علت جوش آوردن لیفتراک چیست؟

علت جوش آوردن لیفتراک

برای اینکه لیفتراک های خود را در بهترین شرایط نگه دارید، اپراتورها قبل از هر شیفت، تجهیزات را بازرسی می کنند. اما هنگامی که روز کاری شروع می شود و در اطراف انبار شلوغ می شود، آیا مراقب عملکرد لیفتراک هستند؟ اگر لیفتراک شروع به گرم شدن بیش از حد کرد، به این معنی است که احتمالاً مشکلی نادیده گرفته شده است که باید در اسرع وقت برطرف شود. اگر برای مدت طولانی اجتناب شود، ممکن است بالابر شما آسیب ببیند که نیاز به تعمیر پرهزینه یا تعویض کامل قطعات لیفتراک دارد. پس علت جوش آوردن لیفتراک چیست؟ در اینجا چند توضیح رایج وجود دارد:

دلایل جوش آوردن لیفتراک

هنگامی که اپراتورها متوجه شدند که دماسنج به “منطقه قرمز” افزایش یافته است، یک لیفتراک باید از تولید روزانه خارج شود تا آسیبی به اجزای اصلی وارد نشود.

پایین آمدن سطح مایعات

اگر موتور شما بیش از حد گرم می شود، ممکن است مایع خنک کننده کافی برای پایین نگه داشتن دمای داخلی وجود نداشته باشد. طبق گفته اداره ایمنی و بهداشت شغلی، بررسی سطح مایعات باید بخشی از بازرسی روزانه باشد، از جمله آب، مایع هیدرولیک و روغن. مطمئن شوید که سطح مایع خنک کننده در چک لیست بازرسی شیفت شما نیز وجود دارد. اگر لیفتراک شما با ضمیمه هایی با نیاز جریان کم مجهز شده است، ممکن است به یک شیر کنترل جریان برای تنظیم مسیرهای سیال نیاز داشته باشید. واتر پمپ لیفتراک که وظیفه کشیدن مایع خنک کننده از طریق رادیاتور را بر عهده دارد نیز باید از نظر نشتی یا ترک مشاهده شود.

راه حل: یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم برای لیفتراک خود برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که سطح مایع خنک کننده در طول این سرویس بررسی می شود.

فن یا تسمه شکسته

خرابی پروانه موتور لیفتراک ، شکستگی فن یا تسمه آن می تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور لیفتراک شود. فن لیفتراک شما در زیر صندلی شما، نزدیک پشت لیفتراک قرار دارد. گاهی اوقات، اقلام از شکاف های زیر کاپوت می افتند و در فن یا تسمه فن گیر می کنند و باعث آسیب می شوند. موادی که از روی زمین برداشته می‌ شوند نیز می‌ توانند در اطراف قطعات در هم بپیچند و باعث شکستگی یا خوردگی شوند.

کاغذهایی که پشت صندلی اپراتور قرار می گیرند می توانند به راحتی از شکاف سر بخورند و در فن گیر کنند. سایر موادی که از کف انبار برداشته می شوند نیز می توانند در داخل پنکه شما در هم بپیچند و آن را بشکنند یا باعث خوردگی آن شوند.

اگر فن شما کاملاً خراب نیست، اما فرسوده شده است، همچنان می تواند باعث داغ شدن بیش از حد لیفتراک شما شود. یک فن فرسوده نمی تواند به درستی بالابر شما را خنک کند، بنابراین باید تعمیر یا تعویض شود.

راه حل: کف انبار خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید. عاری از گرد و غبار و کثیفی و همچنین زباله های شل مانند تکه های کاغذ و بسته بندی پالت.

زباله های محبوس شده در رادیاتور

بسیاری از لیفتراک ها در محیط هایی با گرد و غبار و زباله های زیادی کار می کنند. رادیاتور لیفتراک در برابر زباله های جمع آوری شده از کف تاسیسات یا در حین کار در خارج آسیب پذیر است. آیا تاسیسات یا محل کار شما حاوی خاک، گرد و غبار، سنگریزه، برگ، تکه‌ های کاغذ یا تکه‌ های بسته بندی پالت است؟ زباله هایی مانند این می توانند به راحتی در رادیاتور یا فیلتر لیفتراک شما گیر کرده و باعث گرم شدن بیش از حد آن شوند. برای اطمینان از جریان خوب هوا، زباله ها باید به طور دوره ای تمیز شوند.

راه حل: باید رادیاتور خود را به طور مرتب بررسی و تمیز کنید تا از پاک شدن زباله ها و عدم وجود نشتی در آن مطمئن شوید. لیفتراک را در فضای باز یا مکانی که در آن افراد، محصول یا تجهیزاتی وجود ندارد که ممکن است توسط زباله های پرنده مورد اصابت قرار بگیرند، ببرید. می توانید آن را پاک کنید، سپس ناحیه را از چند جهت اسپری کنید. گوشه ها و لبه های رادیاتور را فراموش نکنید. علاوه بر این، تا حد امکان کف تأسیسات خود را از گرد و غبار و زباله دور نگه دارید.

هوای بیرون خیلی گرم است

به آخرین باری که یکی از لیفتراک های شما بیش از حد گرم شده است فکر کنید. آن روز هوا چطور بود؟ اگر لیفتراک شما در اوج تابستان بیش از حد گرم می شود، ممکن است رفع مشکل، ساده باشد. در روزهای گرم، استفاده از لیفتراک را تنظیم کنید و مطمئن شوید لیفتراک به اندازه کافی استراحت می کند تا کارآمد بماند.

اگر لیفتراک های داخلی شما به دلیل عوامل محیطی بیش از حد گرم می شوند، یک راه حل ممکن است به روز رسانی سیستم گرمایش و تهویه مطبوع شما باشد. سرمایه‌ گذاری در سیستم تهویه مطبوع ارتقا یافته، فن‌ های پرحجم و کم‌ سرعت یا تهویه بهبودیافته برای خنک نگه داشتن تأسیسات خود را در نظر بگیرید.

راه حل: زمانی که دمای بیرون به خصوص بالا است به لیفتراک خود استراحت دهید.

شیلنگ ها آسیب دیده یا فرسوده شده اند

اگر شیلنگ های موتور لیفتراک فرسوده شده یا آسیب دیده است، ممکن است مایعات نشت کنند. این بدان معنی است که موتور شما ممکن است آنطور که باید خنک نشود.

راه حل: مطمئن شوید که شیلنگ های فرسوده یا آسیب دیده در طول تعمیر و نگهداری منظم تعویض شوند.

فیلترهای شما ممکن است مسدود شده باشد

فیلتر لیفتراک کثیفی های موجود در هوا را جذب می کند و از ورود این کثیفی به موتور و خفه شدن آن جلوگیری می کند. زباله های شل در کف انبار شما می تواند فیلترهای شما را مسدود کند. گرفتگی فیلترها ممکن است به این معنی باشد که لیفتراک شما سعی دارد با هوای غلیظ و غبارآلود کار کند. این باعث می شود موتور شما سخت تر کار کند و احتمالاً بیش از حد گرم شود.

راه حل: فیلترهای خود را مرتباً تعویض کنید.

استفاده نادرست

لیفتراک ها ابزار قدرتمندی هستند، اما محدودیت هایی دارند. اگر کارگران شما عادت دارند که به سرعت در محل شما یا اطراف محوطه شما رانندگی کنند، یا اگر ترجیح می دهند در طول سفرهای بیشتر، بارهای بزرگ را رانندگی کنند، این عادات می تواند باعث داغ شدن بیش از حد لیفتراک شود.

اگر متوجه شدید که چنین است، میزبانی یک جلسه آموزشی را در نظر بگیرید یا مشکلات را به اطلاع کارگران خود برسانید. برای یافتن سرعت و ظرفیت بار بهینه که از بهره وری در کار پشتیبانی می کند، اما لیفتراک ها را در معرض خطر داغ شدن بیش از حد قرار نمی دهد، تلاش کنید.

بالاتر از ظرفیت لیفتراک استفاده می کنید

هر لیفتراک دارای حداکثر ظرفیت بار است. اگر از لیفتراک شما برای بلند کردن بارهای بالاتر از حد ظرفیت توصیه شده استفاده می شود، ممکن است بیش از حد گرم شود. کار کردن بیش از حد ظرفیت حمل لیفتراک نه تنها ممکن است آسیب جدی به تجهیزات وارد کند، بلکه می تواند خطرناک نیز باشد.

راه حل: از لیفتراک خود فقط برای بلند کردن بارهایی استفاده کنید که در حد ظرفیت بار هستند.

لیفتراک با سرعت بالا هدایت می شود

رانندگی مداوم لیفتراک خود با حداکثر سرعت نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد آن شود.

راه حل: اپراتورهای خود را در مورد نحوه صحیح رانندگی و کار با لیفتراک خود آموزش دهید.

راه های جلوگیری از جوش آوردن لیفتراک

مطمئن شوید که لیفتراک شما به خوبی نگهداری می شود. تمام کارهای تعمیر و نگهداری لیفتراک را پیگیری و از قبل برنامه ریزی کنید تا تجهیزات شما به موقع به درستی سرویس شوند. این به شما کمک می کند تا از خرابی های گران قیمت جلوگیری کنید.