راهنمای خرید لاستیک لیفتراک به زبان ساده

راهنمای خرید لاستیک لیفتراک

لاستیک های لیفتراک یکسان نیستند. برخی از آنها می‌ توانند گران‌ تر از سایرین باشند، و بعضی در کنار ارزان بودن؛ کیفیت مناسبی نداشته باشند. البته نحوه نگهداری از لاستیک لیفتراک نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. لاستیک‌ هایی که بد نگهداری می شوند، ممکن است منفجر شوند و باعث خرابی غیرمنتظره و پرهزینه شوند. با این حال، تایرهایی که به درستی نگهداری می شوند می توانند ایمنی را بهبود بخشند، هزینه سوخت را کاهش دهند و کارایی کلی را بهبود بخشند.

برنامه های کاربردی، مدل لیفتراک و روش استفاده؛ از جمله فاکتورهایی است که نوع تایر مورد نیاز شما را تعیین می کند. ممکن است برای استفاده حداکثری از تایرهای لیفتراک خود به اندازه، مشخصات یا ترکیب خاصی نیاز داشته باشید. در این راهنمای خرید لاستیک لیفتراک، همه چیزهایی را که باید بدانید تا تصمیم بگیرید روی چه لاستیک هایی سرمایه گذاری کنید و چگونه لاستیک های دارای نشتی را تعمیر کنید، یاد خواهید گرفت.

انواع لاستیک لیفتراک

اگر به تازگی کار با لیفتراک را شروع کرده اید، ممکن است اطلاعات زیادی در مورد لاستیک های لیفتراک نداشته باشید. در مورد لاستیک های لیفتراک چندین گزینه دارید که هر کدام دارای مزایای متفاوتی هستند که برای محیط های کاری مختلف مناسب هستند. اندازه لاستیک لیفتراک نیز متفاوت است و شما باید اندازه مناسب را بر اساس مدل لیفتراک خود انتخاب کنید. برخی از رایج ترین انواع لاستیک لیفتراک عبارتند از:

1. لاستیک کوشِن

لاستیک های کوشِن لیفتراک بادوام هستند و از لاستیک جامد ساخته شده به چرخ یا نوار فولادی ساخته شده اند. تایرهای کوشِن برای کاربردهای سبک در فضای باز و داخلی با سطوح صاف مناسب هستند. این نوع تایرها شعاع چرخش کمتری دارند که مانور شما را در محل کار بهبود می بخشد.

2. لاستیک های پنوماتیک (بادی)

لاستیک‌ های بادی برای لیفتراک‌ ها مشابه چیزی است که در یک وسیله نقلیه شخصی می‌ بینید. این نوع لاستیک یکی از رایج‌ ترین تایرها در لیفتراک به شمار می روند. این لاستیک ها از لاستیک کششی ساخته شده و با هوا پر شده اند. آنها معمولا دارای آج عمیق و لاستیک بادوام هستند که آنها را به سرمایه گذاری طولانی مدت تبدیل می کند.

3. لاستیک های پنوماتیک جامد

لاستیک های بادی جامد از لاستیک جامد ساخته شده اند و می توانند برای محیط های داخلی و خارجی استفاده شوند. با این حال، هنگام رانندگی در امتداد سطوح سنگفرش شده، راحتی مانند تایرهای بالشتکی را ندارند. لاستیک های بادی جامد دارای دوام قوی و طول عمر طولانی هستند اما سرمایه گذاری اولیه بالاتری نسبت به سایر انواع لاستیک دارند.

4. تایرهای سفید (بی اثر)

اگر نگران این هستید که لاستیک‌ هایتان لکه‌ های سیاه روی زمین ایجاد کند، لاستیک‌ های بی اثر ممکن است برای مقاصد شما بهترین باشند. این لاستیک ها از سیلیس هیدراته و افزودنی های مختلف استفاده می کنند تا به طور قابل توجهی خطر ایجاد لکه های سیاه روی کف محل کار شما را کاهش دهند. می‌ توانید لاستیک‌ های سفید را برای انواع مختلف لاستیک، از جمله لاستیک‌ های کوشن، بادی و بادی جامد پیدا کنید. با این حال، طول عمر این لاستیک‌ ها نسبت به انواع دیگر کمتر است و می‌ توانند الکتریسیته ساکن اضافی ایجاد کنند، بنابراین باید یک نوار ضد الکتریسیته ساکن روی تجهیزات خود قرار دهید.

