10 سوال مهم که باید قبل از خرید لیفتراک بپرسید

10 سوال مهم که باید قبل از خرید لیفتراک بپرسید

همانطور که تجارتتان گسترش می یابد، ناوگان شما نیز باید با آن رشد کند. برای افزایش بهره وری ممکن است به دنبال سرمایه گذاری برای خرید لیفتراک جدید باشید. هنگامی که در بازار تجهیزات جدید یا دست دوم هستید، 10 سوال مهم وجود دارد که باید بپرسید. با ما در پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک همراه باشید تا بیاموزید چگونه هنگام اضافه کردن به ناوگان خود، بازده سرمایه‌گذاری بالایی داشته باشید.

مهمترین سوالاتی که باید قبل از خرید لیفتراک بپرسید

پرسیدن سوالات مناسب می تواند جزئیات بیشتری را هنگام جستجوی لیفتراک ارائه دهد و به شما در خرید مناسب کمک کند. ارزیابی یک وضعیت قبل از سرمایه گذاری در تجهیزات جدید یا مستعمل برای دریافت یک قطعه ماشین آلات کارآمد و قابل اعتماد ضروری است. رعایت این نکات به شما کمک می کند در طول فرآیند سازماندهی شده باشید.

1. وضعیت فعلی عملیات شما چگونه است؟

یک لیفتراک می تواند سطح بهره وری را افزایش دهد و زمان خرابی را در شرایط مختلف به حداقل برساند. اما چندین ملاحظه وجود دارد که باید بر اساس شرایط موجود خود انجام دهید. آیا قصد دارید در آینده شرکت خود را گسترش دهید؟ ممکن است در نقطه ای از رشد باشید که به فضای بیشتر و ناوگان بزرگتری نیاز داشته باشید. آیامی خواهید یک لیفتراک بخرید که برنامه های شما را برآورده کند.

آیا قصد دارید با افزایش مشتریان، ساعات کار لیفتراک را افزایش دهید؟ اگر چنین است، بر اساس ساعات کار قبلی خود برنامه ریزی کنید. اگر اپراتورهای شما 20 ساعت در هفته با لیفتراک کار می کنند، آیا به دنبال افزایش ساعات کار هستید؟ آیا به دنبال افزایش به دو یا سه شیفت هستید؟ این که آیا به طور مداوم با ماشین های خود کار می کنید یا به طور دوره ای از آنها در طول هفته استفاده می کنید، به تعیین اینکه کدام واحد به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، کمک می کند.

الزامات دیگری که باید از آنها آگاه باشید شامل کارهایی است که می خواهید با لیفتراک انجام دهید و اگر به ابزار اضافی نیاز دارید. آیا با مواد شل که شامل FIBC یا کیسه های فله هستند کار می کنید؟ یا، آیا موجودی شما از مواد جامد مانند چوب و مواد دیگری که نیاز به پالت دارند تشکیل شده است. چندین ضمیمه برای لیفتراک ها عبارتند از دسته های درام، بازوهای بالابر و قیف های تخلیه.

درک اینکه در کجا هستید و کجا می خواهید باشید بسیار مهم است

2. بودجه شما چقدر است؟

برای بررسی بودجه و سایر تخصیصات وقت بگذارید. آیا قصد خرید لیفتراک با ویژگی های اضافی مانند تهویه مطبوع، روشنایی اضافی و کنترل های نوک انگشتی را دارید؟ یا آیا بودجه شما فقط موارد ضروری را پوشش می دهد؟ تعیین یک برنامه مالی به شما در صرفه جویی در منابع و پول کمک می کند و در عین حال به شما در محدود کردن گزینه هایتان کمک می کند.

در بودجه خود باید کل هزینه مالکیت و نگهداری را در نظر بگیرید. اگر تخصیص های زیادی برای پشتیبانی دارید، خرید لیفتراک جدید ممکن است گام مناسبی برای شرکت شما نباشد.

