روغن موتور مناسب لیفتراک

روغن موتور مناسب لیفتراک

دوباره آن زمان از سال است که لیفتراک شما نیاز به روغن کاری دارد. داشتن یک لیفتراک زنگ زده و یک لیفتراک که در حال حرکت است می تواند بسیار تشدید کننده باشد. نه تنها تشدید کننده است، بلکه کار کردن با لیفتراک که به درستی روغن کاری نشده است نیز می تواند خطرناک باشد. با این اوصاف، در این پست برخی از روغن ها و روان کننده های لیفتراک مورد نیاز شما و ویژگی های روغن موتور مناسب لیفتراک آورده شده است.

انواع روغن موتور لیفتراک

روغن موتور لیفتراک یکی از پرکاربردترین مواد مصرفی قطعات لیفتراک است. اکثر لیفتراک ها از سیالات هیدرولیک برای اطمینان از عملکرد روان یک سیستم متعادل و طراحی شده در یک لیفتراک استفاده می کنند. می تواند اشکال مختلفی داشته باشد که برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. در اینجا برخی از مایعات هیدرولیک رایجی که می توانید برای روغن کاری و روغن کاری لیفتراک خود استفاده کنید، آورده شده است.

1. مایع مصنوعی

اینها زنجیره‌ای از مولکول‌ های ساخته‌شده توسط انسان هستند که به‌ طور دقیق مرتب شده‌ اند تا پایداری، روان‌ کنندگی و ویژگی‌ های مشابه افزایش عملکرد را ارائه دهند. این نوع روان کننده ها و روغن ها برای لیفتراک هایی که در دماهای بالا و پایین و در شرایط فشار بالا استفاده می شوند مناسب هستند.

اما نقطه ضعف این روان کننده این است که گران است، سمی بوده و ممکن است با برخی از مواد مهر و موم سازگار نباشد.

2. سیال نفتی (معدنی)

این نوع روان کننده ها معمولاً بیشتر از آنچه فکر می کنید رایج هستند. آنها از پالایش نفت خام برای رسیدن به سطح مطلوب ساخته می شوند. سپس به عنوان روان کننده با گنجاندن مواد افزودنی در ماشین آلات و وسایل نقلیه شما، از جمله لیفتراک استفاده می شود. سیالات نفتی معمولاً برای جلوگیری از زنگ زدگی و مهارکننده های اکسیداسیون (RO) هستند و به عنوان ضد سایش عمل می کنند. گاهی اوقات، مردم از آنها به عنوان بهبود دهنده شاخص ویسکوزیته استفاده می کنند.

اکثر مردم از این نوع روغن استفاده می کنند زیرا در مقایسه با مصنوعی یک گزینه کم هزینه است. علاوه بر این، عملکرد آن زمانی قابل مقایسه است که برخی از بسته های افزودنی گنجانده شود.

3. مایعات مبتنی بر آب

روان کننده های سیال مبتنی بر آب چندان رایج یا محبوب نیستند، اما وجود دارند. این نوع روان کننده ها زمانی مورد نیاز هستند که خطر آتش سوزی در محل کار زیاد باشد. آنها نسبت به 2 روان کننده دیگر که در بالا ذکر کردیم گران تر هستند اما از روان کننده های مصنوعی ارزان تر هستند. این ممکن است یکی از دلایل محبوب نبودن آن باشد. آنها محافظت عالی از لوازم یدکی لیفتراک ارائه می دهند، اما کاملاً فاقد توانایی های محافظت در برابر سایش هستند.

شاخص ویسکوزیته

بدون شک روان کننده ها و روغن ها دارای ویسکوزیته هستند. هنگام انتخاب مایع هیدرولیک مناسب، موارد زیر را در نظر بگیرید:

ویسکوزیته:

مقاومت در برابر جریان و برش را اندازه گیری می کند. سیال با ویسکوزیته بالاتر با مقاومت بالاتر نسبت به سیال با ویسکوزیته پایین جریان می یابد. اگر ویسکوزیته بیش از حد بیش از حد شود، می تواند به دمای سیال بالا کمک کند و مصرف انرژی زیادی تولید کند. اگر ویسکوزیته خیلی زیاد یا کم شود، می تواند به لیفتراک شما آسیب برساند. فقط مطمئن شوید که لیفتراک شما ویسکوزیته مناسبی در روانکاری داشته باشد.

