علت روشن نشدن لیفتراک چیست؟

علت روشن نشدن لیفتراک

مهم نیست که لیفتراک شما چقدر خوب نگهداری می شود، گاهی اوقات کلید را می چرخانید یا دکمه را فشار می دهید و شروع به کار نمی کند. علت روشن نشدن لیفتراک ممکن است با یه حرکت کوچک برطرف شود اما از دست رفتن زمان کار می تواند شما را آشفته کند. به همین دلیل است که ما در پاور پارت فروشگاه قطعات لیفتراک این چک لیست ساده از دلایل روشن نشدن لیفتراک را گردآوری کرده ایم. اگر مشکل ساده است و آموزش کافی برای بازرسی و نگهداری وسیله نقلیه خود دارید، به احتمال زیاد می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.

دلایل روشن نشدن لیفتراک

اگر لیفتراک روشن نمی شود، ممکن است مشکلات زیادی در کار باشد. علت روشن نشدن لیفتراک ممکن است محیط خارجی باشد که بر وسیله شما تأثیر بگذارد، اما به احتمال زیاد مشکلی در باتری یا موتور خودرو رخ داده است. این می تواند یک تعمیر ساده یا یک مشکل بزرگتر باشد که به تخصص یک مهندس نیاز دارد. برای کشف دلیل روشن نشدن لیفتراک و اینکه آیا می توانید مشکل را پیدا کنید، مطلب را ادامه دهید.

منبع سوخت

آیا لیفتراک شما سوخت می گیرد؟ ممکن است به دلایل مختلف نباشد. بیایید این دلایل را بر اساس نوع موتور لیفتراک تقسیم کنیم.

لیفتراک برقی

  • آخرین بار کی لیفتراک شارژ شد؟ آیا بعد از آخرین استفاده درست به شارژر وصل شد؟
  • آیا قطعی برق یا نوسانات برق وجود داشت که بر زمان شارژ لیفتراک تأثیر بگذارد؟
  • سعی کنید از عملکردهای کمکی لیفتراک (چراغ، ترمز و غیره) استفاده کنید. آیا به هر بخشی از لیفتراک برق می‌ گیرید؟

پاسخ به این سؤالات می تواند محل مشکل را محدود کند، تعمیر و نگهداری لیفتراک را به یک شارژ ساده تبدیل کند، یا می تواند به شما و تکنسین خدماتتان کمک کند تا مشکل را راحت تر برطرف کنید.

لیفتراک های احتراق داخلی (IC)

  • برای موتورهای دیزلی یا گازی، آیا سوخت برای مدت طولانی در مخزن لیفتراک نشسته است؟ آخرین باری که یک مخزن سوخت کاملا جدید داشت کی بود؟
  • آیا می توانید بوی سوخت را بیشتر از حد معمول استشمام کنید؟ آیا ممکن است در جایی نشت سوخت وجود داشته باشد که باعث روشن نشدن لیفتراک شود؟
  • آیا اخیراً سطح مایعات دیگر در لیفتراک به ویژه روغن را بررسی کرده اید؟ برخی از لیفتراک ها اجازه نمی دهند دریچه سوخت باز شود مگر اینکه روغن کافی در موتور وجود داشته باشد.

اگر بتوانید به این سؤالات پاسخ مثبت دهید، اگر ربطی به موتور آی سی داشته باشد، احتمالاً می توانید مشکل را جدا کنید.

باتری لیفتراک

باتری بخشی جدایی ناپذیر از مکانیسم راه اندازی لیفتراک است و هر گونه مشکلی در آن می تواند منجر به لیفتراک غیرعملکردی شود. سعی کنید باتری را جدا کنید، آن را از نظر هرگونه خوردگی در اطراف اتصالات بررسی کنید و آن را با VOM متر بخوانید. اگر جوابی ندادند، باتری را دوباره وصل کنید و سعی کنید از عملکردهای کمکی لیفتراک استفاده کنید: چراغ ها، بوق یا سایر قطعات غیر موتوری. اگر آنها کار می کنند، می توانید به باتری مرده یا اتصال بد شک کنید.

سعی کنید از بوق همزمان با چراغ ها نیز استفاده کنید – اگر با فشار دادن بوق چراغ ها کم شد، ممکن است فیوز یا دوشاخه ای در جایی که نیاز به تعویض داشته باشد دچار مشکل شده باشد.

همچنین توصیه می شود مقاله علت حرکت نکردن لیفتراک برقی و دیزلی را مطالعه کنید.

شمع ها

یک مشکل رایج برای لیفتراک هایی که روشن نمی شوند، شمع ها هستند. اگر دستگاه تست جرقه دارید، می توانید قدرت جرقه را بررسی کنید. اگر جرقه ضعیف و زرد باشد، شمع ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. یک جرقه خوب جرقه آبی جامد است.