5. لاستیک های پلی یورتان

لاستیک های پلی اورتان در مقایسه با سایر لاستیک ها در برابر پارگی یا آسیب دیدن در هنگام حمل بار بسیار سبک وزن هستند. طول عمر این لاستیک ها به طور قابل توجهی بالاتر از برخی از انواع لاستیک هاست، اما باید فقط در محیط داخلی برای کاربردهای سبک استفاده شوند.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید باتری لیفتراک

اندازه لاستیک لیفتراک

داشتن درک اولیه از لاستیک های لیفتراک برای بهره وری و کارآمد ماندن ضروری است. اجزای اصلی لاستیک لیفتراک شما عبارتند از:

  • دیواره جانبی – اطلاعات مهم لاستیک از جمله مارک تایر، اندازه، نوع تایر و خط سایش را نشان می دهد
  • آج – برجستگی لاستیک که در تماس با زمین است
  • رینگ – بخش فلزی چرخ است که تایر را در جای خود نگه می دارد.

خواندن اندازه تایر لیفتراک

می توانید اندازه لاستیک لیفتراک خود را در دیواره جانبی لاستیک پیدا کنید. اگر اندازه را در آنجا نمی بینید، دفترچه راهنمای اپراتور را بررسی کنید یا با فروشنده لیفتراک محلی خود با مدل تماس بگیرید. آنها باید بتوانند اندازه لاستیک لیفتراک مدل شما را به شما بگویند.

بسته به نوع لاستیک لیفتراک که با آن سروکار دارید، اندازه لاستیک به طور متفاوتی مشخص می شود.

  • اندازه تایرهای فشاری به صورت قطر بیرونی x عرض x قطر رینگ نشان داده شده است. به عنوان مثال: 16x6x10.5.
  • اندازه لاستیک های بادی یا جامد به عنوان عرض x قطر رینگ ذکر شده است. یک مثال به این صورت است: 6.50×10.

به طور کلی، لاستیک های لیفتراک دارای اندازه توصیه شده هستند، اما بسته به ترجیح و کاربرد خود می توانید اندازه متفاوتی را خریداری کنید. به همین منظور باید دفترچه راهنمای لیفتراک را بررسی کرده و یا با فروشنده محلی خود را برای اندازه های مناسب تایر مشورت کنید.

کدام لاستیک لیفتراک برای کار شما بهتر عمل می کند؟

تایر مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد، به ویژه مدل لیفتراک، کاربردهای شما و روش نگهداری لیفتراک. به طور کلی، قاب های چرخ لیفتراک برای یک نوع لاستیک خاص، معمولاً لاستیک های کوشِن یا بادی طراحی می شوند. دفترچه راهنمای لیفتراک یا فروشنده محلی می تواند به شما بگوید که آیا می توانید نوع لاستیک متفاوتی را نسبت به آنچه توصیه می شود انتخاب کنید. شما به طور کلی می توانید بین انواع مختلف لاستیک های کوشِن یا انواع مختلف لاستیک های بادی جابجا شوید. اگر لیفتراک شما به نوع خاصی نیاز دارد، معمولاً نمی توانید از پنوماتیک به کوشِن یا برعکس بروید.

نکته:

اگر مجبور به تعویض لاستیک هستید، برای هر انتهای لیفتراک همان لاستیک ها را انتخاب کنید. در حالی که لاستیک های جلو و عقب می توانند با یکدیگر متفاوت باشند، دو لاستیک جلو و دو لاستیک عقب باید یکسان باشند.

برنامه های شما به طور قابل توجهی بر نوع لاستیکی که می توانید انتخاب کنید تأثیر می گذارد. انواع مختلف لاستیک بر عملکرد آنها در محل کار شما تأثیر می گذارد. مثلا:

  • تایرهای صاف برای کاربردهای داخلی که در آن کشش آنچنان لازم نیست مناسب هستند.
  • تایرهای کششی برای کاربردهای متعددی مناسب هستند و همه منظوره در نظر گرفته می شوند و به شما امکان می دهند از آنها در داخل و خارج از خانه استفاده کنید.
  • لاستیک های عریض برای کاربردهای داخلی و خارجی استفاده می شوند و می توانند در تمام فصول سال کار کنند.
  • لاستیک های شیاردار برای لیفتراک های بزرگ، شرایط عملیاتی شدید و بارهای سنگین مناسب تر هستند.

هنگامی که مشخص کردید که محیط کاری شما به چه چیزی نیاز دارد، می توانید گزینه های تایر خود را محدود کرده و بر اساس مشخصات لیفتراک خود انتخاب کنید. فروشنده لیفتراک شما می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را بر اساس مدل لیفتراک و نیازهای عملیاتی خود داشته باشید.

نحوه تعمیر تایر لیفتراک

لاستیک های لیفتراک می توانند پنچر شوند و باعث خرابی صاف و ناخواسته شوند. با این حال در صورتی که آسیب‌ دیدگی تایرها زیاد نباشد، گاهی اوقات می‌ توانند تعمیر شوند. این فرآیند شبیه به نحوه تعمیر لاستیک در یک وسیله نقلیه شخصی عمل می کند. لاستیک لیفتراک که نیاز به تعمیر دارد برداشته می شود و نشتی آن مشخص می شود. پس از شناسایی نشتی، یک دوشاخه نصب می شود و تایر دوباره روی تجهیزات قرار می گیرد.

با این حال، زمانی که امکان تعمیر وجود ندارد، باید تعویض شوند. لاستیک‌ ها پس از اینکه به اندازه کافی ساییدگی و پارگی را تجربه کردند در نهایت باید تعویض شوند و برخی عوامل می‌ توانند باعث فرسودگی زودتر آنها شوند، از جمله:

  • تماس شیمیایی
  • فشار کم لاستیک
  • دمای بالا
  • زمین ناهموار یا سطوح رانندگی

سطوح صاف تر باعث می شود تایرها دوام بیشتری داشته باشند، بنابراین به محض حرکت لاستیک ها روی سطوح ناهموار، نیازی به تعویض ندارند. هزینه های تعویض بسته به لاستیک هایی که برای لیفتراک خود نیاز دارید متفاوت است. لاستیک های لیفتراک بادی و کوشِن تقریباً یکسان هستند اما در مقایسه با سایر لاستیک های لیفتراک طولانی ترین طول عمر را ندارند. لاستیک های پنوماتیک جامد و پلی یورتان با مراقبت مناسب دارای طولانی ترین طول عمر هستند، اما سرمایه اولیه بالاتری نیز دارند.

لاستیک مناسب به تعداد دفعات استفاده از لیفتراک و وظایفی که در محل کار شما انجام می دهد بستگی دارد. فروشنده و سرویس‌ دهنده لیفتراک شما می‌ توانند بهترین توصیه‌ ها را برای تعویض لاستیک‌ های مناسب به شما ارائه دهند تا به شما در حفظ زمان کار و افزایش بهره‌وری کمک کنند.

برای خرید قطعات، خدمات و موجودی لاستیک لیفتراک با پاور پارت تماس بگیرید

اگر به لاستیک لیفتراک نیاز دارید یا برای انتخاب بهترین تایر برای مدل لیفتراک خود به کمک نیاز دارید، کارشناسان powerpartco می توانند به شما در این زمینه کمک کنند. ما در پاور پارت با داشتن با کیفیت ترین لاستیک ها و قطعات لیفتراک به شما کمک می کنیم تا تجهیزات خود را در بهترین شرایط ممکن نگه دارید. تیم ما همچنین می تواند به شما در یافتن قطعات مناسب برای نگهداری و تعمیرات کمک کند.