اجاره یا خرید تجهیزات مستعمل همیشه یک گزینه است. خرید ماشین آلات جدید مستلزم هزینه اولیه بالا با بهره مندی از قطعات جدید است، در حالی که خرید کارکرده دارای مزیت هزینه اولیه کمتر با قطعاتی است که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. اجاره برای پروژه های کوتاه مدت ایده آل است. مزایا و معایب هر کدام به شما کمک می کند تا در مورد محدودیت های پولی خود تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: خرید یا اجاره لیفتراک

3. چه موادی را بلند می کنید؟

از آنجایی که لیفتراک ها می توانند تقریباً هر ماده ای را حمل کنند، تعیین حداکثر وزن بار بسیار مهم است. حتی ابعاد محصولات شما بر نحوه عملکرد لیفتراک و نحوه پراکندگی وزن تأثیر می گذارد. به طول، عرض و ارتفاع موجودی خود فکر کنید.

روی یک لیفتراک سرمایه گذاری کنید که بتواند بیش از کل بار شما را تحمل کند تا به شما آزادی عمل بدهد. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد بارهای سنگین تری را بلند کنید. داشتن نیروی بیشتر از آنچه نیاز دارید می تواند به جلوگیری از آسیب به واحد کمک کند و پشتیبانی مداوم را در طول عملیات شما ارائه دهد.

آیا اقلام مختلفی را از یک مکان دیگر حمل می کنید یا موجودی را در قفسه های بلند ذخیره می کنید؟ دانستن ارتفاع بالابر مورد نیاز، نوع دکل را تعیین می کند. با چه موادی به طور مرتب کار می کنید؟ آیا غذا، مواد قابل اشتعال، سنگ یا اقلام حساس را بلند می کنید؟

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب دکل لیفتراک

هنگامی که وزن بار، ارتفاع بالابر و مواد خود را محدود می کنید، بهتر می توانید یک لیفتراک را برای کار مطابقت دهید.

4. آیا محل کار شما دارای محدودیت فضا است؟

دانستن فضای موجود در اطراف، روی و زیر لیفتراک می تواند به شما در انتخاب اندازه و نوع مناسب دستگاه کمک کند. موانعی مانند خطوط برق، درها، تیرها، کانال کشی، جایگاه های بارگیری، قفسه بندی و سایر تجهیزات جابجایی مواد را در نظر بگیرید. برخی از عوامل ممکن است محدودیت هایی را برای ارتفاع و عرض بالابر لیفتراک ایجاد کنند.

ابعاد محل کار شما چقدر است؟ راهروهای شما ممکن است به اندازه کافی عریض باشد که بتواند چندین ماشین یا فقط یک موتور فشرده را در خود جای دهد. آیا راهروهای باریک یا عریض دارید؟ آیا لیفتراک باید در شعاع تنگ بچرخد؟ به سطوح بهره وری مدل های مختلف لیفتراک فکر کنید که می توانند در فضاهای تنگ و باز کار کنند. آیا برای بارگیری تریلرها و کامیون ها به لیفتراک نیز نیاز دارید؟ عناصر مختلف محل کار شما می توانند نحوه عملکرد لیفتراک را تعیین کنند.

5. آیا در فضای داخلی یا خارجی فعالیت می کنید؟

یکی از ضروری ترین سوالاتی که باید بپرسید این است که آیا در داخل خانه کار می کنید، خارج از منزل یا ترکیبی از هر دو. روی تجهیزاتی سرمایه گذاری کنید که به موازات محیط شما باشد.

همه چیز به انتخاب تایرها، انواع سوخت و سایر ویژگی های مناسب برای سایت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، بیشتر مشاغل لیفتراک برقی را برای استفاده در محیط داخلی ترجیح می دهند تا انتشارات مضر در فضاهای بسته را کاهش دهند. سایر گزینه های سوخت شامل گازوئیل و گاز است که عمدتاً در خارج کار می کنند.

لاستیک ها نیز اهمیت دارند. برای استفاده داخلی، لیفتراک ها دارای لاستیک های بالشتکی هستند که برای بارگیری اسکله ها و سایر سطوح هموار عالی هستند. اگر در خارج از منزل کار می کنید، لاستیک های پنوماتیک لیفتراک های زمین ناهموار بهترین عملکرد را دارند. آنها کشش بهتری در مناظر ناهموار و سخت دارند، و آنها را برای مکان های ساختمانی، مزارع، محوطه های چوب و غیره ایده آل می کند.

کابین یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. کابین‌ های باز برای استفاده در محیط‌ های داخلی عالی هستند، زیرا دید بهتری را برای اپراتورها فراهم می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهند در مناطق تنگ بهتر حرکت کنند. همچنین اگر نمی توانید دمای داخل ساختمان را تنظیم کنید، ممکن است یک کابین بسته را ترجیح دهید. لیفتراک هایی که در بیرون کار می کنند با کابین های بسته به خوبی عمل می کنند. آنها از کارگران شما در برابر عناصر محافظت می کنند و به آنها کنترل دمای کابین را می دهند.

6. لیفتراک را در کجا ذخیره خواهید کرد؟

در حالی که بسیاری از سوالات در مورد استفاده از یک ماشین می چرخد، بعد از اینکه همه برای روز کاری انجام دهند چه اتفاقی می افتد؟ قبل از خرید لیفتراک، نحوه و مکان نگهداری تجهیزات را در نظر بگیرید. باید موتور را از عناصر محافظت کنید.

اگر تنها گزینه نگهداری لیفتراک؛ در محیط بیرونی است، مطمئن شوید که می تواند دماهای مختلف را در طول سال تحمل کند. شما می توانید در قطعاتی مانند بخاری مخزن هیدرولیک، بخاری بلوکی، بخاری روغنی و مایع هیدرولیک هوای سرد سرمایه گذاری کنید. ایمن نگه داشتن تجهیزات خود در داخل ایده آل است، جایی که دمای تنظیم شده و محافظت در برابر باران، خورشید و برف وجود دارد. اگر یک واحد برقی بخرید، آیا می توانید آن را در مکانی سرپوشیده شارژ کنید؟

بازرسی منظم نیز پس از هر دوره ذخیره سازی وارد عمل می شود. مهم نیست که تجهیزات خود را برای مدت طولانی یا یک روز انبار می کنید، ارزیابی های منظم برای اطمینان از عملکرد موتور در سطوح اوج قبل از هر بار استفاده بسیار مهم است.

همچنین بخوانید: چک لیست روزانه لیفتراک

7. هزینه های نگهداری لیفتراک ها چقدر است؟

هر دستگاهی در نهایت نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. به هزینه های بالقوه نگهداری لیفتراک خود فکر کنید، مانند روغن کاری منظم، تعویض مایعات و پر کردن روغن. در حالی که تعمیر و نگهداری ارزش دستگاه شما را حفظ می کند و تعداد خرابی ها را کاهش می دهد، هزینه کمی نیز دارد.

در مورد قراردادهای تعمیر و نگهداری احتمالی پرس و جو کنید. آنها ممکن است یک برنامه تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده ارائه دهند که در آن فروشنده خدمات و تعمیرات را در طول یک برنامه تعیین شده انجام می دهد. آنها همچنین می توانند تعمیر و نگهداری کامل را ارائه دهند که در آن ماهانه هزینه ای را برای پوشش تعمیر و نگهداری و خرابی از شما دریافت می کنند. در مورد میانگین طول عمر لیفتراک و مشکلات احتمالی نیز بپرسید.

