بهترین روش تمیز کردن لیفتراک برقی

تمیز کردن لیفتراک برقی

شاید تمیز کردن لیفتراک برقی به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما نمی توان آن را به همان روشی که لیفتراک دیزلی یا گاز مایع را تمیز کرد. این به دلیل تعداد قطعات لیفتراک الکتریکی است که درون آن قرار دارد. اگرچه می تواند مقدار محدودی آب را تحمل کند، اما در حالت ایده آل باید از استفاده از آن خودداری کنید. پس چگونه آن را بدون استفاده از مواد مرطوب تمیز می کنید؟

نکاتی را که باید قبل از تمیز کردن لیفتراک برقی به خاطر بسپارید

مانند بسیاری از چیزها در محل کار، به خصوص در انبار، باید آماده سازی هایی را انجام دهید، به خصوص اگر بیش از یک لیفتراک برقی برای تمیز کردن دارید. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از اینکه لیفتراک برقی خود را برای تمیز کردن بیرون بیاورید، در نظر داشته باشید:

مطمئن شوید که تمام تجهیزات مورد نیاز خود را دارید

از PPE گرفته تا کمپرسور هوا، چیزهای زیادی وجود دارد که قبل از تمیز کردن لیفتراک برقی به آنها نیاز خواهید داشت. همراه با کمپرسور هوا، به یک برس یا جارو نیز نیاز دارید تا در ابتدا کثیفی و زباله را از دستگاه پاک کنید. هنگام تمیز کردن لیفتراک، صرف نظر از نوع سوخت آن، PPE مناسب نیز لازم است. این برای محافظت از چشم ها، پاها، پوست و دستان شما است. PPE که باید قبل از تمیز کردن لیفتراک برقی خود تهیه کنید شامل موارد زیر است:

  • چکمه های کار
  • ژاکت با دید بالا
  • جلیقه با دید بالا
  • دستکش
  • عینک ایمنی
  • تاپ های آستین بلند، پیراهن و/یا جامپر
  • شلوار تمام قد و سنگین

در صورت امکان به جای آب از هوای فشرده استفاده کنید

اگر می خواهید لیفتراک برقی خود را تمیز کنید، باید از کمپرسورهای هوا بر روی جت واشر استفاده کنید. اگر از آب استفاده می کنید، مطمئن شوید که وسیله نقلیه را به آرامی خیس کرده اید، با استفاده از یک شلنگ روی تنظیم آبپاش. شما همچنین باید در فاصله ای بایستید و لیفتراک را به میزان اندکی خیس کنید، اگرچه این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید. این به این دلیل است که آب می تواند مشکلات متعددی را در لیفتراک برقی و نحوه عملکرد آن ایجاد کند، از جمله:

  • خرابی های الکتریکی
  • کمبود برق
  • مهر و موم شکسته
  • خوردگی

هنگام استفاده از کمپرسور هوا، که ما آن را به شدت توصیه می کنیم، حتما دستورالعمل ها را مطالعه کرده و فشار مناسب را به شاسی لیفتراک وارد کنید. این به حفظ یکپارچگی کابین کمک می کند. به این ترتیب، می توان به جای اسفنج، کثیفی را از خودرو خارج کرد. لیفتراک ها ضد آب نیستند، بنابراین می توانند مقدار کمی آب را تحمل کنند، اما نه زیاد.

ابتدا کثیفی و آوارهای سست را پاک کنید

این کار باید قبل از استفاده از آب یا هوا در لیفتراک انجام شود. چند دستکش بپوشید یا از یک برس یا جارو برای پاک کردن کثیفی و زباله از روی شاسی استفاده کنید. به مکان های کوچک یا صعب العبور و سایر شکاف ها و شکاف هایی که ممکن است در آنها کثیفی جمع شود توجه کنید. این کار نیز باید از بالا به پایین انجام شود. این به شما این امکان را می دهد که خاک و زباله ها را در زمان کوتاهی از روی زمین بالا و پایین کنید. این کار باید در اسرع وقت انجام شود تا از لغزش، زمین خوردن و سقوط و همچنین تمیز و مرتب نگه داشتن محل خود جلوگیری شود.

بهترین روش تمیز کردن لیفتراک برقی

اگرچه ما تمیز کردن لیفتراک برقی را با تمیز کردن ماشین مقایسه کرده‌ایم، اما وقتی صحبت از میزان مصرف آب به میان می‌آید، باید به اندازه یک ماشین از استفاده در لیفتراک خودداری کنید. با وجود این، شما می توانید یک لیفتراک دیزلی و LPG را با این روش تمیز کنید. در مقاله دیگری بهترین روش شستشوی لیفتراک (موتورهای LPG / بنزینی / دیزلی) را بررسی کرده ایم.

