مهمترین نکات ایمنی لیفتراک در زمستان

ایمنی لیفتراک در زمستان

ایمنی لیفتراک یک عمل مهم در تمام طول سال است. آنچه برخی از صاحبان مشاغل که بر محیط های کاری لیفتراک نظارت می کنند ممکن است به طور کامل درک نکنند این است که چگونه دستورالعمل های ایمنی اولیه لیفتراک بین فصل ها تغییر می کند. برای کمک به آمادگی مناسب برای هوای سرد و خشن زمستانی، راهنمای ضروری مهمترین نکات ایمنی لیفتراک در زمستان را در این زمینه گردآوری کرده ایم. وقتی صحبت از عملکرد زمستانی لیفتراک‌ ها به میان می‌ آید، نکات ایمنی از جمله آمادگی محیط کار و اپراتور و همچنین قطعات لیفتراک برای دور نگه داشتن کارمندان از خطر در هر زمان ضروری است.

ایمنی لیفتراک در فصل زمستان

زمان بسیار شلوغی برای اپراتورهای لیفتراک است. انبارها پر از فعالیت هستند زیرا اقلام به طور مداوم در کامیون های تحویل و قفسه های ذخیره سازی بارگیری و تخلیه می شوند تا سفارشات را به موقع انجام دهند.

با این حال، این یک واقعیت است که کار در زمستان می تواند بسیار خطرناک باشد. دمای سرد اثرات ضعیفی بر سلامت رانندگان لیفتراک دارد و آنها را مستعد از دست دادن تمرکز روی کار می کند. علاوه بر این، سرما می تواند بر اجزای کامیون بالابر تأثیر منفی بگذارد و باعث اختلال در عملکرد آن شود. همه اینها می تواند منجر به تصادفاتی شود که می تواند منجر به جراحت یا حتی مرگ شود.

به عنوان یک کارفرما، وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید که اپراتورهای لیفتراک شما می توانند با خیال راحت در این فصل سرد کار کنند. بنابراین نیاز به اجرای استانداردها، رویه ها و قوانین ایمنی لیفتراک مناسب برای زمستان وجود دارد.

خطرات لیفتراک در فصل زمستان

زمستان می تواند انواع خطرات لیفتراک را به همراه داشته باشد که می تواند زندگی اپراتور لیفتراک را در محل کار دشوار کند، به خصوص برای کسانی که در خارج از منزل کار می کنند. برای ایمنی خود، رانندگان باید همیشه مراقب این خطرات باشند:

  • بارش برف یا باران ناگهانی
  • کف لغزنده
  • بادهای سرد شدید
  • دید محدود به خصوص در شب

برای اپراتورهای انواع لیفتراک که در نزدیکی اسکله بارگیری یا خارج از تأسیسات لجستیکی کار می کنند، آنها آشکارا در معرض هوای سرد زمستان هستند. به همین دلیل، آنها در معرض خطر بالایی از استرس سرما هستند، وضعیتی که در آن بدن دیگر نمی تواند گرما را حفظ کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، دمای پوست و بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

درست لباس بپوشید

با سردتر شدن هوا، و نزدیک شدن به زمستان، اپراتورهای لیفتراک باید مطابق با آن لباس بپوشند. به طور خاص، اپراتورهای لیفتراک هنگام کار در ماه های زمستان باید چندین لایه لباس گرم، راحت و ضد باد داشته باشند.

این لایه ها باید به طور مداوم از موادی شامل، اما نه محدود به، ژاکت، کلاه، دستکش و لباس زیر بلند تشکیل شوند. با استفاده از دنده مناسب زمستانی، اپراتورهای لیفتراک می توانند از سرمازدگی و سایر صدمات/بیماری های ناشی از شرایط آب و هوایی سخت زمستانی جلوگیری کنند.

به غیر از لباس پوشیدن برای گرم و سالم ماندن، اپراتورهای انواع لیفتراک باید لباس بپوشند تا دیده شوند. آب و هوای زمستانی، به ویژه در هنگام بارش برف، می تواند مانع از دید اپراتورهای لیفتراک و سایر رهگذران در منطقه شود. این می تواند آچار بزرگی در محیط کار شما ایجاد کند زیرا دید هم برای اپراتورهای لیفتراک و هم برای افراد دیگری که در نزدیکی هستند بسیار مهم است.

دید ضعیف می تواند منجر به برخورد لیفتراک شود که می تواند نتایج کشنده ای داشته باشد. خوشبختانه، یک راه آسان برای افزایش دید در طول زمستان، استفاده از لباس‌های با رنگ روشن است. با اعمال لباس های روشن در محل کار، می توانید دیدن کارمندان هنگام انجام وظایف بسیار آسان تر شود.

