پرهزینه ترین تعمیرات لیفتراک و راه های جلوگیری از آن

پرهزینه ترین تعمیرات لیفتراک

لیفتراک ها به ستون فقرات هر کسب و کار صنعتی و تولیدی تبدیل شده اند. یک ناوگان لیفتراک با عملکرد خوب می تواند به شما کمک کند تا هزینه های تجهیزات را جبران کنید، بار کاری کارکنان را کاهش دهید و بهره وری را ساده کنید. مانند هر وسیله نقلیه ای، لیفتراک مزایای زیادی دارد، اما محدودیت هایی نیز دارد. بدون توانایی تشخیص زودهنگام علائم آسیب، ممکن است با هزینه زیادی برای تعمیرات قطعات لیفتراک مواجه شوید و کارایی را با مشکل مواجه کنید. خبر خوب این است که می توانید این نوع مشکلات را کنترل و با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه از آن جلوگیری کنید. در این پست متداول‌ ترین و پرهزینه ترین تعمیرات لیفتراک، علت آن‌ ها و تکنیک‌ های پیشگیری را بیان کرده‌ایم.

پرهزینه ترین تعمیرات لیفتراک

در ادامه مهمترین پرهزینه ترین مشکلات لیفتراک را لیست کرده ایم. همچنین با نحوه جلوگیری از این مشکلات آشنا خواهید شد.

شماره 1: نشتی لیفتراک

نشتی لیفتراک از جمله پرهزینه ترین تعمیرات است. لیفتراک ها با چندین سیستم سیال از جمله سیستم های هیدرولیک، فرمان و خنک کننده کار می کنند. نشت زمانی رخ می دهد که بخشی از این سیستم ها شروع به فرسودگی می کنند. از آنجایی که مایعات روی زمین کارکنان و تجهیزات شما را در معرض خطر قرار می دهد، نشت و ایمنی با هم کار نمی کنند. نشت روغن می تواند آتش بگیرد، باعث خرابی شود و در معرض مواد شیمیایی مضر قرار گیرد.

شایع ترین دلایل نشت لیفتراک

یکی از شایع ترین دلایل نشتی؛ شلنگ باد کرده است. سیالات در سیستم هیدرولیک لیفتراک با فشار بالا مقابله می کنند. شیلنگ ها از فلز و لاستیک ضخیم ساخته شده اند. هنگامی که لاستیک به دلیل حرکت مداوم فرسوده می شود، فلز زیر آن آشکار می شود. سپس، خطر دمیدن شما افزایش می یابد.

نشتی نیز به دلیل ترک خوردگی سیلندر رخ می دهد. سیستم هیدرولیک لیفتراک دارای انواع مختلفی از سیلندرها مانند سیلندرهای شیب دار و سیلندرهای بالابر است. مانند شیلنگ ها، فشار بالا سیلندرها را فرسوده می کند.

علل رایج نشتی لیفتراک شل بودن اتصالات و نشت اورینگ است. سفت کردن مهره ممکن است مشکل را برطرف کند، اما مراقب باشید. سفت شدن بیش از حد نیز ممکن است باعث نشتی شود.

علل کمتر شایع نشت لیفتراک

در حالی که معمول نیست، ممکن است متوجه نشت آب بندی لیفتراک شوید. ممکن است بتوانید با استفاده از یک محصول نشتی آن را رفع کنید. اگر مهر و موم شما پاره شده است، به یک متخصص مراجعه کنید.

اگر شیر کنترل شما نشتی داشته باشد، فشار هیدرولیک شما را تحت تاثیر قرار می دهد، ظرفیت بالابر لیفتراک شما را کاهش می دهد و به مهر و موم شما آسیب می رساند.

در نهایت، ممکن است به دلیل شل بودن فیلتر روغن لیفتراک متوجه نشت شوید.

چگونه از نشت لیفتراک جلوگیری کنیم؟

تعمیر و نگهداری لیفتراک از نشتی جلوگیری می کند. شلنگ ها را به طور منظم از نظر فرسودگی بررسی کنید تا مشخص کنید که در کجا احتمال نشتی وجود دارد. سپس مراقب اتصالات و گیره های شل قبل از اینکه مشکل ساز شوند، باشید.

شماره 2: لیفتراک راه اندازی نمی شود

لیفتراکی که راه اندازی نمی شود، زمان خرابی را افزایش می دهد و هزینه ها را بالا می برد. در حالی که کارکنان شما تلاش می کنند تا به ریشه مشکل برسند، محصولات در گوشه ای از انبار تلنبار می شوند.

