محدودیت سرعت لیفتراک چقدر است؟

محدودیت سرعت لیفتراک

هیچ پاسخ جهانی برای این سوال وجود ندارد که یک لیفتراک با چه سرعتی می تواند حرکت کند. محدودیت سرعت لیفتراک بسته به نوع وسیله نقلیه، بار در حال حمل و محیطی که لیفتراک در آن کار می کند متفاوت است. به عنوان مثال، اکثر لیفتراک های برقی حداکثر سرعتی در حدود 12 کیلومتر در ساعت دارند، در حالی که لیفتراک های دیزلی می توانند به سرعت 30 کیلومتر در ساعت برسند. هنگام حمل بار سنگین، سرعت لیفتراک با ظرفیت آن محدود می شود.

به طور کلی، می توان فرض کرد که حداکثر سرعت یک لیفتراک حدود نیمی از حداکثر ظرفیت بار آن است. به عنوان مثال، یک لیفتراک با حداکثر ظرفیت بار 2 تن نباید از سرعت 16 کیلومتر در ساعت تجاوز کند. در نهایت، محدودیت سرعت برای لیفتراک ها ممکن است در محیط های داخلی یا هنگام کار در مناطق شلوغ کمتر باشد. در صورت شک، همیشه احتیاط کنید و برای محدودیت های سرعت خاص به دفترچه راهنمای اپراتور لیفتراک خود مراجعه کنید.

حداکثر سرعت لیفتراک

  • سرعت ایمن لیفتراک – بسته به موقعیت، سرعت ایمن لیفتراک متفاوت است. به عنوان مثال، هنگام نزدیک شدن به گوشه های انبار، زمان خوبی برای آزمایش حداکثر سرعت یک لیفتراک نیست!
  • استانداردهای ایمنی OSHA، از جمله موضوعاتی مانند سرعت حرکت لیفتراک ها، حداکثر ظرفیت بار، ایمنی عابر پیاده و موارد دیگر!

دستورالعمل های OSHA برای محدودیت های سرعت لیفتراک

دو قانون OSHA وجود دارد که به نگرانی‌ ها در مورد سرعت ایمن لیفتراک پاسخ می‌ دهد: 29 CFR 1910.178(n)(8) و 29 CFR 1910.178(n)(15).

29 CFR 1910.178(n)(8) بیان می کند که لیفتراک ها باید با سرعتی هدایت شوند که به آنها اجازه دهد به روشی ایمن متوقف شوند. این امر در مورد انواع لیفتراک ها و شرایط سفر صدق می کند و یکی از مهمترین مقررات محدودیت سرعت لیفتراک است که باید رعایت شود.

29 CFR 1910.178(n)(15) برای به حداقل رساندن خطر تصادفات لیفتراک ناشی از چرخش خیلی سریع یا تند طراحی شده است. این مقررات می گوید که اپراتورها باید سرعت را با چرخاندن فرمان با سرعت متوسط و کنترل شده به سطح ایمن کاهش دهند.

آیا OSHA سرعت ایمن لیفتراک را برای همه محل های کاری تعریف می کند؟

استانداردهای OSHA برای سرعت لیفتراک با کیلومتر در ساعت تعریف نشده است. در عوض، OSHA این را به کارفرمایان واگذار می‌ کند که محدودیت‌ های سرعت را در انبارها یا محل‌ های کاری خود تعیین کنند. هنگام تعیین حداکثر سرعت باید این عوامل را در نظر گرفت:

  • نوع لیفتراک
  • محیط کار
  • شرایط سطحی
  • محدودیت های سرعت سازنده
  • نوع و وزن بار در حال حمل
  • فواصل ایمن توقف
  • ترافیک عابر پیاده و سایر نگرانی های ایمنی
  • حداکثر سرعت لیفتراک توسط سازنده توصیه می شود

یکی دیگر از عواملی که باید در رابطه با محدودیت سرعت لیفتراک OSHA در نظر گرفت: ترمزهای لیفتراک همیشه به اندازه سایر وسایل نقلیه موثر عمل نمی کنند. اگر راننده به طور ناگهانی ترمز را به شدت فشار دهد، کامیون ها به راحتی نامتعادل می شوند. این می تواند باعث واژگونی یا از دست دادن بار شود و راننده و عابران پیاده مجاور را در معرض خطر قرار دهد. تعیین فاصله ایمن توقف می‌ تواند به تعیین محدودیت‌ های سرعت ایمن لیفتراک کمک کند، بنابراین رانندگان مجبور به ترمزگیری شدید نباشند.

همچنین بخوانید: مهمترین نکات ایمنی لیفتراک در فضای باز

تعیین فواصل ایمن توقف – چگونه سرعت لیفتراک را محدود می کند؟

فواصل توقف به حداکثر سرعت لیفتراک مربوط می شود. فواصل ایمن توقف تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد. اینها شامل وزن کامیون، وزن بار و درجه بندی کف می باشد. فرمول زیر اغلب برای اهداف محاسبه استفاده می شود:

S = 0.394^2 / D-G که در آن:

D = نیروی درگ، به عنوان درصد
G = نمره درصد (به عنوان مثال، 5 برای 5٪)
S = فاصله توقف بر حسب متر
V = سرعت بر حسب کیلومتر بر ساعت

این به تنظیم حداکثر سرعت کمک می کند. همچنین نشان می‌دهد که چگونه عوامل محل کار، مانند سطح کف، نیروی درگ و درصد درجه، می‌توانند بر سرعت مطمئن تأثیر بگذارند.

نحوه محاسبه فاصله ایمن توقف بر اساس حداکثر سرعت لیفتراک

لیفتراک ها با چه سرعتی می توانند حرکت کنند؟ سرعت لیفتراک همه به نوع لیفتراک، دستورالعمل های سازنده و سایر عوامل بستگی دارد. ما توصیه می کنیم که هر اپراتوری بدون توجه به مدلی که در حال رانندگی است، باید از حداکثر سرعت لیفتراک مطلع باشد.

ابزار دیگری برای محاسبه فاصله ایمن توقف از دستورالعمل ایمنی لیفتراک آمده است. این راهنمای مرجع مفید نمودار مفیدی را برای تعیین مسافت ترمز ایمن در هنگام سفر بر روی سطح صاف ارائه می دهد.

 

سرعت (km/h) 6 12 14 16 18 20 22
سرعت بر حسب متر در ثانیه 1.7 3.3 3.9 4.4 5 5.6 6.1
مسافت طی شده در حالی که راننده به وضعیت اضطراری واکنش نشان می دهد (m) 2.5 5 5.8 6.7 7.5 8.3 9.2
حداقل فاصله توقف اضطراری نظری (m) 2.8 6 7 8.5 9.5 11 12.5
حداقل فاصله توقف اضطراری واقعی – نتایج آزمایش (m) 2.9-3.2 7-8 8-10 9.5-12 11-14 13-16.5 14.5-19

اغلب انتظار می رود که اپراتورها همواره مقدار مناسبی از ترمز را برای جلوگیری از تصادف اعمال کنند. در صورت نیاز به توقف ناگهانی انجام این کار ممکن است دشوار باشد. تنظیم محدودیت سرعت بر اساس حداقل فاصله ایمن می تواند این بار را از دوش اپراتورها بردارد و به جلوگیری از تصادفات و صدمات کمک کند.