هنگام تمیز کردن لیفتراک، برق باید قطع شود. پس از پارک، باتری باید تعویض و تمیز شود و در عین حال در صورت عدم کارکرد لیفتراک برقی، برق را قطع کنید، در غیر این صورت ممکن است تصادفاً کلید کنترل لیفتراک را لمس کرده و حادثه ایجاد کند. همچنین هنگام استفاده از پارچه های مرطوب یا سایر ابزارهای فلزی امکان اتصال کوتاه به پایانه های منفی و مثبت باتری ها یا سایر قطعات الکترونیکی وجود دارد. ولتاژ باتری لیفتراک بیشتر از بار بدن انسان است، خطر برق گرفتگی وجود دارد.

اولین مورد تمیز کردن بیرون لیفتراک برقی است. قبل از تمیز کردن، لازم است منابع مختلف برق خودرو را خاموش کنید تا از آسیب الکتریکی ناشی از اتصال کوتاه خودرو در طول فرآیند تمیز کردن جلوگیری شود. بیرون لیفتراک را می توان با یک پارچه مرطوب تمیز کرد. هنگام تمیز کردن اجزای مختلف ولتاژ لیفتراک برقی، می توانید از هوای فشرده برای دمیدن گرد و غبار بالای ولتاژ استفاده کنید، لازم به ذکر است که قطعات ولتاژ را نمی توان با تفنگ آب فشار قوی شستشو داد.

نکته:

هنگامی که برای تمیز کردن یک لیفتراک برقی می آیید، باید به خاطر داشته باشید که وسیله نقلیه فقط در برابر آب مقاوم است و ضد آب نیست. این بدان معنی است که فقط می تواند مقدار کمی آب و نه مقدار قابل توجهی را تحمل کند، مانند آن که اگر بخواهید آن را به همان روشی که یک لیفتراک دیزلی یا گاز مایع را می شستید، در معرض آن قرار دهید. با در نظر گرفتن این موضوع، به جای جت واشر، حتما از کمپرسور هوا استفاده کنید. با مسئولیت خودتان از آب برای تمیز کردن لیفتراک برقی خود استفاده کنید.

از بالا به پایین کار کنید

اگر قبلاً ماشین خود را شسته اید، از قبل می دانید که باید از بالا به پایین کار کنید و این در مورد لیفتراک های برقی نیز صدق می کند. این اطمینان حاصل می کند که خاک از بالای خودرو به قسمتی که قبلاً تمیز کرده اید نریزد. این تضمین می کند که کل فرآیند تا حد امکان کارآمد و ساده است، به خصوص به این دلیل که در حین نگهداری از لیفتراک برقی، مدت کمی از کار افتادگی را تجربه خواهید کرد.

پس از تمیز کردن لیفتراک برقی، جزئیات یا قطعاتی را که نیاز به روغن کاری دارند بررسی کنید و روغن روان کننده را به موقع اضافه کنید. باتری استکر برقی را می توان با آب شستشو داد، اما آب نمی تواند به داخل سلول باتری وارد شود. برای جلوگیری از ورود آب به برخی از اجزای لیفتراک آن را بالا بیاورید تا شستشو شود.

به منظور حفظ عملکرد انعطاف‌ پذیر لاستیک‌ های لیفتراک برقی، اتصالات چرخ و سایر قطعات باید به موقع پس از اتمام هر حمل و نقل جدا شوند تا بر عملکرد وسیله نقلیه تأثیر نگذارند.

چیزهایی که پس از تمیز کردن لیفتراک برقی باید به خاطر بسپارید

هنگامی که تمیز کردن لیفتراک برقی خود را به پایان رساندید، قبل از اینکه شما یا هر شخص دیگری شروع به کار مجدد کند، باید اقدام دیگری هم انجام دهید. این برای کمک به جلوگیری از خوردگی و ساییدگی لیفتراک در نتیجه عملکردهای زودهنگام است، به خصوص در حالی که هنوز مرطوب است (اگر از آب برای خیس کردن آرام شاسی استفاده کرده اید).

  • اگر از مقدار کمی آب استفاده کرده اید، قبل از شروع به کار، اجازه دهید کاملاً در هوا خشک شود.
  • اگر با مسئولیت خودتان از آب پاشیدن کم برای خیس کردن کابین خودرو استفاده کرده اید، باید لیفتراک برقی خود را بگذارید تا در هوا خشک شود. خشک کردن آن با استفاده از تجهیزات تخصصی ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما بهتر است خشک شود. مکانی را پیدا کنید که گرم و خشک باشد، اما نه در نور مستقیم خورشید.

در نگهداری از لیفتراک برقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای اینکه لیفتراک ها به طور قابل اعتماد کار کنند و پتانسیل کامل خود را به حداکثر برسانند، باید اقدامات تعمیر و نگهداری منظم انجام شود. اقدامات کلی تعمیر و نگهداری لیفتراک به شرح زیر است:

– تعمیر و نگهداری دوره ای، پس از هر نوبت کاری.

– تعمیر و نگهداری فنی سطح اول، پس از 100 ساعت کار تجمعی، یک سیستم تک شیفت برای عملکرد عادی و مطمئن لیفتراک ضروری است و پتانسیل کامل لیفتراک را به نمایش می گذارد.

اقدامات کلی تعمیر و نگهداری فنی به شرح زیر است:

– تعمیر و نگهداری دوره ای، پس از هر نوبت کاری.

– تعمیر و نگهداری فنی سطح یک، پس از 100 ساعت کار به صورت تجمعی، اقدامات تعمیر و نگهداری فنی یک سیستم تک شیفت به طور کلی به شرح زیر است:

– تعمیر و نگهداری دوره ای، پس از هر نوبت کاری.

– تعمیر و نگهداری فنی سطح 1 بعد از 100 ساعت کاری یک شیفت معادل 2 هفته می باشد.

– تعمیر و نگهداری فنی ثانویه، پس از 500 ساعت کاری تجمعی، فاز سیستم یک شیفت 1 تعمیر و نگهداری دوره ای کار می کند.

5 مزیت تمیز کردن لیفتراک برقی

اطمینان از تمیز بودن و روان بودن لیفتراک برقی شما مزایای متعددی دارد، این شامل حفظ باتری آن نیز می شود. تمیز کردن لیفتراک برقی از کاهش خطر تصادف گرفته تا کاهش قابل توجه مدت زمان خرابی، مزایای بیشتری نسبت به هر چیز دیگری دارد.

1. هزینه های نگهداری را در درازمدت کاهش می دهد

زیرا مشکلات را می توان به سرعت شناسایی و اصلاح کرد، که همچنین به معنای زمان توقف کمتر است.

تعمیر و نگهداری در ابتدا و همچنین تعمیرات خاص هزینه و زمان زیادی را به همراه خواهد داشت، اما مهم است که این مسائل در اسرع وقت پیدا شوند تا از مشکلات شدیدتر در آینده جلوگیری شود. اگر هیچ مشکلی را که پیدا شده را اصلاح نکنید، ممکن است منجر به خرابی اجتناب ناپذیر و کامل دستگاه شود و یافتن و اجرای جایگزین می تواند بسیار گران تمام شود. تمیز کردن لیفتراک به شما یا یک فرد ذیصلاح این امکان را می دهد که به تجهیزات نزدیک شوید و آن را در سطحی بررسی کنید که با یک بررسی معمولی به دست نمی آید.

2. احتمال تصادف را به طور قابل توجهی کاهش می دهد

اگر بتوانید مشکلات یک لیفتراک برقی را در نتیجه تعمیر و نگهداری منظم و برنامه ریزی شده شناسایی و برطرف کنید، به کاهش احتمال وقوع تصادف کمک می کند.

با این حال، کثیفی ها و زباله ها در صورتی که به طور منظم تمیز نشوند، می توانند نورها را کمرنگ یا حتی به طور کامل بپوشانند. این به این دلیل است که خاک می تواند روی شاسی پاشیده و پوششی که چراغ در آن قرار دارد را بپوشاند. مطمئن شوید که لیفتراک برقی شما تمیز است تا از کارمندان، اپراتورهای لیفتراک و خود دستگاه محافظت کنید.

3. طول عمر لیفتراک برقی شما را افزایش می دهد

اطمینان از اینکه لیفتراک برقی شما در طول عمر خود به درستی نگهداری می شود، طول عمر و یکپارچگی کلی آن را، اغلب برای سال های آینده، افزایش می دهد.

4. لیفتراک برقی را در بهترین حالت نگه می دارد

اگر می خواهید دستگاه را با بهترین قیمت ممکن بفروشید، باید آن را در شرایط خوبی نگه دارید. ممکن است شما در حال ارتقای ماشین آلات خود باشید و به دنبال صرف مقداری پول برای ارتقاء باشید. فروش لیفتراک‌ های قدیمی بهترین راه برای تامین بودجه برای تجهیزات جدید است، بنابراین باید مطمئن شوید که لیفتراکتان، چه در داخل و چه در خارج، در بهترین حالت قرار دارد.

5. کاهش خطر خرابی وسیله نقلیه را تضمین می کند

اگر لیفتراک برقی خود را در شرایط عالی نگه دارید و از نگهداری و تمیز کردن منظم آن اطمینان حاصل کنید، می توانید احتمال وقوع خرابی را کاهش دهید.