راهنمای خرید لیفتراک برقی کانتر بالانس

راهنمای خرید لیفتراک برقی تعادلی

لیفتراک کانتر بالانس یا لیفتراک تعادلی شناخته شده ترین نوع لیفتراک است. آنها برای جابجایی مواد در صنایع مختلف، از تولید و عمده فروشی، خرده فروشی، لجستیک و انبارداری استفاده می شوند. در این مقاله راهنمای خرید لیفتراک برقی کانتر بالانس را خواهید دید.

این نوع لیفتراک دارای طراحی وزن متعادل است. این به این معنی است که وزن عقب لیفتراک بار را در جلو تنظیم می کند و در هنگام بلند کردن ثبات ایجاد می کند. این تطبیق پذیری لیفتراک های تعادلی است که آنها را بسیار مورد توجه قرار می دهد. آنها برای استفاده روزمره در طیف وسیعی از تنظیمات مختلف، بلند کردن، حمل و جابجایی مواد از A به B مناسب هستند. همچنین از نظر طراحی نسبتا جمع و جور هستند.

سوخت کامیون های تعادلی:

  • برقی
  • گاز
  • دیزل

مهمترین نکات خرید لیفتراک کانتر بالانس

اکثر لیفتراک های کانتر بالانس برای کار ایمن به زمین نیاز دارند، اما می توانند در محیط های داخلی و خارجی استفاده شوند. قبل از خرید ابتدا مشخص کنید لیفتراک را برای چه منظوری می خواهید تا بتوانید وسیله مناسب را تهیه کنید.

لیفتراک های برقیذکانتر بالانس هم برای محیط داخلی مناسب هستند هم محیط خارجی. یک شاسی 4 چرخ، ثبات و راحتی بیشتری در رانندگی در زمین های ناهموار ارائه می دهد. هنگامی که منطقه کار از نظر فضا محدود است، به عنوان مثال هنگام کار در راهروهای تنگ، یک مدل 3 چرخ توصیه می شود زیرا مانورپذیری بیشتری دارد.

  • لیفتراک تعادلی با موتور دیزل = عمدتاً در فضای باز.
  • لیفتراک تعادلی با موتور LPG = هم در فضای باز و هم در داخل ساختمان.
  • لیفتراک تعادل الکتریکی = عمدتاً در داخل ساختمان.

ارتفاع دکل و ظرفیت بار را بررسی کنید

در مقایسه با لیفتراک های دستی (استاکر)، لیفتراک های تعادلی چندان بالا نمی روند. با این حال، نوساناتی در ارتفاع دکل وجود دارد و لیفتراک های بزرگتر اغلب حداکثر ظرفیت بالابری بالاتری دارند، بنابراین مطمئن شوید که مدلی را انتخاب کنید که با عملکرد شما مطابقت داشته باشد. به همین ترتیب، حداکثر وزن بار برای هر مدل لیفتراک تعادلی مشخص خواهد شد.

لیفتراک تعادلی کارکرده بخریم یا جدید؟

بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند برای آرامش خاطر بر روی لیفتراک های جدید سرمایه گذاری کنند. اگر قرار است از لیفتراک خود برای ساعات زیادی در هفته استفاده کنید، خرید وسیله نقلیه بدون مسافت پیموده شده قبلی منطقی است.

برای بسیاری از سازمان‌های دیگر، خرید یک لیفتراک کارکرده منطقی‌تر است. آنها را قادر می سازد تا وسیله نقلیه ایده آل را با قیمتی مقرون به صرفه به دست آورند. هنگام خرید کارکرده، به سادگی تحقیق کنید و فروشنده ای را انتخاب کنید که وسایل عرضه شده را به طور کامل سرویس و بازسازی کند.

پیشنهاد می شود: راهنمای خرید لیفتراک دست دوم

راهنمای خرید لیفتراک برقی تعادلی

مزایای خرید لیفتراک کانتر بالانس

  • به طور گسترده در دسترس است
  • همه کاره و چند منظوره
  • قابل مانور در فضاهای تنگ
  • قابل نصب با ضمائم شیفت جانبی
  • قدرتمند و بادوام

چرا لیفتراک برقی کانتر بالانس بخریم؟

لیفتراک های برقی تعادلی می توانند تأثیر مثبتی بر کسب و کار شما داشته باشند، ظرفیت بیشتری دارند و نسبت به موتورهای احتراق داخلی خود سازگارتر با محیط زیست هستند.

برای بررسی 6 دلیل که چرا باید لیفتراک های تعادلی الکتریکی را انتخاب کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

1. ردپای کربن کمتر

لیفتراک های برقی بدون آلایندگی، انرژی کارآمد هستند و دوستدار محیط زیست ترین گزینه در بازار هستند. سرمایه گذاری اولیه در این وسایل نقلیه برقی باعث می شود تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای تولید شده توسط عملیات جابجایی مواد را کاهش دهید. این به طور مثبت بر سلامت کارکنان شما و همچنین محیط گسترده تر تأثیر می گذارد.

2. بهبود TCO

TCO به معنای کل هزینه مالکیت است و هزینه کلی وسیله نقلیه را در نظر می گیرد، که به معنای چیزی بیش از هزینه ای است که برای خرید یا اجاره می پردازید. علاوه بر قیمت خرید وسیله، TCO شامل کلیه هزینه ها و هزینه های عملیاتی مانند تعمیر و نگهداری، خرابی، برق مصرفی، بیمه، لوازم جانبی اضافی، افزایش هزینه یا ارتقاء قطعات، آشنایی اپراتور و غیره می باشد. البته، همه اینها برای همه قابل اجرا نخواهد بود، اما آنها عوامل کلیدی در کل هزینه مالکیت شما هستند.

لیفتراک های برقی با استفاده از برق TCO کلی شما را بهبود می بخشند – با افزایش سرسام آور قیمت سوخت، ماشین های برقی مقرون به صرفه تر از دیزل یا LPG هستند. لیفتراک های برقی به عنوان خرید اولیه گران تر هستند، اما در دراز مدت ارزان تر هستند و از نظر اثرات زیست محیطی و سلامت اپراتورهای لیفتراک هزینه کمتری دارند.

3. ماشین های فشرده

کنترل پویا پیشرفته پیچ ها در لیفتراک های برقی تعادل مانور ایمن را امکان پذیر می کند. ماهیت جمع و جور شاسی در این ماشین ها به آنها فضای بیشتری برای کار در محیط های بسته و ایمن می دهد. علاوه بر این، دستگاه باری که شما دارید را تشخیص می دهد. برای مثال اگر بیش از 500 کیلوگرم وزن حمل می کنید، لیفت، شیب و جابجایی جانبی پاسخگوتر می شود.

4. مزایای نگهداری

هزینه نگهداری یک لیفتراک موتوری 20 درصد بیشتر از برقی است. این بدان معناست که کسانی که از لیفتراک های تعادلی الکتریکی استفاده می کنند می توانند از 20 درصد صرفه جویی در تعمیر و نگهداری برخوردار شوند. در حالی که لیفتراک های تعادل الکتریکی دارای یک موتور هیدرولیک هستند، نسبت به موتورهایی که دارای فیلتر و تعویض روغن هستند که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم و اغلب گسترده دارند، به سرویس کمتری نیاز دارد.

لازم به ذکر است که قطعات سوخت رسانی به دلیل داشتن قطعات متحرک بیشتر احتمال خراب شدن دارند. از آنجایی که وسایل نقلیه الکتریکی با باتری کار می کنند، قطعات کمتری دارند که به این معنی است که به قطعات جایگزین زیادی نیاز ندارند.

5. ظرفیت باقیمانده بهتر

ظرفیت باقیمانده عامل بسیار مهمی است که باید هنگام تصمیم گیری در مورد لیفتراک یا ناوگان بعدی خود در نظر بگیرید. هنگامی که در یک انبار یا در محل هستید، باید اطمینان حاصل کنید که باری که حمل می کنید – و به طور بالقوه آن را تا ارتفاع زیادی بالا می برید – برای لیفتراک شما سنگین نباشد. ظرفیت باقیمانده به حداکثر وزنی اشاره دارد که لیفتراک می تواند بدون از دست دادن پایداری بلند کند. با وجود اینکه لیفتراک‌های تعادلی برقی ماشین‌های فشرده هستند، به دلیل موقعیت باتری سنگین، مرکز ثقل پایین‌تری دارند.

6. ویژگی های ایمنی پیشرفته

لیفتراک های تعادلی الکتریکی با در نظر گرفتن ایمنی و کارایی ساخته شده اند. این لیفتراک ها دارای پله‌ای پایین‌تر هستند که نصب و پیاده‌کردن وسیله نقلیه را برای اپراتور آسان‌تر در مقایسه با مدل های موتوری که کاملاً بلند هستند، می‌کند. رانندگان به دلیل کنترل کشش خود می توانند با سرعت و دقت بیشتر بدون به خطر انداختن ایمنی کار کنند، که باعث می شود فرمان با سرعت بیشتری مانند کنترل کشش، محکم تر شود.

ترمز خودکار پلاگین روی لیفتراک کانتر بالانس الکتریکی را می توان بهینه کرد به طوری که وقتی راننده پای خود را از روی پدال گاز خارج می کند، لیفتراک به طور خودکار کند می شود و هیدرولیک پیشرفته حمل بار را ثابت و با دقت کنترل می کند. علاوه بر این، لیفتراک های برقی صدای کمتری نسبت به موتور احتراق داخلی خود تولید می کنند، به این معنی که لرزش کمتری تولید می کنند که به ایجاد یک محیط کار ارگونومیک کمک می کند.

شدت استفاده از لیفتراک چقدر است؟

در عملیات با دو یا سه شیفت، در دسترس بودن لیفتراک نقش مهمی ایفا می کند. لیفتراک های برقی دارای باتری هایی هستند که برای شارژ شدن نیاز به زمان دارند. به معنی عدم دسترسی باتری‌های یدکی سرب اسید و تعویض باتری می‌توانند این زمان را پر کنند، اما راه‌حل کارآمدتر باتری‌های لیتیوم یونی است. این فناوری شارژهای میانی کوتاه مکرر را در زمانی که کامیون در حال استفاده نیست، به عنوان مثال در هنگام استراحت، امکان پذیر می کند و عملکرد بالایی را برای استفاده در چند شیفت ارائه می دهد.

در مورد رانندگان چطور؟

لیفتراک های برقی ماشین های بی صدا و تمیزی برای کار هستند. اما سایر ویژگی‌های لیفتراک برقی می‌تواند به رانندگان شما کمک کند تا ارگونومیک‌تر کار کنند و در نتیجه بهره‌وری بیشتری داشته باشند. محفظه اپراتور از جمله می تواند مجهز به یک صندلی راحت، چندین اهرم روی دسته و یک صفحه نمایش آموزنده و شهودی باشد. اگر لیفتراک در خارج از محیط کار می کند، یک کابین بسته و در نتیجه ضد آب و هوا محیط کار راننده را تا حد زیادی بهبود می بخشد. به علاوه اینکه قطعات لیفتراک برقی نگهداری کمتری لازم دارد.