بهترین روش نگهداری از لیفتراک در تابستان

نگهداری از لیفتراک در تابستان

با افزایش دما، نیازهای تعمیر و نگهداری لیفتراک شما نیز افزایش می یابد. داشتن یک برنامه منظم نگهداری و سرویس برای ناوگان شما در تمام طول سال ضروری است، اما نگهداری از لیفتراک در تابستان به صورت نامناسب می تواند باعث مشکلات داخلی و آسیب به تجهیزات شما شود. با پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک همراه باشید.

برنامه ریزی برای تعمیرات و هزینه های پیش بینی نشده یک امر ضروری است، اما دانستن اینکه چه چیزی را باید جستجو کنید بسیار مهمتر است و می تواند در هزینه و زمان غیرضروری شما صرفه جویی کند. این ایده ها می تواند به شما کمک کند لیفتراک خود را آماده کنید و در ماه های آینده به خوبی کار کند:

بهترین شیوه نگهداری از لیفتراک در تابستان

با فرا رسیدن تابستان مهم است که تجهیزات انبار خود را برای عملکرد مطلوب در هوای گرم آماده کنید. علاوه بر این، آماده کردن لیفتراک خود برای تابستان با محدود کردن خرابی تجهیزات، که منجر به تصادف و آسیب به افراد می شود، کارمندان شما را ایمن تر نگه می دارد. در اینجا چک لیست توصیه شده ما برای تعمیر و نگهداری لیفتراک برای تابستان است.

تابستان احتمالا شلوغ ترین فصل برای کسب و کار شما است. بنابراین، با شروع فصل گرما، باید اطمینان حاصل کنید که از برنامه نگهداری خود پیروی می کنید. این بدان معنی است که مطمئن شوید که هر جزء لیفتراک شما به خوبی کار می کند. بنابراین، باید برای هر لیفتراک چند آزمایش آزمایشی انجام دهید تا مشکلات سفارشی دیگری که ممکن است داشته باشد را مشخص کنید. این امر از خرابی لیفتراک که ممکن است در نتیجه خرابی سایر اجزا باشد جلوگیری می کند، بنابراین بهره وری بهینه را حفظ می کند.

1. مطمئن شوید که جریان هوای شما شفاف است.

کثیفی و گرد و غبار می تواند در فیلترهای هوای شما رسوب کند و باعث می شود لیفتراک شما نتواند گرمای محبوس شده را آزاد کند. برای اطمینان از جریان هوای مناسب لیفتراک، تجهیزات خود را مرتباً تمیز کنید و فیلترهای مسدود شده را باد کرده یا تعویض کنید.

2. سیستم خنک کننده و مایع خنک کننده را بازرسی کنید

هوای گرم تابستان می تواند باعث مشکلات داخلی لیفتراک شما شود. بنابراین، با شروع فصل گرما، باید مطمئن شوید که سیستم های خنک کننده در لیفتراک های ICE شما در وضعیت بالایی قرار دارند. به طور مرتب بررسی کنید که تمام روغن ها و مایعات شما، از جمله مایع خنک کننده، در سطح مناسبی باشند. اطمینان حاصل کنید که مایع خنک کننده را تا سطح پیشنهادی سازنده دوباره پر کنید.

هنگامی که مایع خنک کننده در لیفتراک شما کمتر از حداقل سطح توصیه شده باشد، ممکن است موتور آنها آسیب ببیند. بنابراین، در طول تابستان، مایعات خنک کننده را اغلب دوباره پر و تعویض کنید. تعویض مایع خنک کننده از شر فاسد شدن مایع خنک کننده خلاص می شود و حداکثر اثر خنک کننده را در طول فصل گرم حفظ می کند. در طی این تعویض، سیستم خنک کننده را با مایع خنک کننده بشویید تا هرگونه زباله دیگری از سیستم پاک شود.

3. باتری را از نظر خوردگی و سطوح مایع مناسب بررسی کنید.

گرمای شدید باعث تبخیر مایعات باتری می شود که می تواند عمر باتری را کوتاه کند. اطمینان حاصل کنید که سطح آب صحیح را در سلول های باتری لیفتراک خود دارید. اگر متوجه شدید که سطوح پایین است، مطمئن شوید که آب را با PH مناسب دوباره پر کنید.