نحوه کنترل سرعت لیفتراک

اپراتورها مسئول رانندگی با سرعت مطمئن لیفتراک هستند. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای ترویج رانندگی ایمن لیفتراک در سراسر محل کار خود انجام دهید:

  • تابلوهای محدودیت سرعت لیفتراک را در جایی که اپراتورها می توانند به راحتی آنها را ببینند نصب کنید. اینها به عنوان یادآوری دائمی برای حفظ سرعت ایمن عمل می کنند.
  • سرعت گیر لیفتراک را نصب کنید. اینها با وادار کردن لیفتراک به توقف کامل برای عبور از روی آنها، به کنترل سرعت کمک می‌کنند. آنها را در معابر، مسیرها، نقاط کور و مناطقی که تردد عابران پیاده دارند قرار دهید.
  • دستگاه های محدود کننده سرعت را روی لیفتراک های خود نصب کنید. اینها با کنترل سیستم دریچه گاز کامیون از سرعت زیاد اپراتورها جلوگیری می کند. آنها قدرت بالابری کامل کامیون را کاهش نمی دهند.
  • لیفتراک های خود را به هشدارهای سرعت مجهز کنید. این اپراتورها وقتی از حد مجاز عبور می کنند هشدار می دهند. هشدارهای سرعت لیفتراک را می توان برای ایجاد بوق زمانی که لیفتراک به حد مجاز سرعت نزدیک می شود تنظیم کرد. هنگامی که اپراتور از حد مجاز سرعت فراتر رود، آلارم چراغ های هشدار را چشمک می زند یا صدای آژیر بلندی ایجاد می کند.
  • تعیین محدودیت سرعت کامیون یک چیز است. برای داشتن یک محل کار ایمن، همچنین باید اپراتورها را از محدودیت ها آگاه کرده و آنها را اجرا کنید.

بهترین روش های ایمنی لیفتراک

اعمال محدودیت سرعت لیفتراک شروع خوبی برای جلوگیری از واژگونی و سایر انواع حوادث لیفتراک است. همچنین می توانید اطمینان حاصل کنید که کارگران شما از بهترین شیوه های ایمنی لیفتراک زیر استفاده می کنند:

  • همیشه لیفتراک ها را با سرعتی کار کنید که امکان توقف به صورت ایمن و کنترل شده را فراهم کند.
  • روی زمین های خیس و لغزنده به آرامی و با احتیاط رانندگی کنید.
  • همیشه مراقب حداکثر سرعت لیفتراک خود باشید و بالابر خود را در محدوده سرعت مجاز لیفتراک اجرا کنید.
  • روی سطح شیب دار و سطوح درجه بندی شده احتیاط بیشتری کنید.
  • هنگام حرکت در تقاطع ها و نقاط کور، سرعت خود را کم کنید و بوق خود را به صدا درآورید.
  • با چرخاندن فرمان در یک حرکت صاف و فراگیر سرعت را در گوشه ها کاهش دهید
  • فاصله معقولی بین لیفتراک ها حفظ کنید.

سایر عواملی که در تعیین سرعت ایمن لیفتراک باید در نظر گرفته شوند

لیفتراک ها در اندازه ها و وزن های مختلف تولید می شوند. آنها همچنین دارای قطعات لیفتراک متفاوتی هستند. برای استفاده ایمن از خودرو باید از این تفاوت ها آگاه باشید. هر چه وسیله نقلیه سنگین‌تر باشد، سرعت باید کمتر باشد.

همچنین باید وضعیت راهروهایی که کامیون ها در آن تردد می کنند را در نظر بگیرید. مقاومت سطحی و قابلیت ضد لغزش تعیین می کند که کامیون تا چه اندازه باید ترمز کند. یکی دیگر از عوامل مهم دید راننده است. سرعت رانندگی در مناطقی که دید ضعیفی دارند باید کمتر باشد.

هنگام تعیین سرعت رانندگی باید رمپ ها، پیچ ها و موانع جاده را در نظر گرفت. کامیون باید در یک سطح شیب دار با شیب بالاتر کندتر حرکت کند. همیشه باید از چرخش سریع خودداری کرد

هنگامی که متوجه شدیم افراد در هر مورد با چه سرعتی باید حرکت کنند، باید مطمئن شویم که همه از محدودیت سرعت پیروی می کنند. ما باید در مورد این هدف با کارمندان صحبت کنیم و با نصب تابلوهایی با محدودیت سرعت در فواصل زمانی معین به رانندگان یادآوری کنیم.