محیط کار را آماده کنید

موادی مانند برف و یخ می توانند محیط های کاری لیفتراک را به دلیل شرایط سطحی لغزنده ای که ایجاد می کنند بسیار خطرناک کنند. برای اطمینان از اینکه اپراتورهای لیفتراک شما در یک محیط امن کار می کنند، به طور منظم محل کار را شخم بزنید و سنگ زنی کنید. (اگرچه، به خاطر داشته باشید که انجام این کار فقط یک بار در هفته کافی نیست.) در عوض، هر دوی این اقدامات باید دو بار در روز در محل کار انجام شوند: در طول عصر و اول صبح.

خرد کردن و شخم زدن محل کار در اوایل صبح، حتی قبل از رسیدن کارمندان، یک راه عالی برای اطمینان از اینکه اپراتورها می توانند شیفت کامل خود را با خیال راحت انجام دهند، به جای اینکه مجبور باشند به صورت ساعتی کار کنند و سپس در اطراف منتظر بمانند تا فرآیند به پایان برسد.

لیفتراک خود را بهینه کنید

درست مانند تنظیماتی که باید در لباس کارمندان در مناطق کار لیفتراک انجام شود، تنظیماتی نیز باید در خود لیفتراک انجام شود. بهینه سازی لیفتراک ها برای مقابله با شرایط آب و هوایی سخت فصلی ضروری است. نه تنها وسایل نقلیه را در شرایط خوبی نگه می دارد، بلکه اپراتور داخل آن را نیز ایمن نگه می دارد.

ابتدا، اگر لیفتراک شما کابین بسته ندارد، کابین را ارتقا دهید تا بتواند از اپراتورهای شما در هنگام کار در برابر عناصر محافظت کند. جدای از ساییدن و شخم زدن منظم محل کار برای کمک به شما در مقابله با شرایط ناامن زمین، باید لاستیک لیفتراک را نیز ارتقا دهید تا اطمینان حاصل شود که هر وسیله نقلیه زمانی که یک اپراتور در دست است، چسبندگی خوبی دارد.

موثرترین راه برای انجام این کار، سرمایه گذاری روی ناودانی یا زنجیر لاستیک است. این اتصالات به لیفتراک ها دارای کشش کافی برای مانور دادن ایمن و کارآمدتر در زمین های برفی و یخی می باشد.

مراقب مایعات لیفتراک باشید

هوای سرد زمستانی می تواند تاثیر منفی بر مایعات خودروها داشته باشد و لیفتراک ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هنگامی که دما در منطقه شما به طور قابل توجهی کاهش می یابد، تمام لیفتراک های شما باید مایعات مناسب برای عملکرد در چنین شرایطی را داشته باشند. روغن لیفتراک معمولی و مایع هیدرولیکی که استفاده می کنید باید به سرعت با نسخه های زمستانی که می توانند افت دما را تحمل کنند تعویض شوند.

روشی که آب و هوای زمستانی بر روی مایعات لیفتراک تأثیر می گذارد نه تنها به عملکرد دستگاه لطمه می زند، بلکه می تواند در طول زمان آسیب زیادی به بار آورد. برای جلوگیری از تحمل خرابی های مکانیکی و تعمیرات پرهزینه، در صورت لزوم لیفتراک ها را با مایعات زمستانی تهیه کنید.

همچنین باید به اپراتورهای لیفتراک یادآوری کنید که در طول بازرسی قبل از عملیات، مراقب مایعات خودروی خود باشند تا اطمینان حاصل شود که مایعات به طور مداوم در شرایط خوبی باقی می مانند. برای روشن بودن، هیچ مایع زمستانی را نخورید. اطمینان حاصل کنید که مایع زمستانی که می‌خرید برای شرایط آب و هوایی خاص منطقه شما مناسب است.

کارمندان را زودتر از موعد آماده و آموزش دهید

آماده شدن برای کارهای فوق نباید کاری باشد که در اولین روز زمستان انجام دهید. به خودتان زمان زیادی بدهید تا همه تغییرات لازم در محل کار را برای زمستان آماده کنید تا زمانی که آب و هوا شروع به تغییر می کند غافلگیر نشوید. اگرچه فصل‌ ها در تاریخ‌ های خاصی شروع می‌ شوند، اما شرایط آب و هوایی ممکن است زودتر یا دیرتر از زمان مورد انتظار تغییر کند.

با آماده شدن برای تغییر خیلی زودتر، در روز اول، می توانید به راحتی به شرایط آب و هوایی جدید تبدیل شوید. علاوه بر این، کارمندان خود را از قبل آموزش دهید تا زمانی که زمستان فرا می رسد، به همان اندازه آماده باشند.