شایع ترین علل مشکلات راه اندازی لیفتراک

مانند وسایل نقلیه شخصی، خرابی باتری اصلی ترین علت روشن نشدن لیفتراک است. اگر لیفتراک برقی دارید، سطح شارژ باتری ممکن است دلیل آن باشد. می توانید چراغ ها و ترمزها را تست کنید تا ببینید کار می کنند یا خیر. اگر یک لیفتراک احتراق داخلی (IC) دارید، مشکلات راه اندازی می تواند ناشی از سوخت قدیمی در باک باشد. همچنین، یک لیفتراک آی سی ممکن است اجازه ندهد سوپاپ سوخت بدون روغن کافی در موتور باز شود.

تنظیم کننده سوخت شما ممکن است خراب باشد. LP مایع در رگولاتور به گاز تبدیل می شود. اگر رگولاتورها پر از آشغال شوند، به ناچار شکست خواهند خورد. LP که وارد می شود ممکن است زباله های بیرونی را حمل کند و به مرور زمان تنظیم کننده را مسدود کند. گرفتگی بیشتر برابر است با سوخت کمتری که به موتور می رسد. موتور شروع به خرابی می کند وگرنه اصلا کار نمی کند.

سیم های شکسته ممکن است مانع از راه اندازی لیفتراک شما شود. آنها به دلیل خم شدن یا پارگی مکرر در برابر سایر قطعات لیفتراک رخ می دهند.

چگونه از مشکلات راه اندازی لیفتراک جلوگیری کنیم؟

وقتی باتری در شرف از بین رفتن است، می توانید با کلید قطع باتری متوجه شوید. باتری ها به مرور زمان برق خود را از دست می دهند و سوئیچ می تواند به موقع به شما هشدار دهد.

همچنین می توانید با تمیز کردن منظم از مشکلات سیستم سوخت جلوگیری کنید. سیم‌ ها معمولاً قبل از شکستن اخطار زیادی نمی‌ دهند، اما مطمئن شوید که آنها را در طول تعمیر و نگهداری روزانه بررسی کنید.

همچنین بخوانید: تعمیر و نگهداری باتری لیفتراک

شماره 3: لیفتراک مشکلات حمل و نقل دارد

اگر لیفتراک معکوس کار می کند و قدرت خود را از دست می دهد، مشکلات حرکت را تجربه می کند. همچنین، قطعات دکل لیفتراک ممکن است کشیده، زنگ زده، ترک خورده، خمیده، پیچ خورده یا نامرتب شوند. دکلی که بالا نمی رود هم برای اپراتورها و هم برای مدیریت مشکل ایجاد می کند. خرابی دکل منجر به کاهش بهره وری و هزینه اضافی تعمیر می شود.

شایع ترین علل مشکلات حمل و نقل لیفتراک

مانند تعمیرات قبلی، سیم های شکسته نیز باعث ایجاد مشکل در رفت و آمد و بالابر می شود. با گرما، افزایش سن و حرکت، شکننده می‌شوند و به راحتی می‌ شکنند.

ممکن است باتری ضعیف‌تر شود و از کارکرد لیفتراک با ظرفیت کامل جلوگیری کند.

مشکلات سیستم سوخت که شامل رگولاتور می شود ممکن است یکی دیگر از دلایل خرابی لیفتراک باشد. به خاطر داشته باشید که یک رگولاتور نشتی می تواند باعث سطوح بالاتری از انتشار گازهای گلخانه ای شود و کارمندان شما را به خطر بیندازد.

در نهایت، سوئیچ ها یا کنتاکتورهای نادرست ممکن است در بلند کردن اختلال ایجاد کنند.

چگونه از مشکلات حمل و نقل لیفتراک جلوگیری کنیم؟

سیستم های سوخت تمایل دارند تا مقدار زیادی کثیفی را جمع کنند. تمیز نگه داشتن سیستم می تواند شما را از مشکلات جاده نجات دهد. به ویژه، مطمئن شوید که برس های موتور پمپ، فرمان و درایو به طور مرتب چک می شوند. تمیز کردن برس های کثیف، در صورت امکان، یا جایگزینی برس های موتور فرسوده می تواند شما را از مشکلات زیادی در جاده نجات دهد.

تعمیر و نگهداری شما باید شامل تنظیم مناسب سیستم سوخت باشد. تعویض فیلتر سوخت لیفتراک و تمیز کردن رگولاتور به جلوگیری از کارکرد خشن کمک می کند. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، تخلیه رگولاتور را به صورت دوره‌ای شروع کنید تا از شر کثیفی ها خلاص شوید.

باتری های خود را به طور منظم آب و کاملا شارژ نگه دارید. تا زمانی که باتری به طور کامل شارژ نشده است، از استفاده از آن خودداری کنید.

در حالی که سیم های شکسته و سوئیچ های معیوب باعث ایجاد برخی مشکلات در حمل و نقل و بالابر در لیفتراک های احتراق داخلی می شوند، این مشکلات بیشتر در لیفتراک های برقی یافت می شوند. اگر هر سیمی در معرض دید قرار گرفت، آنها را با نوار برق یا مواد عایق مناسب بپیچید. سپس حرکت و حرارت را به حداقل برسانید.