پیشرفت در فناوری کنترل سرعت لیفتراک برقی

کارفرمایان بیشتر و بیشتری شروع به جستجوی راه هایی برای محدود کردن سرعت لیفتراک در محل کار کرده اند. کنترل سرعت لیفتراک برقی مزایای زیادی دارد. دو نوع کنترل سرعت درایو وجود دارد: AC و DC. سیستم DC به اپراتورها اجازه می دهد تا ولتاژ خاصی را به موتور DC برای کار با بالابر اعمال کنند، در حالی که گزینه AC امکان فناوری کنترل سرعت متغیر بیشتری را فراهم می کند. با توجه به این تطبیق پذیری، جای تعجب نیست که لیفتراک های برقی در حال افزایش محبوبیت هستند.

سوالات متداول محدودیت سرعت لیفتراک ایمن

در اینجا به سوالات رایج در مورد نحوه رانندگی با لیفتراک با سرعت مطمئن پاسخ داده شده است.

چگونه سرعت لیفتراک خود را کنترل کنم؟

با استفاده صحیح از پدال گاز و ترمز می توانید سرعت لیفتراک خود را کنترل کنید. علاوه بر این، باید محیط کار خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اپراتورهایی که در حال رانندگی با آسانسور در زمین های ناهموار هستند، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای کنترل سرعت لیفتراک خود انجام دهند. این به این دلیل است که بالابر آنها ممکن است بیشتر در معرض سرنگونی در زمین های ناهموار باشد تا زمین هموار.

در برخی موارد، برای کنترل سرعت ممکن است یک محدود کننده سرعت لیفتراک لازم باشد. این فناوری را می توان تقریباً بر روی هر نوع لیفتراکی نصب کرد و تضمین می کند که اپراتورها هرگز از سرعت ایمن لیفتراک در محل کار فراتر نمی روند. این گزینه به طور فزاینده ای محبوب می شود زیرا کارفرمایان به دنبال کاهش تصادفات و افزایش ایمنی محل کار هستند.

چه مدت طول می کشد تا یک لیفتراک را با سرعت کامل متوقف کنید؟

مدت زمان لازم برای توقف یک لیفتراک که با سرعت کامل حرکت می کند بر اساس بالابر، بار آن و سایر عوامل متفاوت است. به طور کلی، اپراتورهای لیفتراک باید حداقل 6 متر (یا معادل طول سه کامیون) را از اطرافیان، وسایل نقلیه و اشیاء حفظ کنند. با توجه به اینکه بیشتر لیفتراک ها می توانند به سرعت 30 کیلومتر در ساعت برسند، بهتر است هنگام تعیین سرعت ایمن لیفتراک احتیاط کنید. هر چه سریع رانندگی کنید، زمان کمتری برای واکنش به خطرات احتمالی خواهید داشت.

حد معمول سرعت لیفتراک چیست؟

از آنجایی که محدودیت سرعت بر اساس تنظیمات متفاوت است، حتماً به دنبال علائم محدودیت سرعت لیفتراک در اطراف محل کار باشید. علامت محدودیت سرعت معمولاً سفید، قرمز یا زرد است، با حروف سیاه پررنگ به شما اطلاع می‌دهد که سرعت مطمئن و دقیق لیفتراک در آن مکان خاص. محدودیت سرعت لیفتراک در یک انبار بسیار متفاوت از یک سایت ساخت و ساز با زمین ناهموار به نظر می رسد. با این حال، در بیشتر موارد، اپراتورها به ندرت از سرعت 16 کیلومتر در ساعت تجاوز می کنند که در حین کار از لیفتراک استفاده می کنند.