سایر قسمت های سیستم جرقه زنی که باید بررسی شوند، کندانسور، روتور و سیم پیچ هستند. اگر هر یک از این قطعات خورده یا آسیب دیده باشد، نیاز به تعویض دارند. حتی اگر علت اصلی عیب نباشند، انجام این کار خوب است.

تاثیر دمای سرد

برخی از موتورها ممکن است بلافاصله پس از قرار گرفتن طولانی مدت در سرما روشن نشوند. سعی کنید قبل از شروع مجدد لیفتراک را کمی به محیط گرمتر منتقل کنید.

لیفتراک‌ هایی که در معرض سرما قرار گرفته‌ اند، به‌ ویژه مدل‌ های LPG و برقی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. دمای پایین می تواند الکترولیت باتری را غلیظ کند و باعث از کار افتادن آن شود. سوخت LPG همچنین می تواند تحت تأثیر باتری ضعیف قرار گیرد و در دمای انجماد، تنظیم کننده های سوخت نیز می توانند یخ بزنند.

انواع لیفتراک های گازی و دیزلی در دماهای سرد به دلیل استارت های سخت سوخت بیشتری مصرف می کنند. و اگر وسیله نقلیه کم یا خالی باشد، ممکن است تراکم در مخزن ایجاد شود و باعث خطای موتور در هنگام استارت شود.

علت روشن نشدن لیفتراک

توصیه های مهم:

  • لیفتراک را در داخل یا زیر پناهگاه نگهداری کنید
  • قبل از روشن کردن موتور آن را گرم کنید
  • به طور منظم از لیفتراک استفاده کنید تا برای مدت طولانی در هوای سرد قرار نگیرند
  • سوخت رسانی مناسب وسایل نقلیه

همچنین توصیه می شود مقاله نکات ایمنی لیفتراک در زمستان را مطالعه کنید.

قطع برق اضطراری

دکمه EPO یا خاموش کردن اضطراری ممکن است توسط آخرین کاربر فشار داده شده باشد و این کار باعث می شود موتور روشن نشود. مگر اینکه مطمئن باشید که به طور تصادفی فشار داده شده است. اگر آخرین باری که وسیله نقلیه در حال استفاده بوده است فعال شده باشد، قبل از شروع مجدد لیفتراک باید غیرفعال شود. اگر مشکلی واقعی وجود داشته باشد، قبل از اینکه لیفتراک را دوباره روشن کنید، به یک مهندس نیاز دارید تا آن را بررسی کند.

دیگر علت روشن نشدن لیفتراک

برخی از احتمالات دیگر برای در نظر گرفتن اینکه چرا لیفتراک ممکن است روشن نشود ممکن است شامل موارد زیر باشد:

هشدارها و هشدارها

مانند خودروها، چراغ هشدار نشانه خوبی نیست! اگر لیفتراک شما روشن نمی شود و یک کد هشدار نشان داده می شود، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود با یک مهندس تماس بگیرید. اما، هنوز هم می‌ توانید با پیدا کردن کد خطا و اطلاع دادن مهندس قبل از آمدن، در زمان و هزینه خود صرفه‌ جویی کنید تا بتواند مشکل را برطرف کند.

لیفتراک های سوختی

اگر وسیله نقلیه شما با سوخت کار می کند، همیشه سطوح را بررسی کنید. آخرین بار کی باک پر شده یا آخرین بار کی سوخت عوض شده است. ممکن است خودرو برای مدت طولانی ثابت مانده باشد و سوخت نیاز به تعویض داشته باشد.

صندلی های وزن دار

بسیاری از لیفتراک ها دارای ویژگی ایمنی هستند که به این معنی است که آنها روشن نمی شوند مگر اینکه وزنی در صندلی وجود داشته باشد. قبل از استارت زدن خودرو، مطمئن شوید که کاملاً روی صندلی راننده نشسته اید. حتما وزن خود را محکم روی صندلی قرار دهید.

موتور لیفتراک صدا می دهد، اما روشن نمی شود

اگر بتوانید موتور را بچرخانید، اما روشن نشود، این نشان می‌ دهد که مشکل از باتری خودرو نیست.

آیا چراغ ها روشن می شوند؟ آیا داشبورد به طور معمول بدون چراغ هشدار روشن می شود؟ اگر چنین است، احتمالاً مشکل ربطی به باتری یا برق شما ندارد.

در عوض، ممکن است تعدادی چیزهای مختلف باشد که باید توسط یک مهندس بررسی شود. اینها شامل ایرادات زیر است:

  • شمع ها
  • فیلترهای سوخت و هوا
  • تنظیم کننده
  • برق

امیدوارم این مقاله پاور پارت فروشگاه لوازم یدکی لیفتراک به شما کمک کرده باشد که علت روشن نشدن لیفتراک را کشف کرده و به مشکل شروع و راه اندازی مجدد لیفتراک خود برسید.