علاوه بر حقایق بالا، مهمترین چیزی که باید آموزش دهید و اجرا کنید مانور ایمن لیفتراک در شرایط زمستانی ناایمن است. البته، شما از قبل باید محدودیت سرعت لیفتراک و سایر دستورالعمل های ایمنی ضروری را برای اقداماتی مانند چرخش، حرکت معکوس، و بارگیری محصولات اعمال کنید.

نکات ایمنی لیفتراک در زمستان

اپراتورهای لیفتراک برای ایمن ماندن در زمستان چه کاری می توانند انجام دهند؟

گرم نگه داشتن رانندگان لیفتراک هنگام کار در دماهای سرد نیاز به برنامه ریزی و اجرای مناسب دارد. علاوه بر این، تمام بالابرهای هیدرولیک باید برای مقابله با سرما و همچنین برای کاهش هرگونه احتمال خرابی که می تواند ایمنی اپراتور آنها را به خطر بیندازد، مجهز شوند.

برای اطمینان از اینکه کارکنان شما در مقابل سرما محافظت می‌شوند، نکات ایمنی موثر لیفتراک را رعایت کنید:

1. آموزش ایمنی لیفتراک در زمستان را انجام دهید

به عنوان بخشی از اقدامات ایمنی مناسب اپراتور لیفتراک، باید آموزش کافی به رانندگان داده شود. این به آنها کمک می کند تا برای مقابله با شرایط کاری در دمای پایین و جلوگیری از حوادث مربوط به زمستان، آمادگی بهتری داشته باشند. علاوه بر این، این آموزش همچنین به اپراتورها دانش کافی در مورد بیماری ها و آسیب های ناشی از سرما و همچنین ابزارهایی برای درمان مناسب آنها می دهد.

آموزش اپراتورهای لیفتراک خود را در مورد موضوعات ایمنی زمستانی زیر در نظر بگیرید:

آگاهی ایمنی برای تجهیزات لیفتراک در زمستان

  • شناخت علائم بیماری های ناشی از سرماخوردگی و انجام کمک های اولیه مناسب
  • آمادگی جسمانی مناسب
  • انتخاب لباس و لباس زمستانی مناسب
  • آگاهی از خطرات محیطی در محیط کار
  • پروتکل های ایمنی زمستانی شرکت

2. تجهیزات ایمنی زمستانی مناسب را در اختیار اپراتورها قرار دهید

به عنوان بخشی از چک لیست ایمنی اپراتور لیفتراک شرکت شما، رانندگان باید برای محافظت از آنها در برابر باد و باران شدید، لباس زمستانی مناسب را بپوشند، به خصوص اگر برای کارهای بیرون از منزل قرار دارند.

اپراتورها می توانند تجهیزات ایمنی زیر را در صورت لزوم در اختیار داشته باشند:

  • دستکش و چکمه ایمنی زمستانی عایق شده

دستکش‌ ها و چکمه‌ های زمستانی عایق‌ شده که به‌طور خاص برای به دام انداختن انرژی حرارتی هوا طراحی شده‌ اند تا دست و پای اپراتور شما را گرم نگه دارند و از آن‌ها در برابر عوامل محافظت کنند.

  • عینک زمستانی

این گوگل های تخصصی در برابر مه مقاوم هستند و به محافظت از چشمان راننده در برابر باد سرد، قطرات آب و برف کمک می کنند.

  • کت و شلوار کار زمستانی عایق

هر دو ژاکت و شلوار با هم کار می کنند تا از تمام بدن در برابر باد سرد و باران محافظت کنند. از آنجایی که آنها عایق هستند، به اپراتورهای لیفتراک شما کمک می کنند در روزهای سرد گرم و خشک بمانند.

هنگام انتخاب تجهیزات خود، مطمئن شوید که آنها دارای این ویژگی های ایمنی و کاربردی هستند که می تواند برای اپراتورهای لیفتراک شما مفید باشد:

  • رنگ های روشن با نوار بازتابنده برای افزایش دید
  • جیب برای نگهداری
  • آستر کلاه سخت

کلاه های سخت محافظت خوبی در برابر ضربه ها و ریزش زباله ها دارند، اما در سرما کار زیادی انجام نمی دهند. مطمئن شوید که آسترهای زمستانی را برای رانندگان لیفتراک خود تهیه می کنید تا در زمستان سرشان را گرم نگه دارند.