شماره 4: خرابی باتری لیفتراک

لیفتراک ها بسته به نوع از باتری ها متفاوت استفاده می کنند. بالابرهای احتراق داخلی برای تغذیه موتور استارت به باتری ها متکی هستند. لیفتراک های الکتریکی از باتری ها به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کنند. نگه داشتن باتری در شکل مناسب بسیار مهم است. از آنجایی که باتری‌ ها با اسید پر شده‌اند، هرگونه نشتی برای تیم شما خطرناک است و باید فوراً تمیز شود.

شایع ترین دلایل مشکلات باتری لیفتراک

سولفاته شدن علت شایع خرابی زودرس باتری هاست. زمانی اتفاق می افتد که کریستال های سولفات سرب ایجاد می شود. یک باتری سولفاته می تواند به زمان شارژ طولانی تر یا از دست دادن قدرت میل لنگ لیفتراک منجر شود. اگر باتری شارژ شده را بلافاصله پس از یک چرخه دشارژ به طور کامل شارژ کنید، می توانید از سولفاته شدن جلوگیری کنید.

اتصال کوتاه زمانی رخ می دهد که پایانه های مثبت و منفی با یک سیم یا یک هادی با مقاومت کم وصل شوند. انتقال جریان زیاد مقدار زیادی انرژی در مدت زمان کوتاه.

چگونه از مشکلات باتری لیفتراک جلوگیری کنیم؟

کار زیادی نمی توانید برای باتری های استارت مورد استفاده در لیفتراک های احتراق داخلی انجام دهید تا از خراب شدن باتری جلوگیری کنید.

باتری های مورد استفاده در لیفتراک های احتراق داخلی طوری طراحی شده اند که به طور کامل تخلیه شوند. بنابراین، برای جلوگیری از خراب شدن باتری کار زیادی نمی توانید انجام دهید. معمولاً وقتی شروع نمی شود، ابتدا متوجه مشکل می شوید.

با لیفتراک های برقی می توانید با نگهداری مناسب از تعمیرات گران قیمت جلوگیری کنید. برای افزایش عمر باتری های خود، آنها را پر از آب نگه دارید و قبل از استفاده صبر کنید تا کاملاً شارژ شوند.

تعمیر لیفتراک با هزینه کمتر

دانستن نشانه های گران ترین تعمیرات لیفتراک می تواند شما را از خرابی و هزینه های اضافی نجات دهد. در حالی که سایر تعمیرات رایج لیفتراک هزینه کمتری دارند، اما مشکل ساز هستند و می توانند بهره وری شما را کاهش دهند. در اینجا خلاصه ای از چنین تعمیرات لیفتراک آورده شده است.

سیستم های خنک کننده برای عملکرد مناسب لیفتراک شما بسیار مهم هستند. به طور کلی، هر چه بتوانید آسانسور را خنک‌تر نگه دارید، دوام بیشتری خواهد داشت. گرمای بیش از حد یکی از نشانه های رایج فرسودگی رادیاتور لیفتراک است، بنابراین اگر به طور منظم بیش از حد گرم می شود، اجازه دهید لیفتراک شما خنک شود. دمیدن رادیاتور با هوا می تواند به خنک نگه داشتن آن کمک کند. همچنین قبل از هر بار استفاده درپوش رادیاتور را محکم کنید. تمام خطوط و خود رادیاتور را از نظر نشتی مایع خنک کننده بررسی کنید.

معمولاً مشکلات مربوط به قطعات الکتریکی لیفتراک مانند دکمه ها، کنترل ها و سوئیچ ها را تجربه می کنید. مهم‌ترین عواملی که باعث خرابی سیستم‌ های الکتریکی می‌شوند، خشکی بیش از حد، گرمای بیش از حد، زباله‌ها و آسیب است. چنین محیط هایی برای لیفتراک ها سخت است. در حالی که طبیعتاً پیش بینی مسائل الکتریکی دشوار است، چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از حوادث انجام دهید. زباله ها را دور نگه دارید زیرا می توانند تجهیزات حساس را به خطر بیندازند. دمیدن مکرر دستگاه می تواند کمک کننده باشد. مطمئن شوید که قطعات الکتریکی تمیز، خشک و ثابت هستند.

تعمیر و نگهداری منظم از عیب یابی لیفتراک جلوگیری می کند

لیفتراک ها می توانند به جای یک دارایی به یک بدهی تبدیل شوند مگر اینکه شما به درستی از آنها مراقبت کنید. تعمیر و نگهداری پیشگیرانه کلیدی برای جلوگیری از تعمیرات پرهزینه و جامع است. همیشه بهتر است به محض مشاهده مشکل، لیفتراک را تعمیر کنید. در حالی که ممکن است به تعویق انداختن تعمیرات کوچک آسان باشد، به تعویق انداختن تعمیرات ممکن است یک لیفتراک کامل برای شما تمام شود.