاتر است، مانور دهند. فرمان خرچنگ برای کمک به جابجایی بارها به آن مناطق صعب العبور، جایی که نیاز به قرار دادن دقیق است، بهتر است.

توابع هیدرولیک یک تله هندلر

معمولاً 6 عملکرد هیدرولیکی وجود دارد که یک تله هندیلر می تواند انجام دهد:

  • بلند کردن بوم به بالا/پایین – بوم تلسکوپی را به سمت بالا و پایین حرکت می دهد.
  • Boom extend/retract – این کار بوم تلسکوپی را گسترش و جمع می کند.
  • شیب چنگال به بالا/پایین – چنگال ها را به جلو و عقب متمایل کنید.
  • تثبیت کننده ها به بالا/پایین – تثبیت کننده ها را کشیده و جمع کنید.
  • فرمان – این 3 نوع فرمان ذکر شده در بخش قبل را پوشش می دهد.
  • تسطیح قاب – این دستگاه را هنگامی که روی یک سطح ناپایدار قرار دارد با استفاده از محور تراز می کند.

تله هندلرها تایرهای عریض و آفرود دارند که برای استفاده در تقریباً هر زمینی طراحی شده اند. این بدان معناست که آنها برای صنایع مختلف از جمله محیط های چالش برانگیز بخش کشاورزی مفید هستند. هنگامی که بارهای سنگین را بلند می کنید، تثبیت کننده ها اطمینان حاصل می کنند که دستگاه یک وضعیت پایدار را حفظ می کند تا بارها تا حد ممکن گسترش یابد.

انواع تله هندلر

تله هندلر ثابت دارای یک کابین ثابت در کنار بوم تلسکوپی است. کابین نمی‌تواند بچرخد، اما دستگاه بسیار مقاوم است – این نوع تله هندلدر زمانی که مجبور به جابجایی بارهای بسیار سنگین هستید بهترین استفاده را دارد. از طرف دیگر، یک تله هندلر دوار دارای کابین و بوم تلسکوپی است که می تواند تا 360 درجه بچرخد. در حالی که کابین و بوم حول محور می چرخند، ماشین ثابت می ماند و به مانورپذیری و رسیدن به مکان های صعب العبور کمک می کند.

انتخاب نوع مناسب تله هندلر برای شما به معنای در نظر گرفتن چند فاکتور کلیدی است. بخش‌ ها و خطوط کاری مختلف برای انواع مختلف تله‌ هندلر مناسب‌ تر هستند. سوالات زیر را از خود بپرسید:

در کدام بخش از تله هندلر استفاده خواهید کرد؟ آیا باید در مورد استفاده در کشاورزی بیشتر بدانید؟ یا شاید ساخت و ساز بیشتر رشته شما باشد؟

آیا از تله هندلر فقط در چرخه های پراکنده برای بلند کردن بارهای سبک استفاده خواهید کرد؟ یا از آن برای جابجایی بارهای سنگین در مسافت های طولانی استفاده خواهید کرد؟

اینها انواع سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید. نیازهای خود را مشخص کنید و دریابید که کدام نوع از تلفن همراه برای خدمت به هدف شما مناسب است. اطلاعات زیادی به صورت آنلاین برای کمک به تصمیم گیری شما وجود دارد، و یک نمایندگی خوب می تواند به شما توصیه کند که چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد.

ویژگی های طراحی تله هندلرها

در حالی که همه طرح‌ ها ممکن است از نظر ویژگی‌ های خاص متفاوت باشند، اغلب تله‌ هندلرهای مدرن از قابلیت‌ های خاصی برای افزایش سطح کارایی خود در هنگام کار استفاده می‌کنند. اکثر لیفتراک های تله هندلر دارای بوم تلسکوپی اختصاصی هستند. با این حال، آنها معمولاً می توانند طیف گسترده ای از تجهیزات بالابر و ملحقات را متناسب با برنامه ها و وظایف خاص در خود جای دهند.

Telehandler ها همچنین دارای ویژگی های طراحی هستند که آنها را برای طیف متنوعی از محیط های عملیاتی و زمین ها مناسب می کند، تطبیق پذیری آنها را افزایش می دهد و به کارگران در بسیاری از صنایع مختلف کمک می کند تا فرآیندهای در محل را به سرعت و ایمن انجام دهند.

بیشتر تله هندلرها می توانند عملکردهای اصلی جرثقیل ها، لیفتراک ها و سکوهای کاری مرتفع را تکرار کنند (زمانی که یک سکو به بوم تله هندلر متصل است). توانایی انطباق با یک ویژگی طراحی نوآورانه که به نام “مصالح سریع” شناخته می شود امکان پذیر است. این عنصر داخلی اساساً اپراتور را قادر می سازد تا از یک پیوست به ضمیمه دیگر به روشی سریع و ایمن حرکت کند. در نتیجه تلاش و زمان مرتبط با حمل بارهای سنگین به شدت کاهش می یابد. علاوه بر این، به یک ماشین اجازه می دهد تا وظایف بزرگتری را که معمولاً به چندین وسیله نقلیه مختلف نیاز دارند، انجام دهد.

مزایای تجاری تله هندلرها

تله هندلرها قادر به کار سخت در محیط‌های چالش‌برانگیز، زمانی که به‌درستی مدیریت و نگهداری شوند، گزینه‌های قوی و قابل اعتمادی هستند. فوق العاده همه کاره هستند به راحتی می توان آنها را برای انجام طیف وسیعی از کارها تغییر داد. چه کالاهای سنگین باید به مناطق مرتفع تحویل داده شوند یا با خیال راحت در سراسر سایت حمل شوند، می توان روی این لیفتراک های قابل اعتماد حساب کرد.

امکان سفارشی کردن یک قطعه از تجهیزات موجود با یک پیوست جدید برای انجام یک کار خاص همیشه کمتر از سرمایه گذاری در یک راه حل جدید است.

تله هندلرها به گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که به اپراتورها اجازه می‌دهند بدون خروج از کابین خود، بین اتصالات مختلف جابجا شوند. در نتیجه، نرخ کار هرگز بر بهبود بهره وری تأثیر نمی گذارد. علاوه بر این، امکان جابجایی بین اتصالات در حین سوار شدن، ایمنی اپراتور را هنگامی که لیفتراک‌ ها در مناطق کاری شلوغ مورد استفاده سایر وسایل نقلیه کار می‌ کنند، بهبود می‌ بخشد.