3. لیفتراک های خود را زمستانی کنید

دمای سرد اثرات نامطلوبی بر اجزای دستگاه دارد که منجر به خرابی و نقص سیستم می شود. این موقعیت‌ها می‌ توانند جان اپراتور را به خطر بیندازند، زیرا ماشین‌ های آن‌ ها بارهای سنگینی را حمل می‌ کنند و در محیطی کار می‌ کنند که ممکن است با سقوط آوار و برخورد مواجه شود.

برای کاهش تعداد خرابی‌ های غیرمنتظره، لیفتراک‌ ها باید برای انجام عملیات زمستانی کاملاً آماده و مجهز باشند. حتی قبل از شروع زمستان، برای اپراتورها مهم است که این بررسی های ایمنی را انجام دهند:

  • انجام بازرسی های دقیق، به ویژه در سیستم های ایمنی لیفتراک.
  • به بالابرهای هیدرولیک تنظیم مناسبی بدهید.

تعمیرات یا تعویض های لازم را انجام دهید.

علاوه بر بررسی های ایمنی، اپراتورها باید به این قسمت های کلیدی توجه کنند و در صورت نیاز تعمیر و نگهداری لازم را انجام دهند:

باتری : دمای سرد می تواند در باتری ها بسیار خشن باشد و باعث می شود آنها سریعتر از حالت عادی تخلیه شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، لازم است که به طور مرتب باتری را با یک بار سنج تست کنید تا از نزدیک به حداکثر قدرت آن اطمینان حاصل کنید و در صورت لزوم آن را شارژ کنید.

سیستم خنک کننده : آب در سیستم خنک کننده در دماهای زیر صفر یخ می زند و این معمولاً منجر به خرابی موتور می شود. استفاده از ضدیخ در خطوط خنک کننده برای جلوگیری از این امر به شدت توصیه می شود.

تایرها : از رانندگان خود بخواهید فشار لاستیک هر لیفتراک را در ناوگان شما چک کنند. دمای سرد اغلب باعث کاهش PSI می شود، بنابراین مهم است که لاستیک های خود را به سطح فشار مطلوب بازگردانید. علاوه بر این، بستن تایرها با زنجیر چرخ مخصوص لیفتراک برای ایجاد چسبندگی بیشتر هنگام دویدن روی سطوح پوشیده از برف نیز بسیار مهم است.

چراغ ها : وجود چراغ های کار روی لیفتراک برای افزایش دید در طول عملیات شبانه ضروری است. اطمینان حاصل کنید که تمام چراغ های روی دستگاه کاملاً کار می کنند.
علاوه بر این، اگر بالابر شما هنوز از نور هالوژن استفاده می کند، آن را به چراغ های LED ارتقا دهید. اینها ماندگاری بیشتری دارند و تحت تأثیر دمای انجماد قرار نمی گیرند.

هیدرولیک : دمای سرد زمستان می تواند باعث سفت شدن و یخ زدن هیدرولیک و قطعات متحرک شود. برای جلوگیری از این امر، همیشه به یاد داشته باشید که آنها را به درستی روغن کاری کنید.

4. اجازه دهید لیفتراک ها قبل از عملیات گرم شوند

اپراتورها باید چند دقیقه اضافی را کنار بگذارند تا موتورهای لیفتراک و هیدرولیک به درستی قبل از استفاده گرم شوند. این به روغن اجازه گردش می دهد و از بروز مشکلات مربوط به احتراق و انتقال جلوگیری می کند.

5. یخ را از محل کار پاک کنید

اکثر تصادفات مربوط به زمستان معمولاً به دلیل لغزش و سقوط روی سطوح یخ یا پوشیده از برف ایجاد می شوند. برای کاهش خطر وقوع آن، مناطق خطرناک باید به درستی شناسایی شده و مسائل در اسرع وقت برطرف شوند:

هرگونه برف، یخ یا سایر خطرات را از ورودی‌ها، پارکینگ‌های خودرو، گذرگاه‌های پیاده، مناطق شیب‌دار و سایر مناطقی که ترافیک بالایی دارند حذف کنید.

سنگ نمک یا سایر یخ زداها باید روی سطوح یخی پاشیده شوند.

از علائم موقت، مخروط ها، موانع یا پایه های کف برای هشدار دادن به عابران پیاده در مورد مناطق خطرناک استفاده کنید. استفاده از لیفتراک در طول زمستان می تواند برای اپراتورها خطرناک باشد – مگر اینکه اقدامات احتیاطی انجام شود. با رعایت نکات ایمنی لیفتراک در زمستان ذکر شده در بالا، می توانید خطر آسیب دیدگی رانندگان خود را در حین کار کاهش دهید. علاوه بر ایمنی در زمستان، شما باید خطرات روزمره لیفتراک را نیز در نظر بگیرید.