شاخص ویسکوزیته:

چگونه ویسکوزیته سیال با دما تغییر می کند. شاخص بالا به این معنی است که ویسکوزیته خود را در محدوده دمایی وسیع تری نسبت به شاخصی با شاخص ویسکوزیته پایین حفظ می کند. می توانید دریابید که چگونه روان کننده هایی با شاخص ویسکوزیته بالا در دماهای شدید استفاده می شود. آنها معمولا در فضای باز استفاده می شوند.

پایداری اکسیداسیون:

این است که ببینیم چگونه روان کننده در برابر تخریب ناشی از گرما ناشی از واکنش شیمیایی به اکسیژن مقاوم است. اکسیداسیون می تواند به طور چشمگیری عمر یک روان کننده را کاهش دهد و به لجن و لاک تبدیل شود. اگر به لجن یا لاک تبدیل شود، به راحتی می تواند در عملکرد شیر اختلال ایجاد کند و در برابر گذرگاه های جریان مقاومت کند.

مقاومت در برابر سایش: روغن روان کننده چه فایده ای دارد اگر به جلوگیری یا کاهش سایش کمک نکند. روان کننده باید توانایی کاهش سایش و پارگی در تماس های مرزی اصطکاکی را داشته باشد. یکی را پیدا کنید که به اندازه کافی خوب باشد تا از سایش در لیفتراک شما جلوگیری کند.

انتخاب برنامه

پس از دانستن انواع مختلف روان کننده ها، مطمئناً باید نحوه استفاده از آنها را بیابید. معمولاً بسیاری از افراد فقط با استفاده از برنامه‌های کاربردی استفاده می‌کنند و این بر اساس آزمون و خطا خواهد بود. این کار توصیه نمی شود زیرا ممکن است وقت گیر باشد و لیفتراک را به خطر بیندازد.

پیروی از مشخصات و دستورالعمل های OEM برای اطمینان از نحوه انتخاب روغن ها و روان کننده ها کافی نخواهد بود.

برای آسان‌تر کردن درک موضوع…

برای اینکه درک مطلب برای خوانندگان شما ساده تر شود این است که هنگام انتخاب روان کننده مناسب، باید دما را بررسی کنید. دما جایی است که ویسکوزیته روان کننده یا روغن را تعیین می کند. چگونه بررسی می کنید که بهترین دما کدام است؟ با مشاهده توضیحات روغن لیفتراک.

عدد اول ویسکوزیته را در دماهای پایین تر توصیف می کند. مورد دوم به ضخامت در حین کار یا در دماهای گرمتر و سردتر اشاره دارد. هنگام کار در دمای پایین تر، ویسکوزیته کمتر عملکرد بهتری خواهد داشت.

انتخاب بهترین روغن برای لیفتراک

در کتابچه راهنمای اپراتور لیفتراک دستورالعمل هایی برای روغن گنجانده شده است. با این حال، خوب است که بپرسید چه چیزی برای برنامه شما بهترین است. لیفتراک ها برای کارهای صنعتی و سنگین ساخته شده اند. بدون روغن با کیفیت که حاوی مواد افزودنی مناسب باشد، اجزای اصلی لیفتراک ممکن است علائم اولیه خرابی را نشان دهند.

تطبیق روغن و گریس با کاربرد لیفتراک می‌تواند تأثیر مثبتی بر قطعات آن داشته باشد. به عنوان مثال، محور دکل فشار زیادی وارد می کند. همچنین تحت تأثیر آب و خاک پرتاب شده از زمین قرار می گیرد. پس از تعویض گریس قرار داده شده روی بوش ها، سایش و پارگی کمتر محسوس بود.

نتیجه

نکته اصلی این است که انواع مختلفی از روان کننده ها برای لیفتراک ها ساخته شده اند. اطمینان حاصل کنید که از روان کننده مناسب با ویسکوزیته مناسب برای جلوگیری از هر گونه آسیب به لیفتراک خود استفاده می کنید.

اگر برای تعویض روغن لیفتراک خود به کمک نیاز دارید، لطفاً با ما تماس بگیرید.