پیشنهاد می شود: تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک

4. رادیاتور و شیلنگ های رادیاتور را بازرسی کنید

رادیاتور و شیلنگ های رادیاتور را از نظر وجود ترک و خرابی بررسی کنید. وجود ترک‌ ها، نشتی‌ ها و خرابی‌ ها می‌ تواند جریان مناسب مایع خنک‌ کننده را مهار کند و در نتیجه آسیب زیادی به سیستم خنک‌ کننده و حتی آسیب به موتور وارد شود. قبل از استفاده از لیفتراک در تابستان، مطمئن شوید که شیلنگ های رادیاتور لیفتراک با لاستیک فرسوده تعویض شده اند.

5. لاستیک ها را بررسی کنید

گرمای بیش از حد تابستان می تواند باعث ترک خوردگی لاستیک های لیفتراک و ترکیدن آن در زیر بار شود. بنابراین، با شروع تابستان، بسیار مهم است که وضعیت تایرهای لیفتراک خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که لاستیک روی لاستیک ها در وضعیت بالایی قرار دارد. علاوه بر این، تأیید کنید که تایرهای بادی دارای فشار باد صحیح هستند.

گرمای تابستان می تواند باعث ترک خوردن و فرسودگی سریع قطعات لاستیکی لیفتراک شود. بسیار مهم است که لاستیک ها و شیلنگ های لیفتراک خود را به طور منظم بررسی کنید و در صورت مشاهده علائم ترک، آنها را تعویض کنید.

6. یک بازرسی اولیه از سیم کشی و کابل ها انجام دهید.

ماه های زمستان می تواند باعث شکننده و سفت شدن سیم کشی شود. با فرا رسیدن تابستان، تغییر درجه حرارت می تواند منجر به سیم های آسیب دیده و خورده شود که می تواند عملکرد لیفتراک شما را متوقف کند. بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام سیم های شما کامل و شکننده نیستند.

7. مطمئن شوید که پنکه ها و کمربندها سالم به نظر می رسند.

فن و تسمه ها خط دفاعی بعدی هستند که به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد لیفتراک کمک می کنند. مانند هر قسمت دیگر، فن ها مستعد ساییدگی و پارگی هستند و به دلیل افزایش سن یا تغییرات دما ممکن است ترک بخورند. فن های موتور به کاهش گرمای سطح موتور کمک می کنند، در حالی که تسمه ها مایع خنک کننده را حرکت می دهند و جریان هوای اضافی را روی موتور لیفتراک شما اضافه می کنند. ترک خوردگی و آسیب دیدگی فن ها و تسمه های خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

8. به شیوه ای مطمئن کار کنید

در تابستان، مطمئن شوید که لیفتراک خود را ایمن رانندگی می کنید. بارگذاری بیش از حد لیفتراک شما می تواند باعث داغ شدن بیش از حد آن شود و در نتیجه آسیب محل کار یا مشکلات ایمنی ایجاد شود که می تواند منجر به آسیب به اپراتور و همچنین افراد مجاور شود. در مقاله دیگری به ظرفیت حمل لیفتراک های مختلف پرداخته ایم.

همیشه اجازه دهید دستگاه در زمانی که از آن استفاده نمی کنید در یک منطقه سایه خنک شود. به عنوان یک اپراتور، هیدراته بمانید و از کار کردن در معرض نور مستقیم خورشید برای مدت طولانی خودداری کنید. سلامت لیفتراک شما به اندازه خود شما حیاتی است.

توجه: در صورت داشتن لیفتراک برقی، دمای بالای تابستان می تواند منجر به کاهش سطح سیال و خوردگی شود. تبخیر مایع باتری به دلیل گرمای شدید می تواند منجر به کاهش طول عمر لیفتراک شود. بنابراین، مطمئن شوید که به طور مرتب سطح مایع باتری و PH را بررسی می کنید.

نکات کلیدی که برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد ماشین آلات خود باید به خاطر بسپارید این است که لیفتراک شما در بین شیفت ها زمان کافی برای خنک شدن و نگه داشتن مایعات را در اختیار دارد.

آشنایی با نگهداری از لیفتراک در تابستان؛ تجهیزات شما را در بهترین شرایط قرار می دهد. با این نکات مراقبت و نگهداری برای لیفتراک ها، می توانید تجهیزات قابل اعتماد و قابل اعتمادی در تمام طول سال داشته باشید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *