علت حرکت نکردن لیفتراک برقی و دیزلی

علت حرکت نکردن لیفتراک

اگر شرکت شما برای کارهای روزانه به لیفتراک متکی است، حرکت نکردن آن می تواند موجب اخلال در کارها شده و هزینه زیادی را به بار آورد. علت حرکت نکردن لیفتراک چیست؟ برخی از مشکلات را خودتان می توانید حل کنید و برخی ممکن است برای رفع آنها به یک تکنسین لیفتراک معتبر نیاز داشته باشند. در این مقاله پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک چند دلیل متداول حرکت نکردن لیفتراک ذکر شده و اینکه چگونه می توانید هر مشکل را عیب یابی کنید.

علت حرکت نکردن لیفتراک برقی

لیفتراک برقی به جلو و عقب حرکت نمی کند؟ راه حل چیست؟ دلایل مختلفی وجود دارد که چرا لیفتراک برقی نمی تواند به جلو و عقب حرکت کند.

1. باتری لیفتراک برقی ایراد دارد

روش تعمیر: شارژ به موقع اگر شارژ نمی شود، لطفاً با توجه به نکات زیر بررسی کنید که شارژر یا باتری لیفتراک معیوب است یا خیر.

  • ① بررسی کنید که آیا شارژر لیفتراک معیوب است؟ اگر چنین است، یک سازنده لیفتراک برقی برای حل آن پیدا کنید.
  • ② پس از اتصال شارژر لیفتراک، آیا خروجی الکتریکی با گیره متر وجود دارد؟
  • ③ بررسی کنید که آیا ترمینال شارژ شل یا اکسید شده است. اگر وجود داشته باشد، باعث تماس ضعیف و عدم امکان شارژ می شود.
  • ④ آیا باتری لیفتراک برای مدت طولانی باقی مانده است و باعث ولکانیزه شدن مواد پایه بسته باتری شده است؟
  • ⑤ برای اندازه گیری اینکه آیا ولتاژ باتری لیفتراک با ولتاژ استاندارد باتری مطابقت دارد یا خیر از یک مولتی متر استفاده کنید.
  • ⑥ پس از تکمیل حذف فوق، هنوز کار نمی کند. سازنده یا تعمیر حرفه ای را پیدا کنید.

2. میکرو سوئیچ کنترل رانندگی لیفتراک برقی شل است.

روش تعمیر: پیچ ها را محکم کنید.

3. کنتاکتور DC لیفتراک برقی ایراد دارد و نیاز به تعمیر و تعویض دارد.

4. در صورت آسیب دیدن برد کنترل برقی لیفتراک برقی، برد کنترل برقی باید توسط افراد حرفه ای تعمیر یا تعویض شود. برای بازرسی و نگهداری لطفا به نکات زیر توجه کنید:

  • ① بررسی کنید که آیا روی سطح برد اصلی لیفتراک سوخته، سوخته، تاول، انفجار، آسیب سطح برد، سوکت زنگ زده و غیره وجود دارد یا خیر.
  • ② روش اندازه گیری مولتی متر: آیا مقاومت 5+ و GND خیلی کوچک است (زیر 50 اهم).
  • ③ بازرسی روشن: برای برد آشکارا شکسته، می توانید ولتاژ اصلی را 0.5-1 ولت افزایش دهید و پس از روشن شدن، آی سی را روی برد بمالید تا تراشه مشکل ساز گرم شود که حس می شود.
  • ④ بررسی قلم منطقی: بررسی کنید که آیا سیگنال ورودی، خروجی و ترمینال کنترل IC مشکوک کلید وجود دارد و قدرت و غیره. پایانه های ورودی و خروجی تراشه مشکوک اگر ورودی یا خروجی وجود دارد، سیگنال خط کنترل آی سی (ساعت) و غیره را بررسی کنید. اگر وجود دارد این آی سی احتمالا خراب است و سیگنال کنترلی وجود ندارد. تا زمانی که آی سی آسیب دیده را پیدا کنید، به قطب قبلی آن بروید.

5. خرابی موتور درایو لیفتراک

نکات زیر را بررسی کنید و روی تعمیرات تمرکز کنید.

  • ① موتور درایو لیفتراک را نمی توان راه اندازی کرد، که ممکن است ناشی از سوختن فیوز، انسداد مدار کنترل، اتصال کوتاه شدید یا مدار باز سیم پیچ موتور، اتصال کوتاه بین بخش های کموتاتور، تماس ضعیف برس ها، بار سنگین یا آسیب مکانیکی باشد. بلبرینگ …
  • ② سرعت غیرعادی موتور درایو لیفتراک ممکن است ناشی از اتصال کوتاه یا مدار باز سیم پیچ، موقعیت نادرست برس و اضافه بار، آسیب به یاتاقان، ولتاژ پایین منبع تغذیه و غیره باشد.
  • ③ جرقه های ایجاد شده توسط برس های موتور محرک لیفتراک ممکن است در اثر تماس ضعیف برس های لیفتراک، سطح ناهموار کموتاتور، موقعیت نامناسب برس، سطح کثیف، اتصال کوتاه کموتاتور یا اتصال کوتاه سیم پیچ موتور ایجاد شود.
  • ④ دمای بالا ممکن است ناشی از اضافه بار، یاتاقان لیفتراک و مهر و موم روغن، آسیب یا روانکاری ضعیف، هسته شفت نادرست، آرمیچر و اصطکاک قطب مغناطیسی، اتصال کوتاه سیم پیچ، فشار بیش از حد برس، موقعیت نادرست، اصلاح ضعیف و غیره باشد.
  • ⑤ موتور محرک لیفتراک پر سر و صدا است که عمدتاً ناشی از آسیب یاتاقان های قطعات لیفتراک برقی، سطح ناهموار کموتاتور و لرزش یا اصطکاک برس الکتریکی است.

6. ترمز لیفتراک برقی قفل است.

روش نگهداری: دلایل زیادی برای خرابی ترمز لیفتراک برقی وجود دارد که از آن جمله می توان به سه نکته زیر اشاره کرد. یکی این است که سیستم و قطعات ترمز لیفتراک به طور منظم نگهداری نمی شود. وجود ناخالصی بیش از حد در سیلندر اصلی ترمز، آب بندی ضعیف، خرابی بوستر پمپ خلاء، کثیف بودن روغن ترمز یا استفاده مخلوط از چند روغن ترمز، مقاومت هوا پس از گرم شدن، نشت روغن از سیلندر اصلی ترمز یا سیلندر فرعی، ذخیره سازی گاز مخزن یا اتصال لوله نشتی دارد و لوله روغن مسدود نشده است. دوم خرابی مکانیکی به دلیل عملکرد نامناسب یا تلاش برای تنظیم فاصله لنت ترمز چرخ محرک است. مورد سوم تعویض روغن در سیلندر ترمز لیفتراک و تخلیه هوا قبل از تنظیم ترمز محلی است.

7. لیفتراک برقی اصلا حرکت نمی کند

  • ① بررسی کنید که آیا قفل برقی در باز است یا آسیب دیده است. روش تعمیر: به طور مستقیم با یک قفل برقی جدید جایگزین کنید.
  • ② چه باتری شارژ شود یا نه، توان باتری کافی نیست. روش تعمیر: باتری را دوباره پر کنید و شارژ کنید.

وقتی مایع انتقال کم باشد لیفتراک شما جلو یا عقب نمی رود

اگر یک لیفتراک پروپان یا دیزل دارید، یک جعبه دنده دارد – جعبه دنده ای که نیرو را به حرکت تبدیل می کند. وقتی روی پدال گاز فشار می‌دهید، موتور لیفتراک محفظه‌ ای را می‌ چرخاند که مایع انتقال را نگه می‌ دارد. سپس مایع به داخل جعبه دنده پمپ می شود و در آنجا یک سری کلاچ درگیر می شود. این کلاچ ها لیفتراک شما را حرکت می دهند.

یکی از دلایل رایج عدم حرکت لیفتراک این است که مایع انتقال آن کم یا خالی باشد. ممکن است موتور شما کار کند، اما بدون مایع کافی نمی تواند نیرو را به دنده های گیربکس منتقل کند.

اگر مشکوک هستید که لیفتراک شما روغن گیربکس کم دارد، از دفترچه راهنمای مالک برای بررسی سطوح آن و اضافه کردن موارد بیشتر استفاده کنید. اگر همچنان مشکل دارید، ممکن است نشتی یا شکستگی قسمتی داشته باشید که باید توسط یک متخصص تعمیر شود.

یک سوپاپ معیوب می تواند از حرکت لیفتراک شما جلوگیری کند

سوپاپ لیفتراک فشار را در گیربکس تنظیم می کند و به اپراتور اجازه می دهد تا به معنای واقعی کلمه لیفتراک را به سمت جلو حرکت دهد تا به باری که باید بردارد نزدیک شود و همچنین قدرت کافی برای حمل آن بار را در حین رانندگی با سرعت مطمئن در فضاهای تنگ داشته باشد. شما این سوپاپ را با پدال یا ترمز کار می کنید.

گاهی اوقات هنگامی که لیفتراک هنگام استفاده از پدال جلو نمی رود، ممکن است یک سوپاپ چسبنده داشته باشید. از یک کارشناس خبره بخواهید آن را جدا کند تا شیر چسبنده را تمیز کند یا فنر شکسته‌ ای را که مانع باز شدن شیر در حین کار می‌ شود جایگزین کند.