8. آیا برند لیفتراک تفاوتی ایجاد می کند؟

سرمایه گذاری روی برند مناسب می تواند در مورد لیفتراک ها تفاوت ایجاد کند. شما هرگز نمی خواهید ماشین آلات سنگین را بر اساس قیمت پایین و دسترسی آسان بخرید. در عوض، تحقیق کنید که کدام برندها لیفتراک های قابل اعتمادی را تولید می کنند که می توانند ظرفیت های بار و محیط های مختلف را تحمل کنند. آیا یک برند از نظر کارایی، وزن بار، ارگونومی و ویژگی های ایمنی نسبت به سایرین برتری دارد؟

9. آیا باید قبل از خرید، لیفتراک را تست کنید؟

هنگام تلاش برای تعیین نحوه خرید لیفتراک، به یاد داشته باشید که از بسیاری جهات شبیه به خرید یک ماشین است. تست درایو لیفتراک قبل از خرید هوشمندانه است زیرا به شما بینشی در مورد عملکرد، شرایط و نحوه عملکرد آن می دهد.

ارگونومی چگونه است؟ آیا کار کردن با آن ساده است؟ سایر عناصری که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از دید، شعاع گردش، فرمان، معکوس کردن، دویدن در درجات مختلف، توقف و پارک. آزمایش یک لیفتراک به شما این احساس را می دهد که چگونه تجهیزات کار می کند و اینکه آیا دقیقاً با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر.

10. آیا می توانید لیفتراک را حمل کنید؟

هنگام تصمیم گیری در مورد لیفتراک که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، در نظر گرفتن حمل و نقل مورد نهایی است. آیا می توانید لیفتراک را از فروشنده به محل خود و همچنین از محل کار به محل کار منتقل کنید؟

درک نکات مختلف در مورد نحوه خرید لیفتراک می تواند شما را در کاری که ممکن است به نظر چالش برانگیز به نظر برسد راهنمایی کند. هنگامی که ایده ای از اجزای دقیق لیفتراک خود دارید، گزینه های خود را ارزیابی کنید. ویژگی‌ ها، مزایا و قیمت‌ های ساخت و مدل‌ های مختلف را مقایسه کنید. همچنین می‌ توانید پشتیبانی تامین‌ کننده و ارائه خدمات اضافی را تعیین کنید.

سوالاتی که باید هنگام خرید لیفتراک دست دوم بپرسید

خرید جدید همیشه راه حل ایده آل برای هر شرکتی نیست. ممکن است ترجیح دهید روی یک موتور با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید تا بیشترین ارزش را برای کسب و کار خود در طول پروژه های یکبار مصرف یا تخصصی داشته باشید. وقتی روی لیفتراکی سرمایه گذاری می کنید که موازی با برنامه شما باشد، می تواند سطح بازگشت سرمایه و بهره وری شما را افزایش دهد تا به حفظ عملیات روزانه شما کمک کند.

افزودن تجهیزات مستعمل به ناوگان خود همچنین شامل پرسیدن سؤالات خاص از خود و فروشنده است. شما می توانید 10 سوال برتر ما را پیاده سازی کنید و در عین حال سوالات دیگری را نیز که مختص راه حل های از قبل متعلق به آنها هستند، بگنجانید. نکاتی برای خرید لیفتراک شامل سوالات زیر برای تضمین نگهداری خوب موتور کارکرده می باشد. در مقاله دیگری راهنمای خرید لیفتراک دست دوم  را گردآوری کرده ایم.

1. چرا آنها را می فروشند؟

آیا شخص یا فروشنده به این دلیل که تجهیزات به درستی کار نمی کنند یا به این دلیل که دیگر برای واحد مورد استفاده قرار نمی گیرند، اقدام به فروش می کند؟ پی بردن به دلیل فروش می تواند به شما در ارزیابی وضعیت لیفتراک کمک کند.

شما می خواهید روی یک قطعه از تجهیزات مستعمل که در شرایط عالی است سرمایه گذاری کنید. هرچه جزئیات بیشتری در مورد واحد ارائه شود، اطمینان بیشتری خواهید داشت که عملکرد خوبی دارد. از انجام معامله ای که مالک آن اطلاعات کمی در مورد تاریخچه، نگهداری و سایر شرایط آن می دهد، خودداری کنید.

2. تاریخچه لیفتراک چیست؟

تاریخچه برنامه های نگهداری، تعمیرات و عملیات لیفتراک یک نمای کلی از وضعیت فعلی موتور را در اختیار شما قرار می دهد. قبلا چگونه استفاده می شد؟ چه بارهایی را حمل می کرد و در چه محیطی حرکت می کرد؟ آیا مالک آن را به خوبی نگهداری و ذخیره کرده است؟

اطمینان حاصل کنید که تاریخچه لیفتراک را دریافت کنید، چه یک یا چند مالک قبلی داشته باشد.

3. توانایی های لیفتراک چیست؟

همانطور که در مورد یک لیفتراک مستعمل پرس و جو می کنید، در مورد جزئیات زیر بپرسید – عرض، حداکثر ارتفاع بالابری و حداکثر ظرفیت بار. داشتن ایده ای از انتظارات شرکت شما از تجهیزات ضروری است. شما می خواهید یک لیفتراک بخرید که بتواند وزن، ارتفاع، مواد و محدودیت های خاص شما را تحمل کند.

4. هزینه های نگهداری چقدر است؟

شما باید به دنبال تجهیزاتی باشید که هزینه های نگهداری پایینی دارند که منابع و پول شما را تهی نکند. آیا کسب و کار شما می تواند از عهده تعمیرات و خدمات لازم برآید؟ هزینه قطعات موجود نیز بر کل هزینه های نگهداری تاثیر می گذارد.

5. آیا اتصالات در دسترس هستند؟

اتصالات برای تبدیل یک لیفتراک از یک ماشین یک منظوره به یک ماشین چند وجهی حیاتی است. اتصالات می توانند به شما در بلند کردن بارهای مختلف کمک کنند و اغلب نیاز به تجهیزات دیگر را از بین ببرند. لیفتراکی را انتخاب کنید که بتواند با تعداد زیادی ضمیمه کار کند تا عملکرد بیشتری ارائه دهد.

6. ساعت سنج چه چیزی را نشان می دهد؟

در حالی که ساعات کار مستقیماً به وضعیت موتور مربوط نمی شود، می تواند بینشی از عملکرد آن ارائه دهد. تعداد ساعات کارکردن یک لیفتراک را با میانگین طول عمر آن مدل و مدل مقایسه کنید تا تخمینی از عمر دستگاه شما داشته باشید. البته ساعات کار تنها یک عامل است، بنابراین حتماً وضعیت لیفتراک را نیز بررسی کنید. یک لیفتراک ساعت بالا که در شرایط عالی قرار دارد ممکن است نشان دهد که دستگاه بسیار قابل اعتماد است.

داشتن لیستی از سوالات برای پرسیدن قبل و در حین فرآیند خرید می تواند به معنای تفاوت سرمایه گذاری در یک قطعه فرسوده تجهیزات و یک واحد از پیش مالکیت باشد که در سطوح برتر کار می کند.

سوالات ایمنی که باید قبل از خرید لیفتراک بپرسید

مانند کار با هر قطعه ای از تجهیزات سنگین، ایمنی باید در راس نگرانی شما باشد. بازرسی یک لیفتراک نو یا مستعمل برای عملکرد صحیح به امنیت کارگران شما مربوط می شود. سوالاتی که باید در مورد ایمنی لیفتراک بپرسید عبارتند از:

  • آیا شکاف یا آسیبی در حفاظ بالای سر، دوشاخه، دکل یا سایر نواحی وجود دارد
  • آیا موتور علائم گرم شدن بیش از حد را نشان می دهد؟
  • آیا لاستیک ها بدون آسیب هستند و با PSI مناسب باد می شوند؟
  • آیا سیستم اگزوز جرقه تولید می کند؟
  • آیا کنترل ها به خوبی کار می کنند – پایین، بلند کردن و کج کردن؟
  • آیا پایانه های باتری پوشیده شده و اتصالات سوخت محکم هستند؟
  • آیا بوق کار می کند؟
  • آیا نشتی هیدرولیک وجود دارد؟
  • چه ویژگی های ایمنی موجود است؟
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *